söndag 29 april 2012

Vårens intåg

gläder mig!
Helgen är lite kylig men har bjudit på lite solglimtar och det tackar man ju för!
*
Gårdagen spenderade jag delvis på alla fyra med en pensel i handen.
Träoljade är nu både balkongen och farstukvisten och det är ju skönt!
*
Äldste sonen på snart 14 jobbar i helgen extra åt sin syster som är på klassresa.
Det hindrade honom inte från att göra sin mamma lite glad (och förvånad...) när han kom hem med en liten bukett med vitsippor:)
Det är de små gesterna som gört liksom:)
*

 Tröttheten håller mig tyvärr i sitt grepp och det är svårt att få något vettigt gjort emellanåt.
Igår verkade jag dock hur full av energi som helst och förutom att olja trädäck fick jag ner lite blivande blomster i jorden.
Hoppas nu bara att jag får mer sådana energikickar så att livet känns lite roligt igen!
*

 Jag är iallafall igång mentalt och planerar trädgården igen.
Ljuslyktan ovan fick jag av min svägerska som tack för att barnvakt.
Den funderar jag på att hänga ute i trädgården bara det blir lite varmare...
*
 Igår så såg altanen så ödslig och tom ut.
Inte en blomma så ögat kan nå...
men å andra sidan är vi ju bara inne i  de sista dagarna i april och det är fortfarande kallt på nätterna.
*
Men det hindrade mig inte från att slita ut utemöblemanget från garaget idag och ställa det på altanen.
Om några veckor lär det nog vara full fart med blomsterinköpen och piffandet och puffandet!
*
Jag har väääärldens längsta inköpslista...
Kram och sköt om er
Annica

5 kommentarer:

Design i tid och rum sa...

Hej Annica !
Hoppas du mår bättre..nu när solen sticker fram,mår vi alla bättre,så är det i alla fall för mig.jag blogar inte så värst mycke så som jag gjorde för,men blir alltid glad när du tittar in.
Tack för din hälsning, ha det jätte skönt nu till Valborg.
Kram Dada

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din lilla hälsning hos mig. Idag när butiken stängt tänkte jag också ta fram utemöblerna, och kanske hinner jag klippa gräset - en härlig avkoppling tycker jag.
Hoppas att du får en skön Valborg och 1:a maj.

Ha det så gott och varma kramar/Marita

Katta sa...

Vad gulligt med en sån fin liten vitsippebukett från sonen :) Skönt att ha däcket oljat för det är väl inte det roligaste penseljobbet att göra direkt. Här ska nog sås lite med i dag, kram Katta

Anneli sa...

Åhh visst är det härligt när man får börja fixa igen nu till vårens solsken. Var ute i går med dottern och ordnade lite.
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag har också tagit fram utemöblerna nu. Det känns härligt.
Så rart att få en liten vitsippsbukett, det var längsen jag fick... får plocka själv om jag ska ha någon...
Kram
MArie