söndag 4 oktober 2009

En helg med tända ljus, sprakande brasa och ljuva blommor

Härliga helg!
Ja, denna helg var riktigt efterlängtad och jag har försökt att varva ner efter en hektiskt vecka.
Maken min, som var bortrest, kom hem natten till tisdag och jag kom inte i säng förrän vid halv två-snåret för att morgonen därpå kliva upp vid sextaget.
Lång arbetsdag med utvecklingssamtal gjorde att jag inte var hemma förrän vid halv nio på kvällen.
Även onsdagen hade jag utvecklingssamtal och på torsdagen åkte maken iväg på utbildning och kom inte hem förrän sent.
Även på fredagen var han iväg på kurs och jag kan lova att jag var helt slut när jag landade innanför dörren den kvällen!

Så det blev ganska tidig sänggång på fredagen...
Lördagen började jag och maken med att äta frukost i lugn och ro innan vi satte barnen i bilen för att ta oss till innebandyhallen där vi skulle ha vår första samling i innebandyskolan.
26 barn mellan 6 och nio år lirade glatt innebandy ca en och en halv timme.
Superkul!
Därefter skickade vi iväg två barn på kalas och sedan blev det såklart hämtning av dem oxå.
Men sedan tog vi helg på riktigt!
Vi tände ljusen i takkronan och åt middag i skenet.
Vi slappade framför datorn och bara myste.
Vi njöt av värmen från öppna spisen.
(tänk att en sprakande brasa kan ge sådan härlig känsla i kroppen!!)

Idag har vi oxå försökt ta det lite lugnt ( mellan kalasen
för barnen har varit bjudna på inte mindre än 4 kalas i helgen vilket resulterade i att vi var tvungna att köpa presenter till inte mindre än 7 barn!) men en liten tur till stan blev vi allt tvungna att ta.
Min dator som ju är ganska ny har krånglat sedan vi köpte den för tre månader sedan.
Idag lämnade vi in den och vi får väl se när den kommer tillbaka...
Under tiden har jag vår gamla Ubuntu-dator att hänga vid så helt avskuren från bloggvärlden är jag inte...,men att skriva inlägg från denna dator är inte riktigt som att skriva från min.
Att länka verkar t.ex vara en omöjlighet!

Lite pyssel har det även blivit i helgen.
Köpte en bukett med rosor i lördags som jag dekorerade med.
Och idag var jag upp till butiken igen för att hämta en gratis rosbukett.
*trevligt*
Upptäckte nämligen att jag fått några kuponger från den lokala ICA-butiken med gratisvaror som tack för att jag handlar där, och sådant är ju alltid trevligt!
Pelargonerna mina har jag planterat in och om idag oxå.
Det har ju börjat bli så kallt ute nu så jag oroas av att de en natt frusit ihjäl när jag vaknar.
Nu står de i köksfönstren och väntar på att få komma till vintervila.
Nu ska även jag vila - även om det bara blir över natten:)
Imorgon är en ny härlig dag
Kram Annica

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att ni har hunnit slappa också. Så har det blivit här också. Vilken otur med datorn, hoppas att den blir riktigt fixad denna gång.

Kram Ullis

Vit Gladiolus sa...

Vad bra att få gratiskuponger, det är bara att ge sig iväg till Ica då! :=)
Kraaaaaam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt när man har en helg, där man kan göra bara vad man vill... Men oftast är det ju inte precis så iaf. Det är ju alltid något som måste fixas, när det är så ont om tid i veckorna...
Kram
marie

annette sa...

Skönt att Du fick en både skön och trevlig helg,gratiskuponger sitter aldrig fel;)

Hoppas Du inte är lika trött idag som Du verkade vara efter måndagen.

Kram //annette

Märta sa...

Hoppas att det löser sig med din dator!
Förstår om du har haft en tuff vecka, det här med utvecklingssamtal tar en hel del på krafterna, men när de väl är gjord så är man väldigt nöjd.
Hoppas att denna veckan ter sig lite lugnare.
Kram! Märta

Cc sa...

Oj, vilket fullt ös du har haft. Känns som jag tagit det lugnt, fast oftast har jag inte det. Tänk om soffan bara var det enda stället jag har pyssselsaker men ax nej. Måste ta tag i den, kanske göra om kontoret till pyssel rum ingen sitter ju på kontoret längre utan i soffan med datorn i knät. KRam