lördag 23 maj 2009

Långhelg

Länge sedan sist!
Ja, det är ofta som jag börjar mina inlägg så...
Men det har liksom blivit så det här året.
Datorn trilskas och vill inte hoppa igång,
jobbet tar massor av energi
och så vill man ju njuta av livet och fixa både inomhus och utomhus när andan faller på.
Och då blir det bloggandet som står tillbaka lixom...

Vi har varit ute och rest en del i år, både inrikes och utrikes.
Det känns skönt att kunna göra saker tillsammans hela familjen men det känns även bra att barnen blivit så stora så att vi kan lämna dem ett par dagar för att göra saker på tu man hand.
Under våra tretton år som föräldrar har det blivit väldigt lite sådant.
Vi höll på att glömma bort varandra, var liksom bara föräldrar...
I januari kom vi till en punkt som gjorde att vi funderade på att gå åt skilda håll.
Men vi valde att kämpa för vår kärlek och ge varandra den tid som vårt förhållande behöver.
Och där står vi nu idag.
Starkare än någonsin!
Det känns lite konstigt att berätta detta här på bloggen (och jag kanske får någon konstig kommentar om det...) men samtidigt känner jag att jag är redo att ge er en förklaring till mina texter som kommit under året.

Jag och den oäkta hälften jobbar nu i samma stad och det har varit bra för oss.
Vi har träffats på lunchen och samåkt till jobbet.
Vi har liksom hittat tillbaka till våra gamla jag igen...

För att hindra mig själv från att börja gråta så byter jag nu ämne lite raskt.

Inredning...
Och "utredning" kanske...
*hehe*
för vad kan det annars heta när man inreder utomhus?
*fniss*
Jag lade upp bilden här ovan i min andra blogg och fick genast kommentaren att det var min färg på de nya dynorna.
Jag hittade dem på Hemtex och fastnade såklart genast för färgen.
Jag har varit på jakt efter dynor till de stolarna sedan förra sommaren utan att falla för några.
Nu saknas bara en matta att lägga under mitt lilla möblemang så är jag nöjd:)


Just nu njuter vi lite extra av långhelg.
Helger ska ju vara till för rekreation och vila, vilket är behövligt i dessa dagar.
Jag sliter hårt på jobbet och om bara två veckor ska alla betyg vara satta.
Förra helgen var jättekul men inte särskilt lugn och stillsam.
Vi var uppåt i landet på kalas då T:s moster fyllde 70.
Stort kalas för släkten på lördagen och under söndagen var vi över till en kusin och umgicks i det härliga sommarvädret.
Vi kom inte hem förrän sent på kvällen så det där med vila hann vi liksom inte med,
Tur då att vi har så mycket mer tid till vila nu!










Här hemma pågår många projekt och vi har hunnit med mycket de dagar som varit.
På altanen går det långsamt framåt men jag har mina ideér om hur det ska bli när det blir klart.
Inomhus har vi möblerat om i de båda äldsta sönernas rum och så håller jag på och målar om i vårt filmrum.
Ja, håller på och håller på.
Jag gick ut stenhårt...
Målade två lager och sedan...
Ja, sedan kom jag inte längre!
Men det blir nog klart så småningom det med.
Jag tycker ju att det är rofyllt att måla.
I vårt sovrum har jag gjort om lite på byrån.
Tavlan ska egentligen hängas upp men nu tröttnade jag på att ha den skrotandes på golvet så nu åkte den upp på byrån så länge, så att jag får njuta av den:)

I fönstret har jag lagt några stenar.
Fotona på mig och den oäkta är tagna för länge, länge sedan.
Tänk att vi en gång var så unga och oförstörda!
*skratt*
Hoppas du får njuta av en riktigt härlig helg!
Kram Annica
PS. Vill du njuta av två skönsjungande tjejer kan du spana in dessa länkar.
Det är två av mina fd elever som sjunger och jag är ruggigt imponerad!
Så dra på ljudet och njut...

16 kommentarer:

annette sa...

Vad då konstigt? Tycker det är oerhört starkt att berätta det här på bloggen, Du bloggade ju väldigt mkt tidigare så alla Dina bloggisar undrar ju säkert, bättre att då tala om vad som hänt, och Du det händer i dom bästa familjer, är så glad att det har rett ut sig och är på väg åt rätt håll för det var inte lätt det vet jag!
Du verkar ha varit väldigt kreativ och aktiv under Din ledighet,själv är det nog så att jag är så "arg" över fredagen jag inte fick ledigt så här görs bara onyttigheter och onödiga saker, får nog snart anlita en städfirma;)


Kramar i massor!

annette

Cc sa...

