tisdag 10 februari 2009

Halleluja

Döm av min förvåning när datorn min faktiskt hoppade igång efter några försök idag...
Den lever nämligen sitt eget liv och vi har hotat med att byta ut den men inte kommit så långt i jakten på en ny att den fått gå till de sälla jaktmarkerna för datorer.
(för visst finns det en sådan?)
Jag har varit sugen på att lägga upp ett nytt inlägg sedan jag skrev det förra och det känns ju härligt att ha återfått den känslan i kroppen.
Men så har min dator krånglat och jag har känt mig lite frustrerad.
Idag tog jag mig iallafall i kragen och tog en runda hos en hel drös med härliga bloggare.
Ja, jag skrev till och med kommentarer...
Kanske är jag på bättringsvägen, kanske är det bara tillfällig ork... bara tiden kan tala om vilket.
Härligt var det iallafall att titta in till er alla och se alla härliga saker ni sysslar med och få inspiration!
Mitt förra inlägg handlade ju om min och min oäkta hälfts helg i Berlin.
Jag lovade ju att avslöja vad jag shoppade där och här kommer det nu...
Som sann ljusoholic kunde jag ju inte låta bli att prångla ner några ljuslyktor i ryggsäcken ( vi reste lätt och fick bara ha handbagage)
1 Euro kostade denna söta lilla lykta.
Jag köpte två, sedan vågade jag inte köpa fler eftersom jag ju ville få med mig presenterna till våra barn oxå;)


I Marienkirche, som vi ju besökte på lördagen, lyckades jag komma över dessa små saker.
Som jag tidigare skrivit har jag inte stulit dem utan det fanns lite vackra småsaker till försäljning.
Jag som ville ha små saker i packningen passade på att köpa små berlocker som jag kan dekorera med.
Ett kors med blå sten och så en ängel med inskriptionen "Gud beskyddar dig" på baksidan.
Jättesöta tycker jag!!

Jag gillar ju shopping och då speciellt billig sådan!
Efter jobbet igår skulle jag köpa frimärken och gick lite tidigare från jobbet.
Jag hann då även slinka in på Indiska medan jag väntade på den oäkta maken.

Här blev det ingen ljuslykta som du ju oftast brukar bli utan istället kom jag över denna söta tekanna på ett fyndbord. En tjuga fick jag ge...

I morgon väntar jobb igen och på lunchen ska jag ut på trevligheter.
En barndomskamrat som bor i stan ville äta lunch och sådant är ju alltid trevligt!

Annars hägrar andra trevligheter för mig...
På fredag går jag på sportlov:)
Det ska bli skönt att få sova om morgnarna även om jag nu inte går upp lika okristligt tidigt som innan jag bytte jobb.
Vi har även planer på lite roligheter för hela familjen under lovet men det kan jag inte skriva om här och nu eftersom det är en hemlis för barnen...

Jag lovar att avlägga rapport senare...om datorn bara vill!

Ja just ja...jag har ju fått en award av en bloggvän som jag inte visat än.
Kanske har jag fått fler som jag missat att visa och ge vidare men det är ju liksom som det är just nu!
Utmärkelsen kommer från Dadda - Design i tid och rum och med den en tillhörande "utmaning"
Jag ska avslöja fem saker jag är beroende av...

1. Ljus
2. Bekräftelse
3. Mina barn
4.Kärlek
5. Ljuslyktor

Jag skickar denna vidare till

Helena
Ullis
Annette
Antagligen har ni redan fått den och utfört den lilla utmaningen...men jag som är så vilse i pannkakan vill gärna ge er den ändå eftersom ni är så fabolous alla tre och ni har ju dessutom så fabulösa bloggar:)
Skulle jag gett den till fler? Hmm jag har ingen koll så det får bli så här!
Till vi hörs och ses...
Kram på er
Annica

13 kommentarer:

Nettan sa...

Vad glad jag blev när jag såg att du gjort ett inlägg ~ saknat dig !

Fina köp du gjorde på resan =0)
Ska bli spännande & se vad ni ska hitta på till sportlovet ;0)...jag vet inte vad vi ska göra v. 9 !?

På återseende..
Kram Nettan

Lallis - liv och leverne sa...

Jag saknar dig också ju!
Kul att läsa det du skriver och svarar på utmaningen:)
Sköt om dig.
kram Lallis

Line sa...

