lördag 15 september 2012

Liverpool

Fredag kväll...
och här sitter jag och redigerar foton...
Det är alldeles för länge sedan sist känner jag även om jag inte fotat så mycket senaste halvåret...
*
För ett par veckor sedan var jag iväg på en resa på tu man hand med maken.
*
Vi gjorde en sedan länge efterlängtad tripp till Liverpool.
Maken har varit där många gånger med killgänget och jag har snällt fått stanna hemma...
Men nu så!
*
Vi bodde i lägenhet mitt i Liverpool one.
*

Och som sig bör när när man är i Liverpool är det några saker man bara måste göra!
Som att se Beatles-kopior på Cavern Club och fotboll på Anfield...
*
 Och för att orka med allt krävs det ordentlig frukost!
Men jag dissar den engelska frukosten... feta korvar och baked beans är inte min grej!
*

 Fotboll däremot... det ÄR min grej!
Så under söndagen blev det fotboll för nästan hela slanten!
På Albert hänger  flaggor och halsdukar för att hedra de omkomna i Hillsborough.
Och på Anfield är det fullsatt  när jag för första gången får följa Liverpools kamp live från läktaren
*
Bilderna i detta inlägg lever sitt eget liv och istället för att försöka justera dem så de hamnar där de borde får de ligga där de hamnade.
Här kommer en bildkavalkad:
















Ta hand om er!
Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Liverpool är en mysig stad, kul att Du äntligen kom dit, hoppas att det var en bra match !
Kram