onsdag 2 mars 2011

Det är de små gesterna som gör en glad...

Själv är jag en sådan där konstig typ som nästan slår kullerbyttor när jag får disktrasor med vackra ord
*fniss*
Disktrasan (ja, egentligen var det en hel hög med lite olika motiv) vanns av den kära maken i ett lotteri där mellansonen redan vunnit högvinsten.
Och som extra bonus blev det även ett tröstpris till i form av en ljuuuslykta:)
Ja, det var mig han tänkte på när han tog lotterna och valde ut de två priserna.
Nu ler jag så fint när jag torkar matresterna av bordet;)
*fniss*
*
Vid förrförra helgens städdille så for jag fram med dammtrasorna så det yrde;)
Jag är ju förtjust i stenar och har dem liggande lite här och där.
Nu samlade jag ihop dem i en liten hög i väntan på att de skulle läggas tillbaka efter dammning.
*
Och då fick jag en idé...!
*

Varför inte samla dem ihop dem och lägga dem någonstans?!!
*
Sagt och gjort!
Fram med det turkosa Matheusfatet och vips så hade jag ett litet stilleben fullt av kärleksfulla ord.
Kryddade med en liten ljuslykta och en bukett torkad lavendel:)
*
Kram på er
Annica

6 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Sådana disktrasor har jag med, det kanske blir liiiiiite roligare att diska och torka då. I allafall estetiskt tilltalande :) Fint att samla alla stenar tillsammans, har också några stycken i krukor lite här och var. Skönt att du är ledig. Hoppas du har haft en frisk vecka, mitt sportlov tillbringades nerbäddat i soffan...

Kram Linda

Änglarum sa...

Alla små ting.. piffar o piggar upp ;) Önskar dig en trevlig helg! kramiz Jessica

annette sa...

Piffiga Annica har varit framme igen;)

Ha en bra helg!

Kram!

Anneli sa...

himla snyggt o fint med ord på sten o trasa
kram

Vardagstugg sa...

Det gör det ju lite extra kul att diska med fina disktrasor!=)

Trevlig kväll!
Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att orden på disktrasan var så bra. Går ju lite lättare i vardagen när man får se sådana saker.

Kram