Tjingeling! Kul att du fått tillbaks lite lust....det börjar ju dugga tätt mellan inläggen nu;)
Jag har ju inte ens hunnit med riktigt i svängarna.....åh jag är så avundsjuk på alla som får ha sportlov, suck!

Ha det fint på lovet (om vi inte hörs innan)

KRAMEN

Synnøve. sa...

Fina saker du fick med dig hem från resan.
Men du måste haft stort handbagage med dig hehe...
Ser ganska stora ut ju...
De små sakerna från kyrkan var vackra.
Förstår du föll för dom.

Ett grattis är på sin plats med.
Kul med en utmärkelse. Du förtjänar den.

Själv sitter jag uppe i natt.
Japp, du gissar rätt....

Sportlov ja...
Jag visste det fanns en anledning till att jag saknade skolan...
De heter Sportlov, påsklov, sommarlov, höstlov och jullov....
Kan man börja om skolan?

Sänder dit tusen varma kramar från det kalla nabolandet.
Synne.

Helena Sjögren sa...

Åh , man tackar å bockar. Sån fin award inte illa- Har faktiskt inte nåtts av denna utmaning så jag tar emot den och lovar att stoppa in den i ett inlägg.

Hoppas innerligt att du är på bättringsvägen nu..
Kram på dig !

PiaMaria sa...

Dina berlocker är fantastiskt fina!! Jag köpte några liknande små saker i Italien och i Portugal. Dem har jag virat med ståltråd runt ljus-stakar i fattigmansilver, runt en gammal vitt soppterrin och runt handknopparna till ett gammalt skåp i badrummet. Jättefint.

kram Pia

annette sa...

Hallå "pussungen"!
Finns det liv finns det hopp heter det ju,och det är väl vad man kan säga om Din dator;)
Tänk vilka fina grejor Du hittade på resan, och bra priser också, Du är en riktig fyndare Du:)
Sportlov, önskar jag fick det också, men jag får istället jobba mer och skifta arbetsplatser ännu mer för att andra skall få ledigt, undrar om det är likdant när jag vill ha ledigt, brukar inte vara så, hör Du hur trött jag är på mitt arbete!!
Ha det så bra nu de sista arbetsdagarna innan lovet, vilken tur förresten att Nyköping/Norrköping har samma sportlovsvecka.
Varmt tack för Awarden, tror jag har den hos någon mer att hämta hem, men lika glad är jag för att jag får den av Dej!


KRAMEN //annette

IKT i min vardag sa...

Hej gumman! Vad glad jag blev när jag såg att du varit inne och kommenterat hos mig. Känner själv att lusten återkommer tillsammans med ljuset. Idag började det skymma först vid 17:15 :)

P.s. härligt med sportlov, eller hur ;) d.s


Kram

annette sa...

VART skall Ni åka Då? Skall inte skvallra för barnen;)

KRAM //annette

Unknown sa...

Va skönt att datorn vaknat till liv igen. Det är ju sååå jobbigt när den krånglar.

Mycket fina saker du shoppade.
Måste varit riktigt härligt att vara där några dar.

ha det så gott,
kram Malin :)

Anneli sa...

Härliga fynd du gjort...Visst är det botten när datorn krånglar - jag har förankrat mig hos mina barns datorer i omgångar hela tiden nu - håller på att bli knäpp och ´dom oxå...hmmm...
Kramar/Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att hröa från dig. Här har det inte varit mycket bloggande på sista tiden. Känner inte att jag har så mycket inspiration just nu. Njuter av dagarna på jobbet med alla underbara kollegor och ljuvliga barn. Känns som om det är sista rycket innan vi sprids för vinden allesammans. Är nog redan på väg bort till något annat jobb, hoppas jag. Har man riktig otur blir det varsel. Dessutom drabbar detta även yngste sonen som går på skolan. Det värsta är att de kanske inte går ut med beslutet förrän i juni. Oj så tråkig denna kommentar blev. Men jag är otroligt glad för utmärkelsen, fast jag fått den en gång tidigare. Så fina saker det blev som handalde. Blir det någon resa till dalarna i vår, eller orkar ni inte?

Kramar Ullis

Södralycke sa...

Vilken härlig weekend ni verkar ha haft, klart man måste ha ljuslyktor med sig hem ;)

En stor alla hjärtans dag kram till dig!

Johanna