söndag 10 april 2011

Ännu en helg

har sprungit förbi i rasande fart...

*

Jag önskar att helgerna kunde vara lite längre så man hade chans att njuta lite av tillvaron oxå!

* Idag strosade jag omkring lite på tomten sådär som jag brukar göra.

Jag spanar liksom in vad som står på tur att åtgärdas.

Och fönstret vid vår matplats är definitivt ett måste i sommar då det börjat släppa färg!

*

Invändigt är det dock klart så när jag är inne kan jag bara njuta.

Ja, nästan iallafall.

För när man minst anar det fallar andan på och jag börjar göra om.

*

I lördags kväll fick jag ett ryck och började stryka gardinerna som nyligen införskaffades för att skapa lite vår/sommarfeeling.

En uppsättning har ju fått hänga uppe ostrukna och dana för att jag skulle känna in om det kändes rätt med rosa.

*

Jag är ju en sådan orosa person så det finns inte egentligen...

*

Jag är mer förjust i blått...

*

Igår på dagen tog familjen en liten sväng till Vingåker för att besöka deras outlet.

Det resulterade i att ingen av de som skulle handla fick med sig något hem.

Bara jag...

Ett par nya gympadojjor.

Och så en påse från Iittala Outlet:en.

*

Och kan ni gissa vad det blev?

*

Hehe... den var du inte beredd på va?!!

Jag brukar ju handla hem en Marimekkoskål varje gång vi är där men denna gång bidde det faktiskt ingen!

Istället köpte jag hem dessa söta fåglar.

(en var tyvärr trasig när jag öppnade förpackningen... :)

*

De söta fåglarna i ljuva pasteller fick hänga i ljuskronan över matbordet.

Där brukar ju alltid hänga hjärtan av olika slag men även jag kan ju ändra mig...

*

De söta fåglarna passar bra med de rosa gardinerna!

Och se...

Påsktuppen har redan kommit fram och håller sällskap:)

*

Ordet home får stå i ett av fönstren tillsammans med en betongplatta med vacker text.

*

Nästa helg väntar konfirmation och ettårskalas så det lär inte bli mycket gjort i trädgården.

Kul att se att det spirar och gror därute iallafall!

*

Tulpanerna tar sig uppåt.

*

Och så gör även mina älsklingar: pionerna!

*

Lycka!

*

Två veckor till och sen är det påsk!

Då hoppas jag på vackert väder så jag får möjlighet att hinna njuta när det ges ett par extra lediga dagar!

*

Kram Annica

3 kommentarer:

annette sa...

Full fart fram emot våren verkar Du vara!

Tur Du hittade ngt att shoppa, annars hade ju turen varit helt meningslös!

Ha det bra i helgen med det som skall ske!

Kram!

annette

Vicki sa...

Är du ledig under påskhelgen? För i så fall få du några fler dagar att njuta av.

Själv är jag ledig och ska bara njuta och ta det lungt.

Vad har du för planer?

Glad Påsk, Vicki

Ullis/Leva på landet sa...

Det händer ändå en del hemma hos dig ser jag. Det kan man ju inte säga att det gör hör direkt. är inte heller någon rosa person, men jag gillar dina gardiner.

Sköt om dig GLAD PÅSK!
kram Ullis