måndag 12 januari 2009

Bättre sent än aldrig!

Tänkte bara jag skulle ta och titta in och lugna ner er lite...
Jag har inte dött.
Livet kom bara emellan...
Jag fick en riktig livskris.
Det är lite för privat att skriva om här på bloggen så jag låter bli.
Men jag kan säga att så älskad som jag känt mig den här senaste tiden har jag aldrig gjort i mitt liv.
Alla mina underbara vänner och min bror.
Alla har de stått vid min sida, beredda att ta emot mig när jag föll.
Och familjen...
Ja, de har visat att de älskar mig innerligt.
Jag håller i dagarna på att styra om i mitt liv.
Blev erbjuden en lärartjänst i närheten och det vänder även det upp och ner på min tillvaro, jag trivs ju så bra på min arbetsplats men har 4 timmar att pendla dagligen.
Det nya jobbet ligger en halvtimme bort...
Jag har tackat ja och börjar redan denna vecka.
Eleverna och mina kollegor kommer jag att sakna!
SÅ underbara personer som jag jobbat med denna termin är det svårt att se att man kommer att jobba med igen!
De jag pratat med/mejlat med uttrycker sorg över att jag ska lämna dem men önskar mig lycka till.
Som min kollega M skrev i ett mejl som fick mig att brista ut i storgråt:"Ville bara tala om att jag tänker på dig, har förstått att du har det lite jobbigt just nu. Jättetråkigt för oss att du slutar på vår skola men jag förstår dig och tycker att du gör helt rätt. Det är viktigt att göra rätt prioriteringar i livet, ett jobb är trots allt bara ett jobb - ett sätt att försörja sig. Önskar dig stort lycka till, Den nya skolan ska vara glada som får en positiv, duktig och rolig lärare som dig i sitt gäng. Du kommer att saknas i arbetslaget!"
Ja, vad säger man...?
Jag är lyckligt lottad som har så underbara människor omkring mig!
Vill bara avsluta detta inlägg med att tacka de vänner som funnits för mig i min kris.
Jag vet att ni är några som tittar in här på bloggen dagligen.
Åsa, Therese och Annette,
Jag hade inte orkat mig igenom detta utan er!
Ni är guld värda!!
Och till alla er bloggisar som tittat in och undrat hur det är med mig:
stort tack för er omtanke!
Sköt om er alla nu så är jag nog snart tillbaka med nya inlägg.
Till dess smyger jag nog runt hos er och tittar på vad ni har för er.
Största och varmaste kramen till er alla!
Med kärlek
Annica

32 kommentarer:

Elzie sa...

Vad skönt att du har de dina runtomkring dig när det händer saker. Och lycka till på det nya jobbet. Måste bli skönt att slippa den långa resvägen i alla fall.
Kram Elzie

Lallis - liv och leverne sa...

Stor KRAM, gumman.<3
/Lallis

Vero sa...

Grattis till din nya tjänst. Skönt med så mycket närmare samtidigt som jag förstår att det inte heller är så roligt att lämna gamla kollegor.

Önskar dig en fin dag tjejen.

Design i tid och rum sa...

Så fint med alla nära och kära.
Det är det viktigaste i livet..roligt att du tittade in hos mig...puss och kram Dadda

Sunells sa...

Många kramar kommer här!! Har saknat dina blogginlägg.
Grattis till det nya jobbet:)

Kram Katariina

LillaFlisan sa...

Men hjärtat!!!!

All kraft till dig!!!
Ett nytt år, en ny början, nytt jobb och nya möjligheter!!!!!!

Goda vänner och ens familj är ALLT!!!

Stor styrkekram till dig!

Jag är så glad att du är tillbaka!

Flisan

annette sa...

Min Kära lilla Annica!
Så glad jag blev över att Du skriver på Din blogg, Du skriver här att Du grät över ett mail, jag gråter över att Du skrivit det här, för jag förstår vilken oerhörd kraft det kostat att ta det steget.
Att en så oerhört fin person som Du skall behöva gå igenom det Du gör nu är så fel, så fel, finns inte ord för hur fel det är!
Och att jag finns kvar för Dej, det vet Du!
Den största Kramen till Dej "lilla Annica" med det största av alla hjärtan som finns!
annette

Sara sa...

Hejsan

Kramar från mig. Hoppas att det blir bra med nya jobbet.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Hej på dig vännen! Åh du ska veta att jag tänker på dig mycket. Lämnade ocka mina bästa kollegor för 9 år sedan. Kommer alltid att sakna dem, men har nu hittat nya fast det tog lite tid. Nu har jag det bra. Skönt att du fått så mycket stöttning av dina närmaste. Mailar dig i veckan. Är lite hängig och orkar inte så mycket nu. Hoppas att du har hittat lite ljus i din tillvaro.

Många stora kramar Ullis

Living by Milla sa...

