lördag 11 april 2009

Glad Påsk


Ja det är väl på sin plats att titta in och önska alla en riktigt glad påsk...
Halva påsken är nu passerad och nästan hela mitt långa lov.
Jag hade lovat mig själv att ta mig tid att njuta av livet och det har jag gjort så gott det går, mellan förkylningar och annat elände.
En efterlängtad familjeresa har blivit av, det är jag glad över!
Berlin är väldigt vackert en solig dag:)
Vi fick två dagar i staden och den ena fick vi verkligen njuta av STADEN Berlin.
20 grader varmt och strålande sol är icke att förakta!
Efter att ha visat barnen sevärdheter, lite shopping och mat slog vi oss ner på en gräsmatta och bara njööööööt.
Den andra dagen (eller egentligen den första) var en dag av fullständig avkoppling.
Vi besökte nämligen Tropical Island - ett stoooort vattenparadis som erbjöd bad i 30-gradigt vatten, 31 grader i luften, sand mellan tårna
och härliga miljöer.
Googla gärna på det för att se härligheten! Det dröjer nog några dagar innan jag lyckas lirka igång datorn för att kunna lägga upp bilder...men det kommer.
I promise!
Som ni ser på bilderna är det påskpyntat både i Berlin och hemma hos oss.
Jag kunde nog klara mig utan påsksaker här hemma men yngste sonen skulle absolut plocka fram de små kycklingarna och tulpanerna.
Tror faktiskt han fick upp en och en annan häxa oxå...
Ha det gott till vi hörs igen!
Kram Annica

15 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, så du har oxå varit på resa, härligt...så är man hemma igen och njuter av en sol även här, ville titta in och önska dig och de dina en härlig påsk, än är det inte försent för att ta en lott från inlägg 2/4, går ut morgonkväll, ha det gott, kram

Snuttan sa...

Längtar till dina bilder kommer
Vi har pratat om att åka dit ett antalgånger. Verkar vara ett underbart ställe blev ni riktigt nöjda och var som förväntningarna?

Kram
Åsa

Svenska inredningsbloggar sa...

Oj så härligt!

20 grader varmt!!!!
Underbart!

Kram

Flisan

LillaFlisan sa...

Ops glömde logga ut som vanligt!
Det var jag som skrev komentaren ovan!

Kram igen!

Flisan

Gårdsromantik sa...

Låter som en underbar resa!

Här uppe har precis påsklovet startat.

Men det snöar hela tiden!

Glad Påsk!

Kram Maud

annette sa...

Oh, vad jag blir glad att se ett inlägg från Dej,verkar ha varit ett par sköna dagar Ni fick i Berlin, jaså Du tycker det går bra utan Påskpynt, här pyntas det mer till Påsk än till jul, kanke den här årstiden passar mej som person mer;)
Kvarntorpshögen var en ny och väldigt trevlig upplevelse, hade Ni "torpet" i närheten?

Hoppas Din "jäkla" förkylning är bättre så Du orkar njuta av det underbara vädret!

Påskkram! //annette

Vecka - Vecka sa...

Glad påsk till dig! Vilken skön resa ni verkar ha haft!

Kram,Lotta

IKT i min vardag sa...

Hej!

Låter skönt att du har tagit till vara och njutit av lovet. Jag har hunnit med en del känner jag och är nöjd. Har en fullspikad vår framöver...

Mysig med resa till Berlin.

Håller inte på med massa pynt till påsk, har några få saker framme som vittnar om påsk, och mycket påskliljor och påskgodis då ;)

Önskar dig en solig och härlig påsk!

Kram Linda

Cc sa...

Jo hade det trevlig och åt gott fick energi på fm av att vara i solen. Fortsatt trevlig påsk på dej

Nettan sa...

Vilken kul resa ~ badland & allt.
Ser fram emot bilder ;0)

Ha en fortsatt skön Helg !
Kram Nettan

annette sa...

I stan är det klarblå himmel och soooooooooooooool!

Beror nog på Bråvikens kalla vatten att Ni har dimma, nu ut hoppas det lättar ute hos Er!

Kramen /annette

Anonym sa...

Hej!
Vad härligt med Berlin! Det är en fin stad! Och härliga bad, inte illa!
Hulda

Smultronlycka sa...

Hej hej!Vad härligt med en resa!Det kan man behöva!Har aldrig varit i Berlin men det låter spännande!Ha det gott/Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du fick igång datorn lite i alla fall. Låter ju som en underbar resa för er. Har tur att ingen son längre tjatar om påskpynt så det blev enkelt för mig.

Hoppas att helgen är lugn och skön!
Kram Ullis

Ann-Catrin sa...

hejsan!!

vilken mysig resa... mina döttrara kom just oxå hem från berlin.. de äälskar den staden!!

Härliga bilder'
kram
A-C