måndag 19 januari 2009

Livstecken...

Tror att det var en vecka sedan jag tittade in.
Och det kommer nog bli lite glest med inlägg från mig nu ett tag.
Jag återhämtar mig efter en personlig kris och påbörjar samtidigt ett nytt liv...
Just idag har jag haft de första lektioner med mina nya elever på min nya skola...
Det är både lite skrämmande och spännande på samma gång.
Jag körde igång redan förra veckan men fick då tid att förbereda mig och att lära känna skolan.
En skön start kan jag säga...
Efter nio års tjänst i "min gamla kommun" har jag nu tagit klivet till en mer närliggande kommun.
Tidsvinsten jag gör varje dag är mer än tre timmars resväg.
Mycket tid kan tyckas...
Själv njuter jag av att slippa kliva upp i ottan varje morgon.
Väckarklockan ringer nu halv sju istället för halv fem!!!
Visst känns det jättetråkigt att ha lämnat den tjänst som jag bävade inför att ta förra terminen men som jag sedan trivdes så in i vassen med tack vare underbara kollegor och goa elever MEN nu har jag liksom hittat hem igen - rent estetiskt;)
Skolan jag nu jobbar på liknar på intet sätt den skola jag lämnat med orangebruna tapeter utan här är det högt i tak, träpaneler, spegeldörrar och stooooora vackra spröjsade fönster.
Me like!

Jag kommer säkert att lysa med min frånvaro här ett tag till...ville bara lämna ett livstecken ifrån mig så att ni vet...
Jag tittar in till er så fort jag orkar.
Än har jag inte haft vare sig lust eller ork trots att jag nästan får dåligt samvete då ni så snällt stöttar med gulliga kommentarer, hejarop och awarder.
Kram på er alla
Annica

16 kommentarer:

Viola sa...

Vad glad jag blir att få höra av dig igen, saknar dig på bloggen, vet inte vad du går igenom eller har gått igenom men sänder dig en stor kram och snälla var rädd om dig och lyckat till med nya lärarjobbet!
Måste vara skönt att få så mkt närmare jobbet.

KRAM VIOLAN

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas verkligen att det blir bra för dig. Tack för mailet!

♥♥♥♥ Kramar till dig! ♥♥♥♥
Ullis

Hagbacken sa...

Å så skönt att få höra ifrån dig! Vi finns kvar så känn ingen brådska och/el samvete för oss!

Ta hand om dig nu!

Stora kramen!//Linda

Nettan sa...

Skönt & se att du andas & lever !
Du ska se att allt kommer & ordna sig, du måste bara ge det tid ;0)

Kul att du trivs i den nya skolan..
Kram Nettan

Line sa...

Tjing! Inte ha dåligt sammvete...
ta hand om DIG! Vi finns kvar när du är redo...

KRAM

annette sa...

Tänk på Dej själv i första hand, det måste få ta den tid det tar, lite avundssjuk på Dej vad gäller när väckarklockan ringer det är jag ju, fast å andra sidan så vaknade jag visst vid tre-tiden inatt(; Vad det nu skall vara bra för!
Ha det nu så bra med både nya elever, kollegor och familjen!
Ps. ser nu att den kod jag skall skriva är "undervisa", har Du beställt egna koder "fröken" lilla!
Kramelikram //annette

Sunells sa...

Det låter som en mycket bra förändring, underbar jobbmiljö:) Och skönt att ha så nära.

Ha en fin tisdag!
Kram Katariina

Living by Milla sa...

Hej vännen!

Vad underbart med ett livstecken från dig.;) Inte ska du ha dåligt samvete - ta den tid du behöver och kika in när du har lust!

Stor kram
Camilla

Lallis - liv och leverne sa...

Jag blir också jätteglad över ett inlägg från dig, vännen:)
Kram Lallis

Helena Sjögren sa...

Ge dig själv tid för återhämtning....
Höres , kraaam !

karofina sa...

Hej annica!
kämpa på, du klarar dig fint! skönt att höra att du lever iallfall, jag hoppas livet blir mer ljust för dig snart.

kortet ser verkligen tecknat ut, underbart blå himmel!

jag ska tänka på dig lite extra, lycka till på det nya jobbet, det kommer gå fint fint!

stor kram karro!

Synnøve. sa...

Det är ingen fara med den vännen.
Så länge jag ser att du är tillbaka igen spelar det ingen roll.
Nu ska du först och främst återhämta dig och komma in i jobbet.
Vi finns kvar.
Sänder dig en rejäl kram i vinterrusket.
Synne.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hoppas det går bra för dig med ditt nya jobb, och att de löser sig med din "kris"...
Kram
Marie

Line sa...

Halloj stumpan! Va kul att se en liten kommentar från DIG igen <3...hoppas det beror på att du känner dig lite bättre, och inte på nåt dåligt samvete =).....

STÖRSTA KRAMEN
Line

annette sa...

Fortsatt rapport från morgonen;)

Inte kul med tandläkare, blir en krona á många pengar....

Ha nu en skön helg, vi kan ju hoppas att vi får se solen något i alla falll!!!!!!

Stora Kraaaaaaaaaaaaaaamen !

annette

LillaFlisan sa...

Stor kram och en trevlig helg!!

Flisan