söndag 3 april 2011

Fy vad trist!

Sol hade inte varit för mycket begärt efter en jobbig arbetsvecka?!!

Som tur är hade vi ett litet solsken på besök under lördagen.

Jättemysigt!

Men så skönt det är att småbarnstiden är förbi så man slipper passa heeeela tiden.

*

Just nu håller många saker på att ta form i mitt huvud.

Idéer och tankar angående inredning och utredning.

Förra årets planer grusades ju när vi inte fick tag i en bra och prisvärd hjälp till trädgården.

(att behöva lägga en smärre förmögenhet på att bara skrapa en del av tomten)

Så i år står förhoppningen till att vi lyckas lösa detta problemet så vi får fason på iallafall någon del av trädgården.

*

Jag läser mycket nu.

Inredningstidningar

Trägårdstidningar

Ja, eller att läsa är nog att säga för mycket eller kanske ljuga.

Jag t i t t a r i dessa tidningar för inspiration.

*

Som vanligt shoppar jag loss med mina tankar i bakhuvudet.

Jotex har sålt ut lite saker som jag gillar.

Zinklyktan ovan t.ex.

(jag köpte faktiskt fem)

Den har jag planer för i min (just nu gräsliga) trädgård.

Men i dunkel med ett värmeljus i gör sig även min trädgård bra;

*fniss*

*

Även den rosa ljuslyktan fanns hos Jotex.

Fem stycken blev det av den sorten med.

Rosa? Undrar ni kanske och lyfter frågande på ögonbrynet...

Japp säger jag och erkänner i nästa andetag att jag faktiskt köpte rosa gardiner oxå

*chock*

*

Jag provhängde den rosa lyktan och de rosa gardinerna i ett fönster i går för att se hur det kan tänkas bli i sommar.

Idag var det precis lika mörkt ute som det var igår så jag fick knäppa bilder som jag hoppas är så långt ifrån sommaren 2011 som möjligt.

För då vill vi ju ha strålande sol och att termometern visar sommarvärme!

*

Kram på er

Annica

3 kommentarer:

Sara sa...

Vilken söt ljuslykta :-) Önskar dig en toppenfin start på veckan.
Kram

Cc sa...

Ja vart tog det vackra vädret vägen som de hade lovat. Hade sett fram emot det i dag. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Måste också fixa i trädgården. Har du några bra idéer åt mig också?. Ljuslyktor kan man ju aldrig få för många det vet du väl :)
Önskar dig en fortsatt bra helg!
kram Ullis