torsdag 17 maj 2012

Men...Vad är det frågan om?

Är det månne en stundande 40-årskris?
*
Både maken och jag blir 40 i år och vi gör de konstigaste av saker!
*
Jag som alltid avskytt rosa har mjuknat mer och mer och idag köpte jag hem en massa riktigt puttinuttiga rosa heminredningsdetaljer med både rosor och rutor...
Var ska detta sluta kan man fråga sig?
*
Shoppingstället hette IKEA och det var maken som TVINGADE mig att åka dit.
(Ni ser...han har inte heller normalt beteende;)
*
Som tur är är det inte helt kört än...
-för lite turkosa detaljer fick följa med hem!
*
Dotra är inte särskilt förjust i rosa rosor men jag lurade på henne mitt nya förkläde iallafall:)
*
Och de nya kökshanddukarna och grytlapparna gör sig riktigt bra i köket!
*
Dags att byta ut köksgardinerna mot rosa ...
(Jodå, jag äger ett par - dem köpte jag förra året...)
*
Dagens fynd ser ni på sista bilden.
Hittade denna lampa för halva priset i fyndhörnan!
Då blir man ju lite glad!
*
Kram Annica

2 kommentarer:

annette sa...

Den "allvarligaste" 40-års-krisen måste väl nästan T stå för, tvinga Dej att åka till IKEA, då är det kris;)
J ser verkligen lidande ut i Ditt rosa förkäde, stackars J kanske behöver lite samtalsterapi efter denna traumatiska upplevelse!?
Som alltid hittar Du en massa fina saker,har aldrig hittat ngt så vettigt och snyggt som Din lampa för halva priset, den fanns nog där speciellt för Dej!

Ha det så gott!
Kramen

Vikeskärs hem och ting sa...

Så mycket fint du hittat :)
Det är som jag, skulle inte ha ett gästrum i romanstisk torparstil, vilket nu istället kommer att bli. Rosa uteblommor blev det också fast jag inte skulle ha det. Konstigt hihi.
Ha en fin kväll, Annika