torsdag 15 oktober 2009

På vift...

Ja, så har man då varit ute på lite äventyr igen:)

Gissa var vi var den här gången?!!!
Efter ett par riktigt hektiska veckor kändes det helt rätt att åka iväg en sväng för att bara vara...
Resan gick till Berlin och som resesällskap hade jag med mig maken min och mina två äldsta syskon med respektive.
Förutom att guida mina syskon i staden så blev det såklart en hel del strosande i affärer och en och en annan paus för mat och dryck.

KaDeWe är i mina ögon ett måste att besöka ( ganska dyrt men ändå kul att besöka)
På inredningsplanet finns en hel del som jag gott skulle kunnat släpa med mig hem...
Om jag nu inte hade köpt en biljett som bara tillät handbagage på max 10 kg förstås*fniss*
Hjärtan kan man ju aldrig få för många av till exempel:)
I Berlin var det mesta sig likt mot de två gånger tidigare jag varit där i år.
Men en sak var annorlunda.
Det stod polisbilar tametusan ÖVERALLT!
Lite oroad blev man allt.
Och ingen man frågade hade en aning om varför.
Efteråt fick vi veta att det tydligen varit en demonstration...
Gissa av vilka?!
*
För att återkoppla lite till dagens rubrik som lyder på vift är det ju fler saker som är på vift...
Min dator
Den har nämligen inte hittat hem igen ännu utan befinner sig fortfarande i händerna på en av de stora teknikkedjorna.
Jag längtar efter den så att jag kan få till bra inlägg med mycket bilder!
Så länge får ni hålla till godo med detta inlägg...
Ja, jag kanske gör ett eller ett annat på denna dator men det är liksom inte detsamma!
Kram på er
Annica

12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det. Ska gå till sängs nu för jag åker redan 5.58 i morgon bitti. Klart att du är min vän fast du inte finns här så ofta, är ju inge bättre själv heller:).

Ha det bra och sköt om dig!
Kram Ullis

Design i tid och rum sa...

Hej!
Hoppas din helg blir mysigt,och romantiskt.Medan du är på resan ,kommer jag att bläddra igenom din blog och se vad jag har missat under tiden.
Tack för dem fina ord hos mig kram Dada.

Lallis - liv och leverne sa...

Låter så mysigt:)
kram Lallis

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för dina rara hälsningar. Så härligt med en liten minisemester.
Önskar dig en underbar helg.
Kram/Marita

Anneli sa...

Härlig resa!!!
Kram
annelie

Cc sa...

Visst måste man vara påhittig i bland. Hur går det med allt därhemma hos dig, är det helt klart än. KRam

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Gött att komma iväg! Skulle vi verkligen behöva här!!! Men när finns tiden..går ju i ett..alltid nån sak med barnen som inte får missas!!! samvetet bär man ju alltid omkring på!!! Men men....borde!!!

Go kväll! Kramis Millis ♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att få åka iväg på en resa så här på hösten!

Kram
Marie

Living by Milla sa...

Så trevligt med en liten resa. ni verkar haft det lika trevligt som jag.;)

Ha det gott!
kram C

Ullis/Leva på landet sa...

så mycket till höstlov blir det väl inte:). Jobbar tre dagar och kvittar ut den fjärde (var i Sollentuna på dysleximässa förra helgen). Fredagen är lovdag. Skulle också vilja planera hela veckan, men vi har en massa måsten inplanerade :(.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Cc sa...

Jo hon är go hon. Hur är det själv då, var ett tag sedan. Kram

Cc sa...

Vad tungt, saknar dina inlägg, fast den som väntar på nått gott. Kramen