söndag 16 september 2012

Idag bjuder

min del av Östergötland på en riktigt vacker höstdag!
Och det tackar man ju för..!
*
Jag är som jag är mest på hösten...
Energilös.
Och än värre är det nog i år när det inte var någon riktig sommar att tala om!
*
Ikväll tänker jag dock ta mig i kragen och styla om lite i vårt kombinerade kök/vardagsrum.
I soffan har jag redan börjat min makeover genom att byta ut två kuddfodral, av åtta, för att få en mer ombonad höstig känsla.
Det är praktiskt när man har lite lagom neutral inredning till vardags:)
*
Grått och vitt i olika toner är något om ständigt återkommer i vårt hem.


De snygga skinnstolarna har fått vita överdrag - tyvärr måste jag väl säga - eftersom orsaken inte är att jag ville ha vitt...utan att våran kattkille fick för sig att de var roliga att klösa på:(
Det var en lång jakt på rätt passform innan jag äntligen hittade dessa på Mio.
*


Nu  var det visserligen ett tag sedan men dessa hittade jag till en billig penning på IKEA.
Rosor är ju en favorit!
*


Även servetterna samt ljuslyktan och ljusstaken kommer från IKEA.
Tror  nog det får bli en tur dit snart.
Har hittat en superfin fåtölj som jag gärna vill ha...
Maken är dock inte riktigt med mig på tåget så det får nog bli en gnutta övertalning;)
*


Jag är en blivande 40-åring och så även min make...
men att fylla år på vintern är inte alltid så kul.
Ni vet- yngst i klassen med allt vad det innebär...
Så för ett par veckor sedan hade vi 79-årskalas.
På dagen firade vi med släkt och vänner "med barn" medan kvällens fest sedan blev en vuxentillställning till långt in på småtimmarna.
*
Det blev en helt igenom rolig dag och lite extra kul var det att få en annan typ av presenter än de som man som "vinterbarn" brukar få.
*
Solrosor
*


Blåbär
*


Grilltillbehör
*


Fina planteringar
*


Ljuslykta
*


"Hemmagjord" urna med uteblommor
*

Krusbär och klätterrosor
*
En superfin skål från Iittala
*


En fin bok:)


Nej, nu ska jag nog gå ut och hämta in lite ved.
För även om dagen visat sig från sin bästa sida blir kvällen mörkare och kallare.
*
Kram Annica


5 kommentarer:

Katta sa...

Ja den här sommaren har tagit sitt pris i energilöshet och onödiga virus som jag tror vi skulle sluppit om sommaren faktiskt varit både varmare och soligare. Skönt dock att man nu kan sitta och njuta av höstsolen och jag kan känna ett större lugn av det nu än på sommaren. Kul med 79-årskalas :) fina presenter också gillar speciellt den där lyktan. Ha en bra söndag, kram Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis i efterskott eller ska man säga i förväg...:)
Så mycket fint du fick.
Ja, sommaren var det inte mycket bevänt med,tyvärr...
Kram
Marie

marita blücher sa...

Hej Annica,
Så roligt att höra från dig, känner mig sedan en tid tillbaka komplett hopplös vad gäller bloggen.... måste försöka finna tid att bättra mig på den punkten. Vi har haft en fantastisk höstdag hos oss idag, solsken, lite vind och precis lagom varmt, hoppas det håller i sig sisådär en månad till åtminstone. Så många fina presenter, extra roligt med ätbara sådana.
Varma kramar/Marita

annette sa...

Ja, jag har ju inte upplevt att sommaren varit så dålig som alla säger, tycker det har varit en toppenbra sommar vädermässigt, och nederbördsmässigt har det enligt statistik varit en normalsommar i Norrköping.Därmed inte sagt att jag tycker bättre om att hösten är på gång, hoppar gärna över den!
Mycket fina presenter Du fick!
Kram!

Viola sa...

Vet vad du menar...själv fyller jag år precis innan jul...inte undra på att man inte vill fira dagen..så mkt fint ni fick :) hösten är en energitjuv...gillar ju inte mörkret och väderleken..men det är bara att gilla läget ....ha en fin vecka, kram