Ibland kan det vara skönt att skriva ner hur man känner det är då det kommer ut ur hjärnan. Skall jag säga som inte säger ett pip om vad jag har gått i genom de senaste åren eller hur jag känner ang saker och ting. Jag är imponerad utav att du vågar göra det och önskar jag hade den styrkan. Så det är inget fel att du skriver ur dig forsätt med det. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Här var det ett lååångt inlägg. Tycker att du är jättestark som vågar skriva och berätta här. Och jag är jätte glad för er skull att det är på väg åt rätt håll. Så kul att det är mer kalas på gång i Dalom för er skull. Då blir ni kanske uppe någon dag till? Ja ni har verkligen hittat på mycket kul under våren. så söta ni var på kortet.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anneli sa...

så härligt för er att ni hittade tillbaka och tack för att du delar med dig...inget konstigt i det...det är skönt att skriva av sig ibland, härligt långt inlägg du bjuder på...
kram
annelie

LillaFlisan sa...

Jag läste precis Kari's inlägg om hennes och hennes mans fantasktiska kärlekshistoria och jag blev så rörd, glad och lite tårög nu läser jag din och blir lika glad igen!
Lycka till!!!

Kärleken övervinner allt!

Kram

Flisan

P.s.

Din uteplats är underbar!

Anonym sa...

Självklart är det alltid roligt att träffa släkten. Iallafall tycker jag det, en del kanske inte har samma kontakt. Visst är det också roligt för barnen att umgås med andra barn. Kram!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Är så glad för er skull! Skönt för en annan (som gett upp hoppet helt när det gäller kärlek) att få bevis att det fungerar! Lycka till framöver :-)

Må så gott!
L

Katta sa...

Tycker inte det är konstigt att berätta om det på bloggen, bara modigt. Många går nog igenom liknande faser och kan känna igen sig.Skönt att ni valt att satsa på er kärlek.Visst är det lätt att både glömma bort varandra och ta varandra för givet med när man har barn.Det är nog också viktigt att göra saker bara på tu man hand ibland.Så till utredningen då, jättefint med det vita och turkosa.Ha en bra vecka, kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej..var bara tvungen att titta in hos dig...sååå längesen...ute på en nostalgirunda!!!;)
Vad bra att höra ni hittat tillbaks till varandra igen, håller med om att det var starkt att berätta om ditt liv...men det blir lätt så med alla barn...att man kommer ifrån varandra.jag vet.
äe liksom du även jag en stolt 4 barns mor...födde en underbar liten prins för 3 mån sen...UNDERBART!!! det har verkligen gett mig lycka åter;)
Härligt att besöka dig, tack för grattishälsningen...vi syns...om inte annat på fb. Kram mamma millan<3

Line sa...

Tack för kik in hos mig....hoppas du får en härlig vecka med mycket sol.



KRAMEN

NICOLINAS BONING sa...

Det är inte alls konstigt att berätta om det på bloggen!
Det är din blogg och du berättar vad du vill där;-)

Skönt att ni har hittat tillbaka till varandra,och det brukar bli ännu bättre efter en sån "resa".
Så är det här hemma hos oss iaf:-)

Kramar Birgitta

victoria sa...

Bloggskrivandet är ju ett oskrivet blad där ens innersta tankar kan och behöver kanske få utlopp för lite ventilation. Det är bara bra att öppna fönstrena och låta "vindarna" svepa in och ta in ny luft. Hoppas det känns bättre för er nu. Du har en väldigt fin blogg som jag gärna besöker igen. Kram Victoria*

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så skönt att ni har hittat tillbaka till varandra igen! Och jag tycker det är strongt gjort att berätta om det så här på bloggen...

Tycker att det blev jättefint med det turkosa inslaget, dynorna är verkligen jättefina!

Och mycket annat har du ju hunnit med också!

Ha nu en härlig Pingst!
kram
Marie

Anonym sa...

Hej!
En riktig love-story! Det var fint att dela med dig till andra och kanske det är det till hjälp för någon! Och så kloka ni har blivit! Bra gjort!
Och du har "utrett" det fint ute! Jag blir lite avundsjuk på din energi! Jag vill också ha gardiner ute! Men det kanske inte går, för det blåser så dant i våra trakter!
Ha det bra med din gubbe och hela familjen!
hulda

Anneli sa...

visst måste du pröva på betonggjutning, men akta så du inte blir besatt som jag har blivit...
ha det bra i helgen
kramar
annelie

Synnøve. sa...

Hej skåpsöstgöten.
Jag tycker det är starkt gjort av dig att berätta.
Du fick min mail hoppas jag.
Har ju gått igenom nått liknande.
Men vi hänger ihop ännu.
16 år, varav snart 14 som gifta.
Sänder er både en rejäl kram från mig.
Synne.