söndag 10 oktober 2010

Söndagsstiltje

Idag känns det som en sådan där dag som söndagar ska va!
Ni vet...
lugn och ro
Inga måsten!
Bara att lalla runt och piffa och puffa när andan faller på.

*

Hade det inte varit för den nedrans förkylningen jag dragit på mig så vore dagen perfekt!

*

Halsont och öronvärk samt en rinnande näsa gör att jag är trötter.
Jag försöker vila när tillfälle ges men barnen verkar ha hur mycket ork i sina kroppar som helst,
och deras lungor ska vi inte tala om...
(varför finns det ingen mute-knapp till kidsen??!!)
*
På min kökshylla blev det en liten ommöblering.
Jag har varit i farten ganska mycket på den fronten i ett par dagar.
Flyttar på smågrejer...
*
På hyllan fick två små tavlor lämna plats åt en plåtskylt.
*
"Never run faster than your guardian angel can fly"
Passar väl bra bland mina änglar?!
*
Medan jag pratade i telefon idag så passade jag på att måla ord på mina hjärtan.
*
Kärlek
Längtan
Livslust
Älskad
Lycka
*
Bara slutfinishen kvar...
*
Vad nu det blir!
*
Ibland är det riktiga småsaker som gör en glad i tristeriet.
Som att få lägga en förpackning med nya servetter i servettstället.
Tänk, det hade jag väl aldrig som sjuttonåring trott!
*
Snacka om mögelvarning på en;)
*
I veckan kom jag och en kollega att börja prata om inredning.
Hon vill ha nytt och minimalistiskt och jag...
Ja, jag gillar ju gamla möbler (blandat med lite nytt) och trivs med saker omkring mig.
*
Modernt, stilrent och tomt är inget för mig med andra ord:)
*

På min gamla gammelfarmorsbyrå står ljuskoppar i två blågröna nyanser tillsammans med tavlan som maken vann i konstlotteriet jag tvingade honom att vara med i för måååånga år sen.
Det var första året och han vann...
*
Nedanför byrån står den söta spegeln, som ännu ej funnit någon plats, tillsammans med ljushuset:)

*

Min lilla samling med mått har hamnat på öppna spisen.
Och bakom den ligger några trälådor som har finfint innehåll.
Kanske ska jag visa dem en dag?;)
*

Sköt om er
Kram Annica

6 kommentarer:

annette sa...

Inte har väl det här inlägget legat okommenterat från mej sedan i söndags!?
I så fall får jag ge mej själv en spark i baken om jag missat det i min lista!
Jäkla tråkigt med förkylningen när Du äntligen fick en dag utan en massa måsten. Fast ofta är det ju då man slappnar av en smula som det som finns på lur i kroppen "ploppar" upp och ger sig till känna!

Hur många jul och nyårshelger har man inte orkat jobba ända till slutet och sedan legat under helgen i någon förkylning!?
Att blanda lite gammalt och nytt tycker jag är så fint, undrar då varför jag kastat allt gammalt förstås, ja platsbrist är väl den största anledningen.
Hoppas Du piggnar till under veckan, det är väl snart höstlov förresten,lite ledigt skall Du väl ha?

Kramar!

annette

Mjuka sa...

Krya på dig!! Coolt att texta under tiden du pratar i telefon
kram Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja här är det också förkylt! Rackarns elände som inte vill ge med sig...
Men du har ju fixat och donat en del ändå.
Kram
Marie

Vita hjärtan sa...

Åh, jag älskar sådana där gamla mått, dom är så fina....!

Ha en skön onsdagskväll och krya på dig!
Kraam Annemari

Vicki sa...

Då förstår jag att ni har fullt upp med bandyn. Är ni tränare för barnens lag?

Har de någon annan idrott med eller bandy kör man året runt?

Vicki

Vecka - Vecka sa...

Krya på dig!
Fint du fixat! Jag kan inte riktigt heller med sterilt och modernt.. Känns så opersonligt. Tycker dessutom att stök med leksaker över allt passar bättre om inte alla möbler heller är stöpta i samma form!
Trevlig helg!
Kram, Lotta
p.s. du har något att hämta hos mig!