lördag 26 november 2011

Det är allt lite svårt...

att fatta att det är första advent i morgon.
Speciellt när man tittar ut över den gröna gräsmattan samtidigt som solens strålar letar sig in genom fönsterrutorna.
*
Vad göra för att få lite julfeeling i själ och hus?
*
Jag har laddat med doftande ljus som ska ge lite stämning.
Jag menar, jag kan ju inte stå och baka lussebullar ända fram till julafton!
*
På förmiddagen idag tog jag mig några steg utanför dörren för att plocka med mig lite mossa till adventsljusstaken och till mina zinkstrutar.
Vackert i all sin enkelhet!
I allafall i mina ögon:)
*
Ikväll fortsätter adventspiffandet men jag har redan provsatt ljusen i adventsstaken.
Nu ska den bara dekoreras lite till.
*
Förra helgen var jag på jakt efter lite julblommor så jag tog mig ut till Plantagen.
Det blev bara två amaryllis...
men i kategorin "annat julpynt" blev det några fler saker.
Den lilla fågeln räknas nog inte som julpynt men var så söt så den fick följa med hem trots att maken skakade lite på huvudet över sin knasiga fru:)
*
Trevlig första advent på er
Kram Annica

5 kommentarer:

marita blücher sa...

Hej Annica,
Så roligt att höra från dig ! Stormen viner runt husknutarna hos oss och värre skall det visst bli under kvällen och natten. Någon adventsstämning har inte riktigt infunnit sig trots att jag "julade" butiken för flera veckor sedan. Jag är nog mer som du, en vår- och sommarälskare.
Varma kramar/Marita

annette sa...

Hoppas Du har en fin Första Advent, föredrar nog snö som förra året framför årets regn och stormvindar;(
Tycker pippin var väldigt söt jag;)

Ha det gott i veckan!

annette

Viola sa...

Hoppas ni haft en skön adventshelg, skönt att stormen bedarrat och idag bjudes vi ju på ett underbart väder, ha en bra måndag, kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihiii! Den fågeln var ju ursöt!
kram
Marie

Katta sa...

Kanske det där är en försilvrad påsk-kyckling som vill konvertera till tomtenisse ;) Ja nog är det lite väl grönt för årstiden alltid även om det gör det lättare att ta sig fram men vackert är det ju inte och i morgon är det ju första december till och med. Kram, Katta