lördag 24 januari 2009

En lördag i Januari

Då förväntar man sig snö och ganska låg temperatur.
I år har det dock blivit lite annorlunda...

Regnet har riktigt öst ner hela natten och när vi gav oss ut till bilen i morse haglade det...
*suck*
Är det för mycket att önska en riktig vinter när man bor i Östergötland?!?
När det första riktiga snöfallet i år kom gav sig grabbarna ut i trädgården ögonaböj och började gräva i snön. Det hämtades en morot, två klyftor clementin och lite annat som sedan fick dekorera snögubben som småttingarna lyckades fixa ihop alldeles själva:)
Jag minns ju min egen barndom genom rosa moln när det gäller vintern...
Det var skridskoåkning med efterföljande varm choklad hemma hos farmor och farfar.
Det var snöänglar, snölyktor, snögrottor och snögubbar...
Och så en massa pulkaåkning i väääärldens längsta backe;) (ja det tyckte jag då iallafall...nu har jag inte varit där på ett tag men jag gissar på att den inte är riktigt så lång som jag vill minnas...men hääärligt...DET var det!!)
Som ni redan vet har jag ju mått ganska kasst ett tag men jag har nu börjat komma på fötter igen.
Livet börjar ordna sig och det nya jobbet känns ganska ok faktiskt:)
Sparar tre timmar i resor på att åka till nya jobbet och det är riktigt skönt för en nattuggla som jag!
Inredningsintresset har definitivt legat på is och kameran har jag inte plockat fram mer än ett par gånger sedan nyår.
Det bara blev så när jag helt plötsligt vaknade upp och insåg att det liv jag vill leva höll på att glida mig förbi.
Nu har jag ingen större ork eller lust till några större projekt men långt ner i tårna börjar det spira lite igen...
Änglar är ju något av det finaste som finns och jag blev så glad när jag hittade dessa små ljuvliga sötnosar på Guldfynd till reapris.
Nästan en hel tjuga kostade de mig...
Så nu sitter de snällt på min spegelbyrå och vakar över mig.
Under tiden jag varit inaktiv här på bloggen har jag fått några fina utmärkelser från kära vänner.
Av underbaraste Annette har jag fått följande två:
Det tackar jag för!
Jag blir så otroligt glad när jag får uppskattning och speciellt nu när jag går igenom så mycket!


Av underbaraste Ullis har jag fått denna fina award:

Det tackar jag såklart för!
Mina barn och att få vara mamma är ju liksom meningen med livet för mig.
Jag har inte hunnit fundera på vilka jag ska skicka dem vidare till än men återkommer inom en snar framtid:)
Till dess önskar jag alla en härlig tid med den varmaste av kramar
Annica

28 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej Annica.
Så skönt att du börjar känna dig på uppgång igen.
Stressa inte med komma igen fort.
Låt det ta tid. Det brukar vara bäst.
Skönt att se dig igen ialla fall.

Så får jag lov att gratta dig till de fina utmärkelserna. Du har förtjänat dom.
Sitter och hör på snöstormen som vrålar utanför fönstret. Mysigt att vara inne då ska jag säga.

Ha nu en fortsatt fin lördagskväll Annica. Ta det med ro.
Kram Synne.

annette sa...

Blir så glad att Du idag gör ett inlägg så jag får en klump i halsen, det blev inget mer än det skrivet från mej just nu!

Kram "pussungen"

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med Annette. Blir också så jätteglad att du gör det här inlägget. Dina ord är lättre och gladare idag, glädjer mig. Skönt att jobbet var ok. Bra början i alla fall. Ta det nu rikitgt lugnt och gör bra det du känner för. Inredningen ligger på is här också. Måste fundera ut vad jag kan hitta på.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

annette sa...

Jo, skriver faktiskt lite till och det är varför Du fått Awarderna.

DU ÄR EN UNDERBAR PERSON MED ETT STORT OCH VÄLDIGT VARMT HJÄRTA!

Känns mer rätt att skriva det här än på min blogg den här gången, vill att Du skall få komma igång i den takt Du själv bestämmer.

Veckans Gullegris, kan Du enligt regler behålla helt för Dej, själv eller ge vidare om Du vill det.

Kramelikram!

annette

LillaFlisan sa...

Härligt vännen!!!

Gud, så jag saknat dina långa härliga inlägg.....

I bland måste man stanna upp och ta en paus för att ta nya krafter, bra att du lyssnar på din inre röst!

Stor kram

Flisan

IKT i min vardag sa...

Åhh vad jag är glad ska du veta att du börjar känna att det vänder och att du är här på bloggen igen.
Jag hoppas att du kommer känna dig lika mycket hemma på din nya arbetsplats...som lät mycket fräschare och estiskt snygg än min skola också ;)

Ha det så jätte, jätte, jättebra!

Stor kram!

IKT i min vardag sa...

Måste be om ursäkt för min dåliga meningsbyggnad i förra kommentaren...är väldigt pömsig nu ;)

Kram

Stina sa...

Här har det snöat och blåst hela dagen. Fortsätta ska det också...detta elände. Kramis

Lallis - liv och leverne sa...

Det känns så skönt att det börjar vända för dig, gumman!!

Och grattis till dina utmärkelser:)
Stor kram!

Sara sa...

Hejsan
Ja vintern här är inte mycket att hurra för. Så skönt att du känner dig lite bättre nu. Ha det så fint!
Kram Sara

Viola sa...

Hej Annica, visst har vi haft ett helt underbart väder sista tiden, SUCK, det är synd om ungarna, hur ska dom någonsin få den där vinterkänslan som vi är uppvuxna med, det gläder mig verkligen att att du så smått börjar att se ljusning, är så glad att du är tillbaka och hoppas att bloggen ger dig glädje....ha en bra söndag, STORA kramen

Katta sa...

Visst är det tråkigt med regn och blask.Värst är det ju för ungarna som inte kan göra så mycket roligt ute och kläderna blir så läskiga och geggiga så man kanppt vill få in dem (kläderna alltså).Hoppas det är bättre med dej nu, det är i allafall väldigt roligt att höra ifrån dej igen. Stor kram från Katta

Vita hjärtan sa...

Hej!

Skönt att du är tillbaka! Ta det lugnt nu bara. Roligt att du trivs på ditt nya jobb, måste vara otroligt skönt att slippa gå upp så tidigt på morgnarna! Söta änglar du köpt dig, jag är också svag för änglar......

Ha en bra vecka!
Kram Annemari

Elzie sa...

Nej, nog är det besynnerligt väder nu för tiden. Här i Småland, där vi hade vallar som man inte såg över när man var liten, får snön ligga kvar högst en dag, sen ska den bort igen. Det är ju så ljust och fint när snön är här.
Här är en till som inte får något gjort. Har varit för många förkylningar på senaste tiden tror jag. Men, nu ska vi komma igen - bägge två!
Grattis till så fina utmärkelser. Dom kom till rätt person.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Nettan sa...

Visst är det tråkigt med snön som kom & fort töade(regnade) bort.
Min dotter som varit sjuk i veckan blev så ledsen för hon han inte ut & åka pulka =0(.

Skönt & höra att det börjar ordna upp sig för dig & att du känner dig bättre.
Men ta det lugnt & gör det som känns bäst för stunden ;0)

Har heller inga större projekt på G, har varit en jobbig tid de senaste veckorna =0(.

Kram nettan

annette sa...

Hallå Vännen!

En Kram och en Award som jag tycker hör hemma hos Dej finns hos mej!

Kramen //annette

Ofelias Hus sa...

Så roligt att du börjar känna dig hemma på ditt nya jobb...att du går plus 3 timmar varje dag gör ju stor skillnad.

Ta det lugnt och gör det du ska i egen takt, bloggvärlden finns kvar...

Sköt om dig och kram,
Anette

Södralycke sa...

Hej Annica! Vad skönt att du börjar känna dig bättre! Så härliga vinterbilder, jag har börjat längta till sommaren nu när det inte är riktig vinter här längre :)

Grattis till de fina utmärkelserna! Hoppas du får en fin vecka, kram Johanna

Anneli sa...

Grattis till dina utmärkelser..
Roligt att höra av dig igen...
Vad mycket snö ni har - här inget eller bara blask....
Kramar/Annelie

MOONLOVER´S sa...

hejsan
Här har det ramlat ner si så där 2dm snö på en vecka, men här uppe har vi ju riktig vinter så det är skönt faktiskt. ha en fin kväll. kram

Helena Sjögren sa...

Skönt att du börjar komma på fötter igen.. Hoppas det blir en bra veck aför dig ! Kraaam

Line sa...

Tjing! Jag tror du har smittat mig... känner mig liksom lite TURKOS!!! =) Härligt med lite glada vårfärger även om det klart och tydligt inte är vår ute, brrr! Härligt att det känns lite bättre. STARKT KÄMPAT!

KRAM

Gårdsromantik sa...

Men så roligt att det vänt och börjar spira!

Tre timmar i restid är ju massor.


Grattis till dina fina utmärkelser!

Kram Maud

Design i tid och rum sa...

Så roligt att du är betre och skriver igen..Stort kram Dadda

Anneli sa...

Vad roligt att du är här i krokarna - är du på någon skola eller?
Kram/A

MOONLOVER´S sa...

ja det är nog skönare med vintern här uppe tror jag=) jag är glad för vintern faktiskt. Ha en fin helg. kram

Design i tid och rum sa...

Hej! hopas allt är bra med dig?
Har något till dig i min blog
puss och kram Dadda

Design i tid och rum sa...

Ha en underbar fredag kram Dadad !