söndag 27 maj 2012

Energi

Så kom den då äntligen!
Energin...
och såklart sammanstrålade den med den ljuvliga solen som hängt med mig hela helgen!
*
 Frukost på balkongen är 
inte fel... 
Men lite trist såg det allt ut!
Så efter energikicken plockade jag fram symaskinen och påbörjade piffandet som nu när söndagen går mot sitt slut är långt ifrån klart!

*


 Fick iallafall fram lite tyg och kuddar så det känns mer ombonat.
*
Och de nya snygga (och billiga) svarta zinkkrukorna innehåller nu varsin rosa pelargon:)
*
 Även altanen fick en liten dos av piff och puff.
En nysydd vimpel svajar i vinden.
(sydde en förra sommaren oxå men den åkte in över vintern och passar så bra i vårt sovrum så den får hänga kvar:)
*
Ljuskronan som vanligvis hänger i vårt kök hänger nu över långbordet.
*

Rosor och cerise känns fräscht till det vita och grå!
*

och förra årets fynd i form av betongfjärilar och ljuslyktor i zink har åkt fram.
*

Morsdagspresenten från dotra uppskattades!
Petunior i favoritfärgen såklart:)
*

25 ljuslyktor  hänger runt altanen som även ramas in av skira vita gardiner.
*

Några loppisfyndade tavlor står lutade mot väggarna på byrå och hylla.
Tänk att de kostade en tia styck...
*

Fleecefiltar i turkost, rosa och lila värmer skönt när det blir lite svalare.
*

*

I fågelburen står en söt blomma jag fått i present.
*

Jag trivs så vansinnigt bra på min altan!
Idag tillbringade jag flera timmar sittandes där med en kopp gott te och ett par inredningstidningar!
Och så blev det en fika när brorsan med son kom på besök:)
*
Nu väntar jag bara på att alla mina fröer, knölar och lökar ska ta sig så att jag får vackra blomster som ramar in hela härligheten!
*


Kram
Annica

8 kommentarer:

Katta sa...

Här har det också sytts vimplar i helgen och jäklar vad roligt det var så fler kommer det att bli :D Du har ju piffat riktigt fint på din uteplats och jag antar det är därute symaskinen hamnar såna här härliga dar med. Kram Katta

annette sa...

Nu är det sommar på riktigt i Krokek, härligt med alla färger både på blommor och pynt!

Kram

Viola sa...

Vilket väder vi haft men nu blir det visst lite ostadigare..men det behövs lite regn...vad mysigt du fått till det ute, kram

Unknown sa...

Hej, var hittade du dina snygga svarta krukor? /Karro

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din lilla hälsning hos mig, ja de är verkligen supersöta ! Härligt att utesäsongen äntligen är här - njuter för fullt av måltider utomhus....
Ha det så gott och varma kramar/Marita

Cc sa...

Oj vad du har donat å fint blir det. Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så fint du har piffat utomhus! Nu är det härligt att kunna njuta, hoppas vi får tillbaka värmen snart också.
Kram
Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Nu får du allt rita kors i taket! Tänk att jag har hittat hit;) Du får gärna komma hit med den fixarenergin. Skulle jag verkligen behöva. Glad att jag får ner någon planta i en kruka eller rabatt.
Kram Ullis