lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Kommersiellt jippo eller en dag att visa alla nära att man älskar dem lite extra?
Ja, åsikterna går i sär men själv väljer jag att visa min kärlek lite extra mycket.
Jag älskar ju hjärtan så vad passar väl bättre dagen till ära än att visa det söta hjärtat jag köpte till mig själv i Berlin?!
Det gäller ju att visa även sig själv att man älskar sig*fniss*
En Euro kostade hjärtat.

I Fredags gav jag mig på jakt efter några småsaker till barnen.
Jag ville överraska våra telningar med en varsin present vid frukosten idag.
Ett varsitt paket låg på deras platser vid bordet och så fick de ett varsitt chokladhjärta.
En liten änglatavla hittade jag när jag shoppade runt som jag inte kunde låta bli att köpa till mig själv...

Av barnen fick jag och min oäkta make finfina presenter.
Minstingen som är fyra hade ritat ett fint kort och en av hans fröknar hade hjälpt honom att skriva.
Jag älskar er jätte jätte mycket stod där...
Kan man annat än att gråta en liten tår av lycka??!
Mellansonen på 6 år hade tillverkat detta tjusiga hjärta på skolan/frita.
Han hade själv skrivit så fina kärlektfulla ord så fint på baksidan:)



Dottern fick en ljuslykta av oss i sitt paket.

Så här ser den kanske enkel ute men...

När man tänder ett ljus i den så kan man se en text som säger : Jag älskar dig:)

Efter att ha varit i någon sorts koma ett tag har jag nu kommit igång och shoppat lite småfynd igen...
På ICA Maxi kunde jag idag inte låta bli att köpa hem denna...
(ursäkta bildkvaliteten!)
Vad passar mig bättre en än ljusstake med en ängel på.
Och för en ynka tia!!
Ja, det var nog allt för idag...måste ju passa på att göra ett inlägg även om det blir lite osammanhängande, nu när datorn ville starta idag!
Kram på er alla
Annica

15 kommentarer:

Snuttan sa...

Vilka underbara saker du visar
Kram på dig

Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du fick igång datorn idag med. Sådant fynd du har gjort på ICA Maxi. Ibland blri man förvånad. Låter verkligen som om våra män är lika oromantiska, *s*. Tror inte att det går att ändra på dem heller. Hoppas verkligen attni tar er uppåt i maj.

♥ Ha det bra ♥
Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina saker!:)
Ha en fortsatt bra helg.
Kram Lallis

Nettan sa...

Jasså du har fyndat fler " ljusstakar " ;0)

Hoppas ni haft en mysig Alla ♥ Dag
Kram Nettan

IKT i min vardag sa...

Vilken kul lykta med sitt dolda budskap. Maxi har riktiga fyndsaker ibland!

Kram

Design i tid och rum sa...

Hej! vackert hjärta..är den betong?
ljustaken med ängeln på,har jag själv köpt här i Malmö såldes den för en 5 kr.konstigt.
Kramar Dadda

Viola sa...

Så rar saker du fick och ditt översta hjärta var ju så fint, här är jag i SPanien och har bytt ut kylan mot en solen i Spanien, välbehövlig ledighet, vet inte om du varit inne och tagit lotter om inte, så titta in , vi höres snart igen, hoppas ni har ett skönt lov, kram

annette sa...

Här var det Hjärligt, varmt och skönt!

Kort inlägg, en arm bara idag!!

Kram //annette

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Du måste ju vara en av de allra mest omtänksamma människor jag stött på! Dina inlägg genomsyras av omtanke. Mycket energigivande att läsa!!! Enda nackdelen med att vara "sån" är väl att man lätt glömmer bort sej själv! Så har det blivit för mej. Ljuslyktan dottern fick va' dunder fin! //Linda

Stina sa...

Jag ska se om jag kan trycka in kakan i datorn.:-D Kramis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket fint hjärta du köpte! Visst kan man väl ge sig själv något också...
Kram
Marie

Vecka - Vecka sa...

Jobbigt med strulande dator.. Vilka fina presenter ni gett till varandra på alla hjärtans dag!

Ha en skön vecka!

Kram,Lotta

Maria renoverar sa...

Hej!
Visst är det väl härligt att ägna en hel dag åt hjärtan!
Hälsn Maria

Hagbacken sa...

Kommersiellt jippo..om du frågar mig!

Så söt liten ängel-tavla...har två sådana jag med!

Kram Linda

Penseldraget sa...

hej
har tittat runt i din fina blogg för första gången....mycke inspiration =) kommer tillbaks =)
kramar pia