torsdag 21 maj 2009

Om vänner

Ibland har man ingen kontakt alls och ibland är kontakten intensiv.
Ja, så är det iallafall för mig och mina vänner.
Vi behöver liksom inte ha kontakt jämt och ständigt utan vet att vi alltid finns till hands - i glädje och sorg.
Ibland rings vi utan att egentligen ha något att säga och ibland kan vi bara sitta tysta när vi ses.
Vi är sanna vänner.
Jag är lycklig som har så underbara vänner!
Mina allra bästa vänner har hängt med länge.
Några sedan jag bara var tre, fyra år.
Andra träffade jag under den tidiga tonåren.
♥h
Men så finns det ju några stycken som jag funnit på senare tid oxå.
Två av dem jag verkligen uppskattar som vänner har jag hittat genom min passion för inredning och min blogg.
När jag var på Åhlens för någon vecka sedan hade de fått in ett parti med stenar.
Maken köpte mig två finfina stenar och jag själv köpte två jag med.
Jag hade nämligen två personer i åtanke.
Jag har haft förmånen att träffa Annette i verkliga livet ett flertal gånger och är så glad att våra vägar korsades. En sådan vän ska alla ha! Hon finns där och stöttar, ger goda råd och får mig att skratta.
Den andra stenen fick följa med mig till Dalarna förra helgen.
Där bor nämligen en person jag kommit att tycka mycket om sedan våra vägar möttes.
Liknande erfarenheter och intressen gjorde att det liksom klickade...
Ullis, det var så otroligt att träffa dig i verkliga livet!
Nu väntar frukost och möte med hantverkare.
Som ni kanske märkt har jag uteblivit från bloggen flera veckor nu.
Orken har inte funnits.
Datorn vägrar starta.
Jobbet tar för mycket energi.
Som tur var ser jag ljuset i tunneln*fniss*
Sommarlovet hägrar:)
Kram på er alla
PS. Jag har "snott" bilderna från Annettes och Ullis bloggar. Men jag tror de förlåter mig. Vi är ju vänner:)

5 kommentarer:

Södralycke sa...

Ja visst är det underbart med vänner, vad skulle man göra utan dem?

Hoppas du får en riktigt skön helg! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Ska fundera på den saken ang. bilden:). Tyckte väl att det var något bekant över den *s*. Jag är lika glad att få träffa dig. Vi har ju skrivit så mycket till varandra och så vet man ju inte hur det ska bli när man träffas. Du var precis som jag föreställt mig. Så lätt att prata med dig utan att behöva tänka vad ska jag säga nu då. Tur att våra gubbar också hittade något att prata om:). Vi får se till att det inte var en engångsföreteelse utan att det blir flera gånger vi kan se, kanske bara du och jag utan familjer. Skulle var så kul.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Synnøve. sa...

Man ska vara rädd om vänner. De är en viktig del i livet.
Jag brukar säga att jag är rik, för jag har vänner.

Vackra stenar du gav bort.
Kramen på dig.
Synne.

Anonym sa...

Vilka söta bilder :-)
Hoppas du får en bra helg. Kram Benita!

annette sa...

Ja, vad jag är för vän kan man ju undra, har inte ens sett det här inlägget;) Men Du vet ju ändå!

I Love You!!

Du snor hur många bilder Du vill, det vet Du!


Kramen //annette