torsdag 11 september 2008

Men hjälp så trött jag är...

Man skulle nästan kunna tro att jag varit ute och slarvat men icke sa nicke.
Jag la mig tidigt igår men vaknade vid 01.30 av att sonen kissat ner min säng... *suck*
Det händer verkligen inte ofta utan jag kan lätt räkna tillfällena på ena handens fingrar.
Men det blev ju lite styr med det hela och sedan var det lögn i h-e att somna om.
Halv fem ringde väckarklockan och då hade jag varit vaken hela tiden....
Jaja, inget att gnälla över egentligen för en sådan natt överlever jag...
Men nu när jag är hemma igen efter jobbet känner jag mig helt sänkt!!!
Som en ubåt på botten ni vet;)
Jag har fått flera förfrågningar om bild på nya kuddarna i soffan...
Jag ville ju helst inte visa dessa totalt misslyckade bilder men känner mig nu tvungen för att få hjälp med att förstå varför bilderna blir så här:

Varken kuddar eller soffa ser svarta ut utan snarare grå och överallt syns spår av blixten...

Jag har testat att ta bilder med tametusan VARJE funktion som finns i kameran (utan att byta till svartvitt och dylikt) .


På med blixt, av med blixt.
Zooma in, zooma ut...
Men något måste jag ju ha missat för det blir fortfarande kassa bilder.
Hjälp!! Någon?
Nu ska jag slappa...
Risken att jag somnar i soffan är överhängande men jag chansar...
Kram Annica

15 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Jag tycker att du och jag går och nanar nu (har själv varit vaken sedan klockan 4);-)
Jag hade tänk föreslå att du skulle prova att ta korten utan blixt men sedan såg jag att du testat det med. Så nu vet jag inte vad jag ska föreslå...
Kuddarna är snygga iallafall!

Kram

LillaFlisan sa...

Jag känner som du!!!
Fast jag slipper i alla fall kiss i sängen!
Jättefina kuddar, min dotter började skrika ÅHHH, när hon flög förbi. Hon ÄLSKAR prickigt och svartvitt...
Hoppas du piggar på dig!
Flisan

Sara sa...

Hejsan
Tyvärr har jag inga bra tips men man ser ju så fina kuddarna var :-)
Kram Sara

Vecka - Vecka sa...

Här har inte heller sovits så gott i natt..
Enda tipset med bilderna jag kan ge är att fotografera utan blixt, men om det inte fungerar då heller.. försök då det är ljust ute kanske? Fina är kuddarna iallafall!

Hoppas du får sova bättre inatt!

Kram,Lotta

marita blücher sa...

Har precis lagt tre mer eller mindre sömnlösa nätter bakom mig p.g.a en superförkylning med halsont och envis hosta så jag känner igen mig. Kuddarna ser jättefina ut i soffan - dessvärre har jag inga tips att ge dig när det gäller bildkvaliteten - använder själv aldrig blixt inomhus. Tack för din rara kommentar på min blogg.
Kramis/Marita

annette sa...

ja, jag hoppas Du sover nu, för annars blir ju fredagen väldigt jobbig;)
Svårt med tips på detta med att fota soffan, tycker själv att svarta saker är svårt att fota, men kuddarna blev väldigt snygga i alla fall, så bra att kunna byta överdrag så där lite som man känner.

Kramen //annette

Katta sa...

Hallå Annica, tror det var du som kommenterat inne hos mej från inredningsbloggar.Jag tror att problemet med bilderna är just blixten. Det är väldigt svårt att få rätt färg när den är på, testa att ta i dagsljus utan blixt och se om det blir nån skillnad kanske.Nu är ju jag en glad amatör men det kanske funkar.Kram Katta

Viola sa...

Hejsan, här är en som är mer död än levande, ville bara säga hej, vi hörs, kram VIOLA

Vardagstugg sa...

Kan tyvärr inte mycket om kameror även om jag skulle önska!
Men hur som haver så var kuddarna supersnygga!

Trevlig ( och förhoppningsvis tidig) kväll!

Annelie

På min gatan i stan sa...

Vilka nice kuddar! :-)

Inte roligt att vakna av en nerkissad säng. :-(


Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Jag har också en liten kille som kissar i sängen, men han sover i sin säng...som tur är.

Mina kort blir mycket bättre utan blixt och i dagsljus, svårt att säga vad det kan vara..
Kram Lotta

Levindas Värld sa...

Hej!

Det kanske är nåt jox på linsen som måste gnuggas bort? Trist juh om det ska bli sådär..

Hua, lät som att du haft en rejält jobbig natt och dag, förstår att du blir trötter!

Kramis!

Stina sa...

Fint blev det du gumman.
Bamsekram Stina

Helena Sjögren sa...

Hallå min vän . Skulle bara passa på att önska dig trevlig helg : Kram på dig !

Ullis/Leva på landet sa...

Hej på dig! Du är för gullig du.Förstår precis hur du känner dig. Så var jag förra fredgen. Man är totalt sänkt. Försöker kurera mig med lite vin och choklad, i alla fall lite tröst. Du skulle också ha haft den men jag tänkte att du vet i alla fall hur mycket jag uppskattar dig. Förstår inte hur du klarar att gå upp så där tidigt på morgonen och sedan var pigg och allert hela dagen. Du har ju en familj att ta hand om när du kommer hem också. Tycker att det blev fint i soffan. Struntar i om det är några blixtfläckar här och där.

Ha det riktigt bra och sköt om dig!
kram Ullis