lördag 10 december 2011

Detta mörker...

Hösten är den årstid jag avskyr och just nu känns det som det är höst fastän vi är en bra bit in i December.
Lite snö som lyser upp det mörka vore inte helt fel (om det går att ordna så att det enbart ligger på tomten och inte på vägbanorna).
*
I torsdags fyllde jag år.
Det firade jag med att baka en saffranskladdkaka till mig själv.
Första gången jag bakade just denna typ av kladdkaka och troligen den sista eftersom det bara var jag och dotra som åt utav den...
Gossebarnen rynkade på näsan åt saffransdoften och ville hellre ha vanlig kladdis.
*
Så här inför jul är jag faktiskt färdigbakad.
Saffransbullar/lussekatter ligger i frysen.
Och saffransbiscotti i söta burken nedanför.
*
Pepparkakor köper jag och glögg likaså.
Julstämning går alltid att ordna!
*
Dofter och tända ljus är en god start!
*
Kram Annica

2 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Oj här har vi också bakat pepparkakskolasnittar idag igen.. de är ju bara så goda!
Ha en trevlig nästa vecka!
Kram, Lotta

annette sa...

Ja, dofter och ljus är nog väldigt viktiga för att känns julstämning, resten löser sig;)

Hoppas Du hade en fin födelsedag!!


Kraaam!