söndag 23 maj 2010

Jag lever

och njuter av livet:)
*
Ja, ni har kanske tvivlat denna vecka då jag inte visat mig.
Å andra sidan så börjar det bli en dålig vana att det endast blir ett inlägg per vecka numer.
*
Men som vanligt så finns det en särdeles bra förklaring:)
*
Vi tar det från slutet...
*
Ni ser att det finns något nytt på hyllan va?!
*
Inte?
Nu då, nu har ni ändå fått en ledtråd;)
*

Javisst är den bedårande den lilla ängeln som numer bor här hos mig?!!
*
Hon är en långväga gäst!
*
Jag har nämligen varit iväg på äventyr...igen.
*
Shopping blev det väldigt lite av,
ängeln var faktiskt det enda som fick följa med mig hem...
*

Men livsnjutning blev det desto mer och en hel del förevigades med kamerans hjälp.
*

Maken och jag, som var tu allena, i avlägset land promenerade från morgon till kväll.
Vi tittade på gamla "monument" i form av triumfbågar...
och akvedukter...eller om det nu är en viadukt;)
Vi njöt av arkitektur

och av promenader hand i hand vid havet.

Vi slog oss ner och tog en kaffe eller en öl i hamnen.

Stannade till i en park och njöt av det porlande vattnet.

Tittade på härligt rostiga gamla grindar (bara jag...maken är inte så intresserad av grindar;)


Fotograferade lila hus:)
och tittade på de där små detaljerna som är pricken över i:et...

Vi njöt av blomsterprakt och sol.
Sov skönt i sängar på ett trevligt hotell.
Jag var först inte nöjd med rummet vi fick, men när jag väl blivit av med den fula heltäckningsmattan och "fått trägolv" istället samt flyttat upp tre våningar för att få bättre utsikt och mer ljus in på rummet, så bidde jag nöjd:)
*

Ja, det var mycket njutning i underbara Italien. (närmare bestämt Rimini och San Marino)

God mat och trevligt sällskap är inte heller att förakta!

Kram Annica

9 kommentarer:

annette sa...

Här kom det byggnader i min stil;)Gamla och härligt steniga med spännade former och patina. Fin ängel hittade Du oxå, lite ovanlig, Du måste ha rätt så många änglar nu!!
Sug nu på den här upplevelsen så Du orkar med slutet på terminen, själv skall jag avsluta nu och varva ner så jag åtminstone orkar upp 04.30 imorgon och kanske hela dagen!

Kraaam!

S o F sa...

Nä men va härligt Annica! Tack för resereportage. :)

Önskar dig en fin vecka!

Katta sa...

Åh vad härligt!! Kan tänka mej ni haft det bra där och fina bilder har du med dej hem och ängeln är hur juvlig som helst. Ha en bra vecka, kram Katta

Cc sa...

Vad härligt att komma i väg och bort från vardagen som iof är helt underbar. Här går allt förfort och jag hinner inte med alls just nu. Skulle velat vabba i dag men grabben är 23 så det funkar inte men det är hans första operation och jag vill vara där. Kram

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig ! Vilka underbara bilder från ett vackert Italien - förstår att ni haft en härlig resa. Ibland är det skönt att bara koppla av i en helt ny miljö och bara njuta av vackra omgivningar.
Ha det så gott och varma kramar/Marita

Vero sa...

Vad härligt det ser ut. Härliga bilder.

Stor kram

Line sa...

Åhh så härligt =)
♥-tack för dina små kommentarer hos mig...jag som varit så frånvarande.
Men som vanligt har jag ju smugit runt och kikat utan att kommentera.
Har torkat tårar, och tänkt på dig...Jamess springer runt på gröna moln där i sin himmel och värmer sig i solen...helt säkert.

KRAMEN

Viola sa...

Vilken underbar tur ni gjort...vet ju att du gillar kannor som du skrev, tänkte faktiskt på dig idag när jag fick in en stor turkos kanna...:D ha det gott, snart börjar sommarlovet, kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det var väl skönt att du fick vila upp dig förra veckan så att du har orkat med denna:) Nu längtar jag faktiskt mycket efter att få vara lite ledig.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis