måndag 25 april 2011

Latmask?

Ja, det hade ju varit fint om man haft tid att sitta här och lata sig i solen nu när helgen bjudit på så vackert väder!

Men som vanligt har det varit full rulle...

Och det är ju bra att man passar på när man får en liten energiinjektion:)

*

Två veckor sedan jag tittade in och skrev på bloggen senast och inte har jag hunnit in till några av de bloggvänner som jag så gärna vill besöka heller...!

Arbetsveckorna går ju fortare än fortast.

Proven avlöser varandra.

I tisdags var de nationella proven i Biologi färdigrättade och ersattes genast av 1oo-talet optikprov.

Inget påsklov för mig med andra ord!

*

Förra helgen hade vi en liten tillställning här hemma.

Dotra konfirmerades.

*


Närmaste familjen var såklart på plats.

*


Och efter en ovanlig konfiramtion där det inte blev förhör (som man gjorde förr) utan dans, sång och vernissage med cider- och salta pinnarmingel, så bjöds det på förtäring hemma hos oss:)
*

Trevligt att ha familjen samlad!
*


I torsdags tog jag mig friheten att bara jobba förmiddag och sen började det hända grejer här hemma.

Vi åkte och köpte en släpkärra och handlade lite på IKEA.

Maken och jag (mest maken faktiskt då jag är så förskräckligt rädd för höjder) rev ner räcket på balkongen.

Och det var liksom startskottet för helgens jobb:)

*

Jag fixade lite på altanen.

Men bara lite...

än väntar jag mig bakslag och då vill jag inte ha allt piff ute.

Men fiskarna jag fått av den gode Annette hängde jag upp iallafall!

*

För att varva ner brukar jag ju måla.

Och så blev det även nu.

Lite "bråte" som låg och "skräpade" fick nytt liv.

Brickan hade börjat se lite sliten ut men nu är den som ny:)

*

Nya söta servetter hittade jag på ICA och dem tror jag att jag ska använda till lite dekorationsarbete framöver.

*

Som vanligt blev det en dominoeffekt när vi påbörjade något.

Det ena ledde till det andra och vips så stod studsmattan i det gamla trädgårdslandet där poolen huserat i några år.

Var poolen ska stå?

Inte en aning...

men det reder sig nog!

*

Lite blomsterplantering hann jag med.

Både i krukor och i gamla vattenkannor:)

*

Och farstukvisten är lite piffad.

Och jag har hunnit med att olja golvet och trappan.

*

Och hästarna är nymålade.

*

Trots att det känns som vi hunnit med massor här hemma så har ändå hunnit njuta av tillvaron.

Strosat omkring och tittat på all växtkraft som bara sprudlar i trädgården.

Och viktigast av allt- träffat de nära och kära som betyder allt för oss.

*

Nu tar jag och blir osynlig igen.

Nationella prov i matte står i startgroparna...

Kram Annica

7 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godförmiddag på dig.
Ser att påsken inneburit det mesta av allt. Mat, dryck, jobb hemma, och studsmattan...

Inget vidare med mycket prov, men det är ju den tiden nu.
Snart är det helg igen så du får se fram emot den.

Ha det gott du skåpsöstgöten :))
Kram Synnöve.

annette sa...

Ja, ett "Påsklov" som Du kanske egentligen inte har numer, men som Du kanske tänkt vara ledig ändå blev fyllt av provrättningar. Måste ju ändå kännas skönt med elevfria veckor då mycket sådant kan bli gjort.
Hur skall Ni göra med altanen nu då? Ser ut att kunna bli ett fint soldäck annars, fast då får "vildingarna" inte vara där förstås;)
Trevligt för Er som har nära och kära att träffas under helgerna, blir ju lite knappt med tid annars!

Ha det bra!

Kram!

Viola sa...

Låter som du har fullt upp, vet ju att skolan tar enormt mkt tid, har just fyllt i min uppsägningsblankett, så nu tar jag avsked :) ha det gott, kram

Katta sa...

Vad fint med konfirmation. Gillar de turkosa lyktorna du har där på hyllan de är läckra. Mycket är det som ska hinnas nu både i skolor och trädgårdar, fixa fixa. Kram Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var längesedan jag var på någon konfirmation... men man får alltid lite sommarkänsla när det är sådant på gång. :))
Kram
Marie

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej! Du har hunnit med massor - känner mig som värsta latmasken i jämförelse... ;)
Fortsatt trevlig 1 maj!

Kram Emma

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din rara hälsning hos mig ! Har en faster som är lärare och vårterminen brukar hon sucka över, med alla prov och betygsättning som stundar. Valborgshelgen var ganska kylig hos oss, till skillnad från påsken då vi hade sommartemperaturer - tänk så snabbt man vänjer sig.... Som alltid blir jag förundrad över hur mycket du hinner med trots ditt arbete, ständigt nya trevliga projekt och fix.
Håller tummarna för en kommande helg med lite varmare väder både hos dig och mig.
Kram/Marita