lördag 27 juni 2009

Lördag slutar med bokstaven G

Och G är även den bokstav som inleder namnet på mitt favoritställe på jorden. Hej på er alla förresten!
Jag har ju varit lite frånvarande den senaste veckan trots fungerande dator och blogginspiration så det heter duga.
Jag har ju liksom haft lite annat för mig...
Semestern började med en rivstart.
Torsdag slutade jag jobba och fredag morgon bar det av mot Oskarshamn där vi sedan tog färjan till Gotland.
En lite annorlunda midsommar blev det.
Fri från traditioner kan man väl säga...
Men en burk sill och lite gräddfil fick jag iallafall tag i.
*fniss*
Framåt kvällen blev det grillat.
Det här inlägget skulle kunna bli precis hur långt som helst för jag har ju hunnit med massor under min vecka på Gotland.
Men istället för att berätta allt här och nu så har jag bestämt mig för att lägga upp lite bilder i taget och berätta om vad vi gjort och vad jag shoppat.
För shoppat har jag såklart gjort!
Om det blev några ljuslyktor låter jag vara osagt men ni som känner mig kan ju gissa...!?!

Vackert väder bjöds det på hela veckan även om midsommardagens himmel ett tag blev riktigt grå.
Två av dagarna höll vi till lite på ett ställe som heter Kyllaj.
Det är ett av de vackraste ställen jag vet.
Landskapet är kargt och kalkrikt.
(fråga T om han var glad att han hade tvättat bilen innan vi åkte hit*fniss*. Bilen var vit när vi åkte härifrån...)
Just Kyllaj har jag en samhörighet med.
I min släkt har nämligen många av männen jobbat inom sjöfarten här i Kyllaj.
Några som lotsar.
Min gammelfarfar var dessutom Tullmästare här fram till femtiotalet...

Nu finns ingen släkt kvar i Kyllajs hamn men där är så vackert!
Ni som känner mig sedan en tid tillbaka vet ju att jag och min oäkta hälft råkade i en riktig kris i början av året och var nära att separera.
Nu är det passerat och vi har återfunnit den kärlek vi kände för varann och den har vuxit sig starkare än jag trodde var möjligt.
Så stark att jag och min oäkta hälft som aldrig skulle gifta oss faktiskt tagit steget att bli man och hustru.
Och vad passade då bättre än att lova varandra att älska och ta hand om varandra i denna vackra hamn?!!
Min oäkta hälft är nu ett minne blott - istället är han min äkta hälft...
Det kommer nog kännas lite konstigt att skriva det för "min oäkta hälft" har ju liksom blivit ett uttryck som jag ofta använder när jag skriver.

Barnen våra var inte införstådda i vad vi skulle göra så gissa om de blev förvånade och glada när de insåg vad deras mamma och pappa skulle göra!!!
(Syns det att det blåste vid havet? Tur jag inte hade fixat håret hos frissan innan*ler*)

Jag lämnar er för idag med dessa ord och bilder men återkommer med mer vackra bilder och ord om min och familjens Gotlandsresa . Ja, och så om min shopping förstås!
Kram Annica
PS. Ni som tyckte det lät spännande med mitt hemliga projekt...det rörde inte inredning utan ett av mina lyckligaste ögonblick i livet - Mitt bröllop med den man som jag älskar mest på hela jorden.

15 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Grattis till er båda!
Så skönt att allt fick ett lyckligt slut... Det är bevis på att det lönar sig att bita ihop och ta nya tag när det är som kämpigast ! :) Jag gläds med er :)

Kramar Helena

Anci sa...

Hej !
Åh, jag älskar Gotland och hoppas att jag snart kommer dit igen !
Ett stort grattis till er ! Det låter som ett bra och rätt beslut.

Kram

annette sa...

Att jag inte är så speciellt sentimental tror jag Du vet vid det här laget, men nu får jag faktiskt tårar i ögonen.
Helt underbara bilder från Kyllaj som jag aldrig besökt, och Du har gjort så snyggt med bilderna i collaget, sedan då Ert bröllop som får mina ögon att tåras, känns så rätt att det "bara" var Ni och barnen som var på Ert Bröllop på något sätt, kriser mellan föräldrar känner ju barn av och drabbas av, så detta måste ha varit väldigt fint även för barnen att få uppleva. Var det där Ni förlovade Er oxå för "hundra" år sedan?
Bilderna från Bröllopet är så fina, det jag tycker mest om är det i sepia, Ni ser ut som två nyförälskade tonåringar, så unga och oförstörda på ngt sätt, är det J som tagit dom bilderna?
Tack för att Du delar detta med oss här på på Bloggen!

KRAMAR //annette

Märta sa...

Grattis till er Lycka! Vårda nu kärleken väl! Jag har inga riktigt bra råd att ge, men nu när ni klarade krisen i vintras har ni mycket gott att ge varandra! Så även om vi inte känner varandra, känner jag en glädje när jag ser er kärlek igenom bloggen. Lycka nu till i framtiden! Kram till er båda! Märta

Viola sa...

Jamen Annica..här sitter VIOLAN med tårar i ögonen och är alldeles rörd..sänder till er alla en stor kram..så härligt...visst övervinner kärleken ALLT !!

Ha de så gott frun! kram

Design i tid och rum sa...

Hej!
GRATTIS TILL ER BÅDA !!!
åj vad glad och jag blev av att läsa din inlägg
Så romantiskt,riktig fint och vackert planerat och ni er så vackert par,du är så vackert brud.
önskar er all lycka i värden.
stort kram Dadda

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis igen! Är helt underbart att det blev ett giftermål och just där. Blev väldigt glad för er skull när jag fick sms:et. Tycker att ni valde helt rätt plast. Kul att det blev en överraskning för barnen också. Underbara bilder. Många ljuslyktor tror jag ju att du fick med dig hem. Kan inte tänka mig något annat än att T suckat många gånger. Håller tummarna i veckan för dig. Var är det någonstans?

Kram Ullis

S o F sa...

Stort Grattis!

Kan inte tänka mig en vackrare plats än Gotland, att gifta sig på.
Tack för alla fina bilder du visar!

Och Lycka till!

lottens vita och gröna sa...

sora grattis kramen till er, guuuuuuuu så romantiskt att gifta sig där i hamnen!!!!
vilka bilder från gotland, är med heeeeeeeel tokig i den ön!

ha nu en härlig sommar annica!
varmkram lotten

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Måste ju kika in till denna bloggen med o gratulera!!

Hääärligt!!!!

STORT GRATTIS GO DU!!!!!!

Ta nu vara på varann!!♥♥♥

kramisar millan

Åsa sa...

GRATTIS!! (Så skönt att höra att det går att få det att funka! Är i den sitsen ni var i böjan på året då.. :( )

Å på Gotland av alla ställen, det är en SÅ romantisk ö!

LYCKA TILL MED KÄRLEKEN & LIVET IHOP //Kram Åsa

Gårdsromantik sa...

Men så roligt - så då är han äkta nu!!! :-)

Grattis till er båda och till ett fantastiskt äventyr på Gotland!

Kram Maud

Anette sa...

GRATTIS <3 till er båda. Gotland är det finaste stället jag varit på. Vi ålte dit på smekmånad för 2 år sen jag & min man =)

kramar @nette

Vecka - Vecka sa...

Men grattis! Vilken rolig nyhet! Lycka till och njut av sommaren!

Många kramar, Lotta

Anneli sa...

Stort grattis - vad härligt - önskar er Lycka till många gånger om..:-)

Kan tro att det var många som drog på smilbanden när de såg mig på Grönan, men det bjuder jag på...hihi

kramar
annelie