fredag 27 juli 2012

Semester


Välkommen till mitt sommarnöje...
Ja, det är i garaget jag har hängt en hel del denna semester.
Röjt.
Kastat saker på tippen.
Satt upp innertak och "inrett vinden"
Och det för mina kära barns skull.
Halva garaget står nu till deras förfogande och det är en fullt utrustad idrottshall med "balkonggräsmatta" och målburar till både fotboll och innebandy.
Där finns även pingisbord och tennisnät.
Skönt att kunna skicka ut barnen när de får mycket spring i benen... :) och ändå får vi plats med bilen.




Det brukar bli så att jag har några projekt under sommaren som bockas av ett efter ett.
Första projektet för i år innefattade en pensel och några burkar färg.
Då trivs jag bra...känner mig avkopplad...

Förra året renoverades vår murkna balkong och blev vit och fin efter att tidigare ha varit grå.
I år var det farstukvistens tur att få sig en släng med vit färg.
Så nu känns det enhetligt och fräscht!

                                   

Återstår bara att måla om resten av huset-
vilket är ett mastodontarbete.
Och jag som är höjdrädd...


När jag inte målar eller städar (regnvädret under semestern har inbjudit till både garderobsstädning och barnrumsröjning) så njuter jag av att tassa omkring i trädgården där jag äter bär och plockar blommor och blad eller bara njuter av dofter och färger.

Mina New Dawn som jag köpte förra sommaren har börjat ta sig uppåt och just nu njuter jag av kaskader av ljust rosa rosenblomster.


Rosbuskarna på sidan av huset får låna ut sina blommor till mina små installationer.
Vad tycks?
Får jag bjuda på en kopp?!
*
Kram Annica

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Bara en vecka kvar, den ångesten kommer jag att ha nästa helg..... Fast det är ju ganska kul att börja när man väl kör i gång. Nu har jag planer på hur jag ska utveckla elevernas blogg till hösten. Kreativa tankar är på.... Att röja är ju så skönt. Ert garage blev ju toppen. På bilderna såg det ju ut som om det var hela ni gjort i ordning.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

Viola sa...

Vi har oxå haft storröj...skönt när man äntligen kommer dit, ha en fortsatt skön ledighet, kram

Katta sa...

Hur bra som helst att kunna göra sporthall i garaget :) då finns ju nån stans att ta vägen under de regnmiga dagarna med. Vad fint du stylat om på bloggen, kram Katta

annette sa...

Så bra att utnyttja en del av Ert stora garage till sporthall åt barnen, måste ha varit mycket jobb med att få det i ordning men ibland är det värt att lägga lite krut på en sådan grej!
Härligt att Dina rosor har tagit sig och nu bjuder på fägring och njutning för ögat både på plats där dom växer och i Din fina installation:

Kram

annette