måndag 5 maj 2008

Kvällspromenad

Jag älskar ju att inreda mitt hem.
Färg och form är viktigt i mitt liv!
Men hur vackert och stilfullt jag än inreder mitt hem så kan jag aldrig få det att slå naturens egen skönhet!
Där bjuds det på både färg och form i kombination med underbara dofter...
Igår kväll efter vi slitit klart i trädgården gav vi oss ut på en liten promenad.
Vi bor väldigt vackert här i Östergötland, med skogen in på knuten.


Passade på att ta med mig min (jaja dotterns) kamera för att ni skulle få följa med på vår lilla tur...


Mitt första foto-objekt blev denna blomma bara för att den har en av mina älsklingsfärger...lila!

Lite längre bortåt stigen finns ett träd, eller snarare resterna av ett träd.
I den ihåliga stammen sitter två tvärslåar så att det blir som en stege.
Där klättrade familjens tre söner upp och ropade att de ville bli fotograferade ;)

Efter att ha gått den lilla skogsstigen kommer man ut bland några villor.
På ett av husen sitter dessa små hjärtan som jag bara kände mig tvungen att fotografera!
Jag älskar ju röda hus med vita knutar och hjärtan är ju oxå något jag vurmar för :)




En liten bit till på denna väg så kommer man fram till en sig som leder ner mot den gamla kvarnen.
Denna miljö bara äääälskar jag!
Jag tycker ju att vårt kulturarv i form av byggnader är fantastiskt!




Att höra vattnet som rinner fram är rogivande och känslan förstärks av det vackra runtomkring.

Barnen och vi vuxna kan stå ett bra tag och bara titta på vattnet som forsar fram vid den gamla kvarnen. Barnen tycker förstås att det är roligt att släppa ner ett och ett annat löv och se hur det virvlar fram i vattnet! :)



I denna lilla röda stuga pågår smideskurser. Jag anmälde mig till en kurs som startade i höstas men precis lagom till kursstart hade jag sönder foten och kunde inte stödja på den. Min förhoppning är att jag kan gå den nu till hösten istället. För visst vore det kul att ha mina egenhändigt smidda krokar här hemma!!



Vi gick vidare...



Bilden nedanför tycker jag är fantastisk!
Det känns så lugnt och rogivande.

Så vackert!


Nästan trolskt...
(Om du klickar upp bilden ser du att jag fångat mina egna små troll på bilden...:)



När vi kom ut ur skogen igen kunde jag inte låta bli att ta en bild på detta fantastiska träd!

vackert där det står i sin resliga gestalt...!



Tagen av all skönhet gick vi hemåt och in i vår lilla skog igen.
Vips så var vi hemma igen!




I morgon hoppas jag kunna presentera vår nya familjemedlem!
Och så har jag blivit utmanad av Sara med bloggen Sara med flera .
Kanske hinner jag få till mitt "bidrag" till dess!
Kram Annica

17 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga naturbilder. Det måste vara mysigt att ta promenader i den miljön.

Kram Ullis

karofina sa...

vad duktig du är på att plåta! skitfina bilder! som taget ur värsta naturfilmen :)
mmmm, man drömde sig bort lite, ni måste haft en riktigt skön promenad!
kram på dig!

Stina sa...

Väldigt fina bilder som vanligt. Puss

lottens vita och gröna sa...

men annica, jag är tårögd sååååååå vackert mmmmmmmm du har träffat själen min med dina trollska bilder! oh vad kul ed smideskurs! varmkram lotten

Viveka Gulda sa...

Underbara bilder, tänk vilken gåva att ha det så nära inpå knuten! Fantastiskt.

Living by Milla sa...

Åh, så underbara bilder..vilken promenad !!!

Hihi, jag trodde du skulle säga att du smidde dig ett par kryckor !!*skrattar*
Skämt å sido, tråkigt att du gjorde illa dig...

kram
Camilla

Helena Sjögren sa...

Vilken promenad , tack för att vi fick följa med. Underbart att ha skogen så nära inpå...
En ny familje medlem , låter spännande..
Kram Helena

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

Bara för att du skrev att du aldrig vinner något hoppades jag att jag skulle dra just ditt namn i min utlottning, men det hade verkat lite märkligt med tanke på att jag vann i din tävling *fniss*

Du hade ingen tur, men nästa gång så..!

Det vore SÅ kul att gå en smideskurs, vad trist att det inte blev av!

Kram!

Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så vackra bilder du har tagit!
Ja nu är det så otroligt vackert i naturen och man kan nästan sitta där och se hur allt växer och blommar.
Hoppas du kan gå smideskursen i höst istället, det lät jätteroligt.
En ny familjemedlem? Så spännande... undrar??
Kram
Marie

Anonym sa...

hejhej!! ja visst blir man tagen av naturens skönhet? jag har blivit lite kollrig nu när man ser allt växa upp i trädgården och hur fint det blir bara man har lite fantasi och gröna fingrar ;) har anlagt en rosrabatt med klätterrosor (mina favoriter flammentanz) och planterat smultronchasmin,ser fram emot sommaren nu :)


tack förresten för de snälla orden om mitt bäst och pest och senaste.. gummistövlarna änvänds flitigt!! skåpet blir sålt, vi har snedtak uppe så där får det heller inte plats. trist!!

stor kram sara

Crazy and Daisy sa...

Kikade in och upptäckte att jag aldrig varit här förrut, kul!!
Tänk vad Sverige är vackert och vilken tur att vi ser det*L*, jätte mysiga bilder måste jag säga!!

Kram/ Marie-Louise

Annie - Annalunda sa...

Vilka underbara bilder! Vilken miljö!! tack för att jag fick följa med på promenaden!

Kram Annie

Mamma Anka sa...

Vilken härlig omgivning! Underbara bilder. Tror jag det att ni trivs :)
En smideskurs skulle inte sitta dumt... synd att det inte finns häromkring.

Hare bra!

Södralycke sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på, det är verkligen vackert där ni bor!

Ha det gott, kram Johanna

Drömmar om Junibacken sa...

Oj vilken härlig promenad med massa fina saker att titta på och njuta av! Jättefina bilder du delar med dig av! kram L.

Katta sa...

Men o så vackert ni har i era omgivningar. Älskar bäckar och åar de är så vackra. Tiden känns som den står stilla när man är på såna platser.Kul med smideskurs. Ha det bra, kram Katta

marita blücher sa...

En sån underbar natur ni har där ni bor - och vilka fantastiska bilder !
Tack för din gulliga kommentar på min blogg.
Kram/Marita