torsdag 24 februari 2011

Efterlängtad ledighet...

Ibland undrar jag varför jag längtar efter att få vara ledig när det enda jag ändå lyckas med är att vara någon hemmaslav som inte ens får sovmorgon...?
*
Känns det som en gnällig inledning på inlägget?
*fniss*
Det kommer inte fortsätta i samma anda, fortsätt läs du:)
*
Denna vecka har jag tagit mig ledigt ett par dagar för att ha lite "sportlov" med barnen.
Ja, vi sportar inte vidare mycket mer än vanligt denna vecka utan det blev innebandyhallen som vanligt igår...
*
Det är skönt att inte behöva dra barnen ur sängen i ottan och jag njuter även själv av att inta frukosten i lugn och ro lite senare än vanligt!
*
Igår lyckades jag äntligen hämta ut det paket jag beställt från Ellos.
Ja, det tog tre försök att få ut det...
Jag glömde nämligen bort det varje gång jag var på affären trots att paketavin var med
*fniss*
(många bollar i luften och hjärnan på överhettning ni vet;)
*
I paketet fanns något så tråkigt som helvita örngott.
En hel drös.
För i soffan ligger en hel drös med kuddar iklädda gamla fina broderade örngott.
och själva kuddarna ser ut som de håller på och faller i miljoner bitar.
Jag vet inte vad barnen gör (eller kanske vad barnen inte gör) med dem för att de ska se så tuffsiga ut!?!
Problemet är nu löst med de vita "innerörngotten" iallafall:)
*
När jag beställde mina varor så fick man ett gratis påslakanset så jag passade på att beställa ett extra.
Jag har gjort så några gånger förr -första gången var jag riktigt skeptisk över kvaliteten - men dessa påslakanset har faktiskt kommit att bli mina favoriter att bädda med:)
*
I morse passade jag på att tvätta de nya påslakanen och när de sedan hade hunnit torka hade jag hunnit städa hela sovrummet så nu känns allt fräscht:)
*
Vårt sovrum är ett sånt där riktigt måbra-rum.
Färgskalan är lugn och jag fyller det med saker jag tycker om.
(en viss skillnad mot när vi flyttade in -då var väggarna chockrosa!!)
*
Den lilla loppislampetten samsas med barnens handavtryck, hjärtdekorationer och annat som jag fått i present.
*
I det ena hörnet står min gungstol med ett rosöverkast som överdrag.
Gungstolen har jag fått i present av min mans kompis.
Hans farfar har gjort den själv:)
Tavlan på väggen har jag köpt av en tjej som förr i världen hade en härligt inspirerande blogg.
Ja, bloggen finns tråkigt nog inte längre men det är ju som det är här i bloggvärlden...
ibland tröttnar man
och
ibland får man helt enkelt inte tiden att räcka till.
*
Den vackra byrån har makens farmor haft och den fick jag av henne för många år sen.
Hon hade i sin tur fått den i bröllopspresent.
Byrån är en av mina absoluta favoritägodelar.
*
Spegeln på golvet har jag köpt på Maxi.
Tanken var att jag skulle hitta någonstans att hänga den... men icke...!
den hamnade på golvet istället.
Och någon gång ska väl poletten trilla ner så jag får upp den.
Ljushuset har jag köpt till altanen men just nu står det här och sprider lite ljus i mörkret.
*
*
Jag skulle vilja måla om både tak och golv men det är ett sånt stort arbete då HELA vår övervåning har samma tak och golv...
Och ja...bottenvåningen har likadant tak det med!
*

I morgon hoppas jag få sällskap av maken här hemma. En långhelg tillsammans är ju inte fel.

Då kanske jag kan få hjälp att städa också:)

Kram Annica

7 kommentarer:

Sara sa...

Nybäddat med nya lakan är toppen :-) Fina bilder!
Kram

annette sa...

Hoppas T är hemma idag så Du kan "sega" i sängen med nya lakan. Kanske fixar han fruksosten så Era små håller sig lugna och söta en stund på morgonen;)

Ha en bra helg!

annette

WAS sa...

Vink vink Annica! Kul att "se" dig.

Hoppas att allt är bra i ditt liv och med bloggandet.
Tack/Glad helg!

SoF

Katta sa...

Jag har ju för ovanlighetens skull sportlov jag med i år vilket känns kul men visst blir det ju städa ochdiska och laga mat dagligen och det dagliga tjatet förståss ;) Gillar din fina gammla byrå i sovrummet, och vita örngott kan man aldrig ha för många av. Kram Katta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för att du troget hälsar på trots att det ibland är långt mellan mina blogginlägg - jag blir lika glad varje gång ! Någon solig och "varm" helg blev det inte hos oss i varje fall, men jag har haft kunder som "lovat" högre temperaturer i slutet av kommande vecka, vi får väl se.... Håller helt med dig, ni har ett väldigt harmoniskt sovrum och ett vackert påslakanset !
Önskar dig en skön vecka.
Kram/Marita

Mjuka sa...

jag fick också med mig ett sådan t påslakan, min dotter norpade det direkt., Jättefint tycker jag.
Önskar jag hade tid att få städa ut ett helt rum och göra det riktigt fräscht. Här går jag och småplockar mest hela tiden.
Hoppas att du får en riktigt fin vecka
kram Malin

Vicki sa...

Skönt att vara ledig och kunna njuta av dagen!! Mina barn hade också sportlov förra veckan. Jag slutade lite tidigare någon dag så vi kunde hitta på något. Annars blir det att längta till påsken nu för innan dess är det ju ingen röd dag.

Ha det bra,Vicki