torsdag 12 april 2012

Denna trötthet

Hej på er!
Det var länge sen sist.
Jag är lite dålig på att uppdatera bloggen.
Inget händer i inredningssvängen och inte så mycket i livet heller just nu även om jag önskar att jag hade energi nog att dra igång både ett eller två projekt.
Men det är tröttheten som är boven!
Jag försöker röra mig mycket för att piggna till men nej... det funkar inte trots långa promenader i natursköna omgivningar.
*
Orkar inte ens öppna inredningstidningar och drar mig för att göra saker.
Men med tiden får jag nog ordning på allt och blir "mig själv" igen!
Iallafall hoppas jag det för denna Annica är inte särdeles rolig att hänga med;)
*
Tur man måste åka och handla mat iallafall.
Då kan jag ju inte undvika att köpa hem lite nya blommor.
Ännu en bukett tulpaner blev det och dessa delas upp och sprider lite glädje i tre vaser:)
*
Påskhelgen kuskades det runt en del.
Var hos min "lilla Farmor" som fyllt år på långfredagen och sedan hann vi avlägga visit även hos mina svärpäron och hos brorsan.
Syrran fick inget besök då hennes små troll däckat i halsfluss... :(
Och så blev det såklart lite innebandy oxå.
Emelie spelade semifinal och vi var såklart och hejade!
*
Farmors present bestod av lite Mårbackapelargoner som hon önskat sig.
Själv köpte jag hem lite andra pelargoner i rosa som just nu pryder sovrumsfönstret.
*
De ska såklart ut i trädgården vad det lider...
*
Har även ett gäng som övervintrat i bastun som jag hoppas blir fina till sommaren.
*

Igår köpte jag hem lite planteringsjord.
Tänkte så lite fröer och knölar som jag köpt av dotterns kompis.
Om jag bara orkar...
Förhoppningsvis blir det en färgglad blommig sommar:)
*
Kram Annica

7 kommentarer:

annette sa...

Tråkigt att Du är så trött, solen kunde ju lysa lite på oss så vi ialla fall "tror" att vi blir piggare!
Redan köpt pelagoner, jag väntar med det tills jag kan sätta ut på balkongen direkt!

Ha en fin helg!

Kramen

Märta sa...

Jag hoppas att våren som nu kommer ska pigga upp dig så du får kraft och energi tillbaka! Ha en fin helg!
Kram! Märta

Katta sa...

Det är inte roligt när man får sina trötthetsdalar man vill så mycket men orkar så litet hoppas det går uppåt snart för dej. Inredningsbiten har stått en hel del stilla hos mej med man kan ju inte inreda och ändra om hela tiden heller men så plötsligt händer det och man får sig ett ryck :D Stor kram Katta

Viola sa...

Man får sina svackor emellanåt..vilket väder vi haft idag, underbart..ikväll har vi suttit och ätit middag i glashuset...härligt, ha en fortsatt skön helg, kram

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att du snart är pigg igen,men du får ge dig till tåls och inte stressa upp dig om den inte kommer riktigt ännu.

Kramar Birgitta

LissAnna sa...

Ja, fy vad jobbigt det är med trötthet. Stackars. Jag förstår dig.
Hoppas att du blir piggare snart. Kram Stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jobbigt med trötthet... jag känner igen sånt, jag också...
Hoppas du snart känner dig bättre, och kan njuta av våren
Kram
Marie