måndag 4 mars 2013

Förr fungerade min blogg som en dagbok

...men
om man skulle tänka så nu så är det bara konstatera att jag är mer eller mindre död för nu är det två månader sedan senaste inlägget...
Det har varit två tuffa månader.
Hjärnan är en fantastisk mackapär och hur den hanterar stress är spännande...
Min hjärna lägger bara ner.
*
Efter att varit hemma förra vecka pga både migrän och magsjuka så fick jag en sådan energikick som pågick i två dagar.
Detta resulterade i både storstädning, omorganisation och ommöblering.
Som bonus blev det ett IKEA-besök efter gårdagens innebandymatcher.
*

Dottern hade önskemål om lite färgglada kuddar.
*

Själv hade jag bestämt mig för att handla förvaring till både mig och barnen.
Och så en liten pall...

Näpet rosa liten pall passar bra till skolbänken som nu hamnat i sovrummet.
Ska fixa till  lite piff och puff sedan!
Även roskartongerna är från IKEA:)
Den vita tuppen är ett av mina fem senaste loppisfynd.
När den följde med mig hem från Åby var den trären...
Det var även ett av de andra fynden -även den har fått sig en släng med penseln:)
Kanske kommer den med i ett inlägg framöver, vem vet?!
*

Mellansonen har möblerat om i sitt rum.
Han gör det rätt ofta!
Fyndade lite färgglada gardiner (20kr) i höstas och nu går hela rummet i den färgskalan.
Bordet och förvaringsboxarna i hyllan inhandlades på IKEA igår.
*

Kanske är det dags att få in lite färg i det egna sovrummet oxå?
Eller, nä...
det får nog fortsätta vara ljust, luftigt och lite pastelligt romantiskt!
*
Kram på er
Annica

2 kommentarer:

Line sa...

Tjingeling vännen! Härligt med lite ny energi...vet hur det är med den där stressen. Hoppas du också fått lite sol på nosen idag. KRAM

Anonym sa...

Hej Annica! Länge sen jag tittade in hos dig.

Vi har också börjat fundera på vettig förvaring nu när vi blivit fler. Jag tror det blir väl bra lagom till den dagen när ungdomarna flyttar hemifrån. Mohahaha...

Ha en fin dag!