söndag 26 april 2009

Så skönt med helg!


Jag hoppas att ni, liksom jag, njutit av helgen och dess härliga väder!

Gårdagen bjöd på riktigt härligt väder med strålande sol och värme i luften medan dagen började på samma sätt men sedan fick vi lite sämre väder och några droppar regn.

Igår passade vi på att göra en liten utflykt till Vingåker.
Vi brukar ta en sväng dit ibland, när maken känner att hans garderob behöver fyllas med lite nya tröjor.
Jag säger inte nej till att åka dit trots att kläderna inte intresserar mig.
(men jag hittade förstås ett par skor som vanligt;)
Nej, för jag får då en chans att besöka Iittalas outlet:)



Besöket i Iittalas outlet resulterade i två papperspåsar med "gotter":)


Två ljuslyktor från Höganäs.

Och en härligt turkos kanna som även den är från Höganäs.
Passar ypperligt ihop med mina Höganäsburkar i samma kulör:)





Marrimekkoskålar från Iittala på rad.

Det är den gröna som är nyheten i min lilla samling.
Jag har köpt en ny varje gång vi åkt dit.

Och att prata om att jag fyndat är inte fel...
Totalsumman slutade på 207 kronor!
129 kronor för Marimekkon, 49 för kannan och 29 för ljuslyktorna.
T.o.m min oäkta hälft var nöjd med min inköp...(trots att det visst slank ner några ljuslyktor*fniss*)

Eftermiddagen bjöd på fotboll som jag tyvärr inte kunde se.
Mina två favoritfotbollslag mötte varandra i svenska cupen och jag blev glad när det var laget i mitt hjärta som gick därifrån som segrare.
Idag var tänkt att bli en lugn dag.
Men så fick jag ett ryck och vips så var hallen städad, garderoben urröjd och bilen dammsugen.
Och så piffade jag lite på altanen där utemöblerna åkte fram igår.
Men se färdig med altanen...det är jag långt ifrån.
Fortfarande finns massor att göra!
Det ska bland annat inköpas dynor till de, sedan förra sommaren, nya trädgårdsgrupperna.
Och så ska det fixas hyllplan och planteras blommor och allt annat som är roligt att fixa med:)
Jag lyckades iallafall få ner mina stackars pelargoner i ny jord i går...
Och idag har jag planterat fröer:)
Imorgon är det ny arbetsvecka, vilket för mig betyder kortvecka då vi har kompledigt på torsdag.
Tror dock jag ska jobba lite hemma under torsdagen - för i veckan som var skrev våra nior Nationella provet i matematik (B-delen)...så jag har att göra jag!

Sköt om er därute
Kram Annica

12 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det var verkligen fynd! Billigt pris för så fina grejer... och nya är de också.
Kram
marie

annette sa...

Hi,hi Nu förstår jag varför Du gärna åker till Vingåker, hade inte en aning om den Outleten, måste jag besöka vid tillfälle, finns oxå ett mysigt fik där som verkar stått still på 60-tals inredning, där har hag varit.
Verkligen bra priser på grejorna Du köpte, nu har Du fler än två av dessa vackra skålar, då är det en samling Du har;)
Lite mulet idag, kanske behövs lite regn men det kan ju komma på nätterna.
Ha en bra dag!

KRAM //annette

Stina sa...

Nää, vilka drullar!:-(

Nja, vandrarhem finns det ju. Här ute i Bjursås har vi ett vandrarhem och så har vi stugorna vid Bjursåsbacken. Nu vet jag inte hur mycket de där stugorna kostar, men vandrarhemmet ska väl vara rätt billigt har jag hört.

Jasså, ni ska hit ni. Det var ju kul. Då får du väl klampa in till mig om du har tid.:-) Kramis

Anonym sa...

Ja, verkligen :-) Frallor är grejen det.

KRam!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Vilka fynd! Måste ta mig dit, inte allför lång väg dit...bara att ta sig i kragen :-)

Må så gott!
L

annette sa...

Tack för det Du Tott!

Kramen // Knoll;)

Cc sa...

Ligger (Ittalas outlet) butiken i Vingåker? Då kanske man skall göra en dagsutflyckt

Unknown sa...

Tusen tack Annica!

Var så längesen jag var runt bland alla mina favoritbloggar ... fy på mej, men nästa vecka ska jag ta lite tid för mig själv och göra precis det jag vill ... nämligen blogga ha ha!!

Stor kram på dig,
Malin :)

MOONLOVER´S sa...

hej hej
ja men man e ju hel kär nu=) Nu får dom gärna bli större så man kan busa lite med dom=) ha en fin kväll. kram

Living by Milla sa...

Vilka härliga fynd du har gjort. Det var länge sen jag var i Vingåker, inget som lockar där direkt.

Önskar dig en riktigt skön helg!
kram Camilla

Anonym sa...

Hej!
Bra fynd!
Jag har faktiskt också varit dit för några år sen, det är ju en bit för mig dit. Och fyndat! Och har gått i tankebanorna dit nu, kanske i sommar! Den blå kannan är läcker, perfekt i sommar!
Ha en skön helg!
Hulda

Design i tid och rum sa...

Hej! sååååååååå mycke fynd..vill ha Marimekkoskålar i olika färg. Har bara en i grönt.
Önskar dig en underbar helg Dadda