söndag 19 april 2009

Vilken härlig helg!

Visst har det varit ganska kyligt i luften men livet känns ju ändå så mycket härligare när solen lyser!
Jag vet inte hur det är för er men jag ser hur alla människor runt omkring mig krälat fram från alla djupa hålor och nu frenetiskt och lustfyllt tar sig an skrotande löv och annat som ska fixas i trädgården.
Själv har jag liksom inte vaknat till liv på den punkten än, utan njuter av att bara få lapa lite sol.
Trädgårdsarbetet ligger liksom om väntar...
I hallen står fortfarande en massa krukor med Mårbackapellisar och väntar på att jag ska ta hand om dem.
Men jag orkar inte liksom...
Även inomhus finns det en del att göra men jag ids inte göra något här heller.
Målningsarbeten finns det gott om och jag ääääälskar ju att måla, men nej...inte ens det lockar just nu.
Jag vill bara bli av med min nedrans förkylning och njuuuuta av solsken och livet:)

I köket sydde jag nya gardiner för ett tag sedan (och sedan dess har inget hänt direkt).
Jag är iallafall glad att jag gjorde det för nu känns matdelen så oerhört trivsam att sitta och njuta i.
Vi plockade fram den nya vaxduken på bordet oxå och dess blå söta små blommor ger oxå en del njutning för ögat.
Idag tog vi oss ut hela familjen.
Det brukar bli så på söndagarna.
Efter en kort biltur vandrade vi en bit av Sörmlandsleden.
Så här vacker utsikt var det där vi stannade till på en berghäll och njöt av en fika i solen.
Hoppas ni oxå njutit ordentligt av er helg!
Kram Annica

21 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Här går det i perioder med att orka fixa. Nu när jag varit ledig fanns det massor av energi. Har gjort massor, för sedan vet jag att jag inte hinner med nått. Har försökt att muta sönerna till att räfsa. de skulle till och med få betalt, men det blev inte mycket gjort så jag fick hjälpa till jag också för att något skulle hända. Hade hellre suttit med en kopp kaffe i solen.
Kram Ullis

Nettan sa...

Här går det oxå upp & ner, just nu ner =0(, men det fixar jag då & då MED LITE SHOPPING...lika bra som medicin !

Just nu kämpar jag med AF & FK...inte kul när allt krånglar !!

Men imorrn tar jag FRIDAG fr. " skiten " & handlar upp de sista födelsedagspengarna ;0)

Ha en skön kommande vecka !
Kram nettan

kockajäveln sa...

Mycket fin blogg du har. kommer fortsätta att följa den:) Vad é det för träd på din header?

Elzie sa...

Du hinner nog med det du ska. Jag kommer ingen vart jag heller medan mina "mullvadar" till grannar står med ändan i vädret varenda dag. Förstår inte riktigt vad dom gör. SÅ mycket finns det väl inte att ta hand om alla redan, ha, ha.
Jättesnygga gardiner du sytt.
Hoppas du piggar på dig snart.
Kram Elzie

annette sa...

Ja, men det tar ju på krafterna att heja fram ett SM-Guld;)
Snygga bilder, ser så fint ut i köket, men jag är förvånad över hur renplockat Du har på bordet, här ligger det alltid en massa och skräpar;)

Ha en fortsatt bra vecka!

Kram

Anonym sa...

Vilka underbara bilder du har lagt upp :-) Härligt som bara den ser det ju ut att vara.

Kram!

Anonym sa...

Absolut måste det vara så.. Man vill inte riktigt inse att det är måndag igen.. :-(

Men har du några roliga planer i veckan?

Hanna sa...

tack för titten!
fin blogg.
Hanna

Anonym sa...

Åh puuh, det lät bara jobbigt att höra. Själv är man singel och arbetslös så jag har mycket tid för bara mig själv.

Men jag vet inte om man blir lyckligare för det ;-)

Södralycke sa...

Jo, visst går det lite upp och ner, ibland behöver man bara få göra ingenting ett tag!

Hoppas du får en skön vecka! Kram Johanna

Birgitta sa...

Jag gjort ett litet besök hos dej och tittat runt och sett en massa vackert. Jag kommer tillbaka, för det är alltid roligt att göra nya bekantskaper.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Birgitta

Living by Milla sa...

Det låter underbart Annica..njuuut så mycket det bara går!

Önskar dig en bra vecka!
kram

kockajäveln sa...

Sålite du:)Allt bra idag?

Anonym sa...

glad påsk till dig med annika :) här är det bara bra, tränar som aldrig förr, jobbar mindre och tar hand om mig själv bättre. för vem ska man ta hand om, om inte sig själv?

hoppas allt är bra med dig :) kram sara

Design i tid och rum sa...

Hej!
tack för titten,och helgen var fantastiskt här också.
När det gäller trädgårds arbete so har man faktiskt gått om tid i maj månad.Allting behöver inte vara färdig i april. Gillar dina gardiner. jag faktiskt kommer ihåg din inlägg när du köpte tyget. din resa längre när verkar vara inspirerande för min familj.
Ha det så bra kramar DDDA

Annelie sa...

Hej Annica!
Nu har jag lite bakläxa att ta igen, måste läsa ikapp lite så jag blir uppdaterad på livet i blogglandia. Har ju varit helt frånvarande en god stund men nu har jag lust att göra ett nytt försök. Har saknat bloggandet men inte haft ork att blogga.

Ska ta mig en liten titt här hos dig, hoppas att du känner dig bättre från förkylningen nu.

Kram Annelie

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

Det var otroligt skönt att få komma iväg en weekend utan barnen. Nu vet jag vad som menas med att ladda batterierna.

Du gör rätt som avstår från trädgårdsarbete, trädgården finns ju kvar sedan också. Här är det jag som slappar och maken som far fram med krattan *uppskattar* Sedan, när han är klar, kliver jag ut på trappen och erbjuder mig generöst att kratta gräsmattan. Ha ha! *smart*

Kram!

Karin

Anneli sa...

Har andan fallit på ännu - ska väl se om det blir nåt fixande till helgen, har inte gjort så mycket jag heller ute ännu...
kram
annelie

Katta sa...

Ja nog är det som att folk krälar ur sina hålor eller iden kanske när värmen och solen kommer det blir en enorm skillnad.En del som man inte ser på vintern poppar plötsligt fram och stans alla uteserveringar blir fulla, härligt.Ha en bra helg, kram Katta

Dorthe sa...

Hejsa..
Fine billeder du viser:-)
Ønsker dig en rigtig god weekend.
Kram Dorthe

Synnøve. sa...

Smiter in för att ge dig en kram och önska dig en fin lördagskväll.
Synne.