tisdag 31 augusti 2010

God kväll

Känslan av höst är verkligen här!
Trots lördagens sol märktes de kyliga höstvindarna och söndagen bjöd sedan på riktigt tråkväder.
Molnigt och kyligt...
*
Jag drog på mig en jacka och trotsade vädret, som var i kyligaste laget för mig, för att följa med dottern ner på marknaden där hon spanat in en tröja.
*
Själv skulle jag egentligen inte gå ner och jag skulle egentligen inte handla något...
*
Men...
ja, ni känner väl mig vid det här laget
*fniss*
*
Jag hade ju kommit på nya inredningstankar i och med det jag handlade på lördagens loppistur.
*
Det röda fatet tänkte jag använda som ljusfat.
Ni vet...
ställa ett litet gäng med vita blockljus på och mysa av i höstmörket...
*
Men så slog det mig att jag ju behövde några ljuskoppar.
*
Och jag hittade såklart det jag sökte.
Fem koppar och åtta fat blev mina för trettio kronor och de gör sig så bra som ljuskoppar:)
*
Kram Annica

7 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Men vad härligt det lyser om din ljuskopp:-)
Mysigt med ljus nu när mörkret kommer tidigare och tidigare på kvällarna.

Kram Birgitta

S o F sa...

Vilket mjukt och fint ljus det blev där i koppen Annica. Mysigt!

Å fyndpris.

Varma kvällshälsningar!

Cc sa...

Vem vill inte trotsa hösten, gillar inte att den kommer så tidigt med allt vad det innebär. Framför allt att långbyxor måste på. Här sliter man på jobbet med ommöblering så trött när man kommer hem så man orkar inte mycket mer. Hoppas det lugnar ner sig så även jag kan njuta framför ljusets sken. Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var ju jättefina ljuskoppar! Och i dubbel bemärkelse :))

Kram
Marie

Viola sa...

Blev väldans fina som ljuskoppar, hoppas dagen din varit bra, här har det jobbats i trädgården inför östgötadagarna..ha de, kramen

Katta sa...

Jättefint som ljuskoppar det där. Jag tycker rödvitt sånt porslin är så himlans fint. Kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

ja nog är det höst alltid. har tänt en massa ljus på kvällarna. Till och med lyktan ute lyser i mörkret nu. Men det har ändå varit en riktig skön dag i solskenet här. Det var väl en perfekt ljuskopp.
Ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis