fredag 2 januari 2009

Länge sen sist

Så löd min rubrik ( i min andra blogg) på det första inlägget år 2008.
Då hade det gått nästan en månad sedan senaste inlägget...
Den här gången behövde ni bara vänta en dag:)

Gårdagen, dvs nyårsdagen, tillbringades till stor del i sängen (jag blir visst aldrig av med min "förkylning") eller framför olika filmer med chipsskålen i högsta hugg:)
Det var en skönt lat dag med andra ord.

Nyårsafton blev en trevlig tillställning med bara familjen och vår kompis N.
Barnen och herrarna spelade spel medan jag slavade i köket.
Potatisgratäng och en supergod fläskfilégryta stod på menyn och till efterrätt blev det en kladdkaka med hallon och grädde till.

Vi kom i säng ganska tidigt efter midnatt och jag som var sååå trött gjorde då ett stoooort misstag!
Jag stängde nämligen av datorn min...
Och nu vill den inte vakna mer!
Saken är nämligen den att Min oäkta hälft har felsökt och felsökt och felsökt datorn i en vecka ungefär då den inte velat starta som den ska.
Ordern löd: Stäng inte av datorn då får vi inte igång den igen...
Och vad gör jag då???

Nu får jag sona mitt brott...jag kan inte använda min dator och jag kan inte lägga upp några nya bilder på ett tag...
Och jag lever med skammen;)

Det är väl en härlig bloggstart på det nya året???

Med klanteriet i färskt minne är det svårt att komma på att man faktiskt för bra saker oftare än dåliga och för att liksom tala om för mig själv att jag faktiskt gjort en massa positiva och bra saker under det gångna året var jag tvungen att backa tillbaka i bloggen för att se vad positivt jag åstadkommit.
Och jag upptäckte att det var en hel del saker jag är riktigt nöjd med!


Mest nöjd är jag med sovrummet som gick från att vara skräckfyllt chockrosa och terracottafärgat och som grädde på moset...med gulnad furupanel...

Till ljust, och ljuvt romantiskt...

Startskottet för rummet ser ni här ovan.
I det tidigare nämnda inlägget kunde man nämligen läsa om att golvet som skulle läggas framför spisen i vårt rum stött på patrull men att jag löste det så att slutresultatet blev lite annorlunda mot vad jag tänkt mig.
Att det då blev mycket bättre är ju inte fel i sammanhanget...!

Träpanelen blev ljust,ljust grå...

Och väggarna vita.

Som pricken över i:et fick jag oxå upp min efterlängtade tapet ovanför sängen. (Ni kan urskilja den på en bild ovan)
Nu sitter jag och undrar vilket årets första projekt kommer att bli...
Jag har ju redan några saker på gång...men så var det då det där med att jag saknar både pensel och roller...

Båda de äldre barnen är inne stan (Norrköping) och spelar i vår egna cup som pågår i dagarna tre.

Jag fick rapport för en stund sedan att dotterns lag vunnit sin första match och att de vann med 1-0 och att dottern min gjorde matchens enda mål.
Vilken klippa:)

I mitt första inlägg för i år skulle jag vilja ge några av er en liten utmaning som handlar om inredning.
Jag har ju själv valt ut den sak som jag är mest nöjd med i mitt inredningsår 2008.
Vad är du mest nöjd med??
Det behöver inte, som i mitt fall, vara ett helt rum, utan kan likväl vara en inredningdetalj som du är särdeles extra nöjd med.
Utmaningen skickar jag till tre personer och jag hoppas i att de i sin tur skickar utmaningen vidare till tre personer.

De utmanade är:
http://vagentilldromhuset.blogspot.com/

http://levapalandet.blogspot.com/
http://www.sodralycke.blogspot.com/

(ber om ursäkt om länkarna inte funkar...ibland krånglar de från denna dator som har linux som operativsystem i den annars vanliga windowsvärlden)

Som ni märker så har jag inte heller i år gett nyårslöftet att skriva korta inlägg*fniss*

Ta hand om er där ute i cyberspace!
Stor kram Annica

33 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Så härliga bilder och läsning.
Jag komemr ahelt klart att följa dig detta år:)
kram Lallis

Synnøve. sa...

Hmm. det måste vara nått i luften. Som gör att datorer inte vill funka menar jag.
Våran Hubbedator är fortfarande inte frisk i biosen.
Tror det heter så....
Maken har ju gjort allt. Hubbe har varit på datorsjukhus en vecka. Uppförde sig exemplariskt. Låste sig INTE EN ENDA GÅNG!!!!!!!
Så kommer den äntligen hem. Maken installerar den och vad händer....
LÅSER SIG MED EN GÅNG!!! Blir man grön av ilska eller...
Men vi ska prova med att byta grafikkortet. Har redan bytt hårdisken. Så vi får se....
Men hur i sjutton ska du få liv i din dator nu då?
Stäng inte av den.....
Du är kul du :D

Inga nyårslöften här heller.

Nu får du ha det gott så hörs vi av.
Kramen Synne.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej och Gott Nytt År!
Så tråkigt med din dator! Det är väl typiskt att man gör en sån tabbe, när man absolut inte får!
Hoppas verkligen att det ordnar sig snart!
Kram
Marie

Viola sa...

Attan oxå, en data som inte funkar, kris förstås för oss tokar, jag får ofta göra back-up för jag har ju hela kontoret på PC:n. Härliga fina bilder du visar från tråkig inredning till jättefina resultat. Här är det en som vaknade med en riktig ond hals idag. Yngsta sonen som bor hemma har varit rejält förkyld så jag vet ju var det kommer ifrån. Det värsta är att det inte var länge sedan jag var jätteförkyld. FÅr hoppas det inte blir så farligt denna gången. Önskar dig en riktig skön helg, kram

annette sa...

Hallå!
Undrar varför jag inte fått detta inlägg på Bloggkoll!
Oj, tur jag inte var med då det dröjde en månad mellan inläggen, då hade jag skickat stora efterlysningen efter Dej;)
Den oäkta borde satt en spärr på datorn så Du inte kunnat stänga av den (alltså inte Ditt fel;)
Ja, jag minns enormt mycket bra grejor Du gjort under året, bl.a det Du själv tar upp, men var har Du gjort av pensel och roller? Förbrukat? Har Du fått vit färg av tomten då?
Såg några från innebandycupen (ledare) som tågade in till pizzerian i Skarphagen när kom hem förut, hoppas dom ser till så barnen får mat också;)
Kul utmaning Du startat, måste vara inspierande att få se vad andra sysslat med.

Kram på dej ....ungen!


annette

Sunells sa...

God fortsättning på det nya året 2009!
Så mysigt att se alla fina bilder, ni har så fint. Hoppas du kryar på dig. Här är vi också sjuka, vä-sidig lunginflammation har jag:(
Ha det så bra
Kram Katariina

Södralycke sa...

Vilken rolig utmaning! Den ska jag grunna lite på :) Det börjar suga lite i bloggtarmen nu.... ;)

Hoppas att du får en god fortsättning på det nya året, och att det löser sig med datorn.

Kram på dig!
Johanna

Annelie sa...

Hej Annica!
Nu har jag läst i kapp lite här hos dig, verkar som ni har haft en mysig jul och nyår. Det är ju så det ska và! Eller hur?
Gillar ditt sovrum, verkligen romantiskt och panelen gjorde sig superbra i grått. Verkligen en förbättring!

Hoppas att data krånglet ger sig snart, själv är jag helt lost när det kommer till teknink som inte fungerar.

Önskar dig ett riktigt Gott 2009!!

Kram Annelie

LillaFlisan sa...

Visst suger det när datorerna krånglar!!! Man blir bara så galen!
Tror att det beror på att jag är så rackarns urusel på dem!
Här hemma har vi haft det äldsta gamla harv man bara kan tänka och i somras inhandlades en ganska enkel och billig laptop!
Vilken frihet. Sen slogs jag och dottern om den(mannen får dras med den gamla harven) Och innan jul gav jag upp, drog till Mediamarkt och köpte en EGEN laptop med photoshop i!
Så nu ska jag bara lära mig kameran också så hoppas jag på fina bilder!
Teknik är underbart när det FUNGERAR!!!!!


Kram

Flisan
P.s. Vilken förändring i ditt sovrum! Så underbart fint med den söta tapeten!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur du har med förkylningar och datorer. Nu har du ju varit förkyld hur länge som helst och vad jag minns så var det något med datorn som inte fungerade förut heller. Men vad är det som händer med din dator? Får du inte alls igång den nu? Vi ahde ju jäte krångel i somras och då fick vi byta det mesta i den,´men hårddiskarna hade i alla fall klarat sig. Vilken kul utmaning. Först kom jag inte på någonting, men det blir nog ett rum här också. Ska föröska göra ett inlägg i morgon då tar jag med den då.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

PiaMaria sa...

Grattis till detdär målet!!! (hälsar en annan fotbollsmorsa...ommän i amerikansk fotboll men ändå....)


Tack för reseptet föresten!! K tyckte det verkade läckert och spännande, så vi ska prova det så fort han landat från sin nuvarande turne'!

Och detdär med datorn.....jag har gjort värre tabbar......

min förra dator innehöll ALLA våra foton och semesterbilder, och jag välte ett glas rödvin över den när jag skulle se efter busstidtabeller en sen festkväll......suck.....en dataingengörsfru vet inte hur man gör säkerhetskopior så dit strök våra bilder....dubbelsuck....skäms ännu också fast det hände för flera år sen.....


PiaMaria

Anonym sa...

hej gumsilumsan :) ååå jag antar utmaningen i mitt nästa inlägg! det jag ska visa blev klart 30 dec, så det måste ju räknas.. det är nog det bästa, av många projekt här hemma :)

och att dina inlägg blir långa, är ju ingen big deal, mysig läsning ju! kul att få följa med dig i det nya året :)

stor kram sara

Anonym sa...

hej gums! ja håll utkik imorgon så får du se, jag kan knappt vänta med att visa! kan säga att min karl är den bästa som finns, han är inblandad på hög nivå :)

stor kram sara

Design i tid och rum sa...

Hoppas det ordnar sig md din datorn.
kram Dadda

Katta sa...

Du har ju gjort små underverk med träpaneler och väggar i ditt hem i år.Nu fick jag ju se en skyt av tapeten med och den är ju jättefin. Synd med datorn, hoppas det ordnar sig.Klart dottern blir en klippa med så många killar omkring sig i familjen,bra jobbat. Ha en bra helg, kram Katta

Hagbacken sa...

Å så mycket fint du har gjort hemma under året! Förstår att du är nöjd med det! Å datorn, vad ska jag säga? Skulle gjort precis samma sak, tyvärr....

Tråkigt att du också blivit förkyld, är väl sådana tider nu...så krya på dig du med!

Kram Linda

Anonym sa...

hej gumman :) det var kul att äntligen få visa lite från rummet.. men mer kommer när brasan är på plats och gardinerna är de rätta och murgrönan är på plats :)

stor kram sara

lovefriidrott sa...

Hej,
ny blogg jag hittade:) jätte fint!!!
på återseende
Gott Nytt År
Kram Sari

Ett skönare liv sa...

Va härligt, de låter verkligen mysigt,.. å så fina bilder du visar..

önskar dej ett underbart 2009

kram nadja

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vad mycket fint du fått gjort i år! Vilken skillnad det blir. Bra att gå tillbaka i bloggen och kika....visst händer det saker hemma, även om man ibland tycker det går väldigt långsamt.....

Visst var tvättlinan med tomtekläderna söt.....tyvärr hade min mamma inte köpt den i år....och inte minns hon var hon hittade den heller....

Ha en riktigt God fortsättning på det nya året!
Kram Annemari

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå hallå!
Intressant att se vad du mest är nöjd med under 2008... vilket vackert sovrum ni verkar ha!
Hoppas du blir frisk snart! Vi ligger i magsjuka här hemma.... inte alls roligt men men bara att gilla läget ;)
Krya på dig vännen!
Kramar Maria

MOONLOVER´S sa...

så fint de bidde, härliga bilder att titta på. Ha en bra dag. kram

Hagbacken sa...

Kikade bara in för att säga hej!

Kram Linda

Mjuka sa...

Verkligen ett fint sovrum du fått!
Ha en fin vecka!
kram Malin

annette sa...

KRAM!

annette

Vero sa...

Halloj tjejen!

Hur blir det för dig i helgen då? När sticker du iväg och vet du vilken tid det börjar?
Funderar på att överraska Å med att bara dyka upp, eller ska jag anmäla min ankomst tycker du?

Du kan väl höra av dig till mig på mail om du har lust, veromick71@hotmail.com.

Ha det gott!

Katta sa...

Börjar tycka det var länge sen sist igen :) Hoppas allt är bra med dej och din familj, kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Hur är det med dig? Har förkylninge gett med sig så att du är piggare. Saknar dig. Här är man helt slut efter en studiedag på jobbet = sitta stillah ela dagen.

Sköt om dig!
Kram Ullis

Helena Sjögren sa...

Men nu var det längesen sist..
Vart har du tagit vägen , råkade blilite bortskämd tror jag under ditt jullov med täta inlägg, förstår att jobbet kommit emellan...
Ha det gott ! kram

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hur har du det med datorn?? Saknar dina inlägg??? //Kram Linda

Elzie sa...

Ville bara kika inom och önska dig och familjen en skön helg.
Kram Elzie

Helena Sjögren sa...

Hallåååå ! Nån här ?! Vart har du tagit vääägen ?

Hagbacken sa...

Kikade bara in för att säga hej, hoppas du mår bra!

Kram Linda