Åh, vännen min...sänder över all kraft,energi och värme som jag bara kan!
Och du, det kommer bli jättebra med nya jobbet. Vad skönt för dig att få närmare.

Stora kramen ♥
Camilla

Line sa...

Oj,men gumman då! Härligt ändå i eländet att få känna sig älskad och ompysslad. Hoppas det känns bättre när du kommit igång med det nya. Och tänk så mycket tid till bloggen det blir nu när du inte har så långt att åka ;)

TÄNKER PÅ DIG KRAM

Södralycke sa...

Hoppas att allt är ok med dej, har saknat dig här på bloggen!

Grattis till nya jobbet, det blir säker bra! Det känns ju alltid jobbigt att lämna sin gamla arbetsplats.....

Kramar Johanna

Norrdalen sa...

Det är när det verkligen gäller man får veta vilka som verkligen ställer upp! Hoppas allt ordnar sig för dig! Kanske jag kan glädja dig om du kikar på min blogg och inlägget från den 8 januari.

Kram Jannica

Vecka - Vecka sa...

Tråkigt att läsa att du haft jobbigt. Stor styrkekram och lycka till!

Kram,Lotta

Synnøve. sa...

Hej vännen.
Har förstått nu att nått var galet.
Har saknat dig enormt.
Hoppas nu att du börjar återvända och bli ditt gamla goa jag igen.
Det kan säkert ta lite tid, men det får det göra.
Det viktigaste är att du mår bra igen.
Önskar dig lycka till på nya jobbet.
Sänder en vindfläkt med styrkekramar från nabolandet.
Synne.

Viola sa...

Äntligen ett livstecken, ha saknat dig, välkommen tillbaka och jag förstår att det varit mkt som hänt, lycka ill, stora kramen

Katta sa...

Men Annika! Skönt att se ett inlägg från dej men tråkigt att du har haft det så jobbigt hoppas det bara blir bättre och bättre nu.Kul att du ska börja jobba på en skola så nära dej, måste ju vara jättejobbigt att pendla så långt varje dag speciellt när man har en familj.Sköt om dej nu så län ge så hörs vi när vi hörs, kram Katta

Helena Sjögren sa...

Förstod att det var ngt. p g när du lyst med din frånvaro så där. Hoppas du mår bättre nu när beslutet är taget... Så skönt att slippa det långa pendlingsavståndet. Lycka till med nya jobbat ! Kram kram

Ofelias Hus sa...

Tänker på dig..hoppas allt löser sig för dig...

Du vet, efter regn kommer solsken...

Stor styrkekram från mig till dig,
Anette

annica sa...

Va skönt att ha de sina nära när man inte mår bra.Hoppas nu att du känner dig bättre.
Ha en fin kväll//Kramar Annica

Anonym sa...

Hej!
Ja, man blir orolig för andra bloggare, när det plötsligt blir stopp i bloggandet. Och det första man tänker på är ju alltid att något tråkigt och jobbigt har hänt! Och nu har du gjort livstecken, och det är skönt. Men ta det lugnt, för nu vet vi alla att du lever och har det svårt. Gråt lite, så känns det bättre!
Ha det bra!!!
Hulda

MOONLOVER´S sa...

Härligt med nära och kära som bryr sig om en,det värmer att veta att dom står vi ens sida. ha de gott

annette sa...

Hoppas första dagen på nya jobbet blir en bra dag!

Kramen //annette

Mjuka sa...

Skönt med nära och kära när det gungar!! Hoppas att det nya jobbet blir positivt för dig!!
Kram Malin

Isabelles moster sa...

Hej!
Ja det är sant, ett jobb är bara ett jobb. Hoppas du mår bättre nu!
Kram C

Anonym sa...

Skönt med nära och kära när man har det jobbigt.
Önskar dig lycka till på det nya jobbet.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Kram!

IKT i min vardag sa...

Hej goa söta vännen!
Skulle så gärna vilja ge dig en stor kram i verkligheten, men nu kommer den så här KRAM!
Det låter som om du har enormt mycket värme och kärlek runt omkring dig och då går allt bra även om det är tungt.
Stort lycka till på det nya jobbet, det kommer gå galant och tänk bara så skönt för dig och din familj att det bara ligger en halvtimme bort!

Stor kram igen!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hej Annica! Vad du än går igenom så hoppas jag du kan se det som varit, blir nu en början på något nytt! Har själv haft den värsta vecka genom tiderna. Ska försöka hålla huvudet upp o fötterna ner! Visst blir man förundrad när man möts av sån kärlek runtomkring en! //Linda

PiaMaria sa...

Jättestor bamsekram till dej!!

Pia

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att det är så bra med dig som det kan vara. Har du orkat att komma igång med det nya jobbet? Önskar att det blir en liten ljusning i det andra också.
Du har något inne hos mig.

Ha en bra vecka!
Kramar Ullis

Dorthe sa...

Hejsa..
Grattis till din nya tjänst.
Ønsker dig en rigtig god uge.
Kram Dorthe