fredag 8 maj 2009

Ruskväder och vårkänslor

Så var det äntligen fredag igen!

Två dagar att njuta ligger framför mig- och det är riktigt efterlängtade dagar vill jag lova.

Jobbet har varit riktigt tufft den här veckan och jag har dragits med huvudvärk flera dagar...

inget kul!

Utanför viner vinden och ösregnet piskar våra fönster.


Tur då att man har soliga dagar från förra helgen (som ju var fyra dagar lång) i minnet:)

DÅ sken solen och lusten att gå ut i trädgården och se hur det spirade i rabatterna kom över mig.

Än har det inte kommit så långt men tulpanerna sken emot mig bland kirskålen*fniss*

Och pionerna är på väg upp vid lilla grinden.

Dem längtar jag efter så det nästan värker!

I krukorna börjar pelargonerna att vakna till liv och sådden av tagetesfrön börjar ge skörd.

Underbart!!

Förutom att njuta av lugn, ro och vårspirande trädgård tog vi en bilen för en härlig utflykt till västkusten


Trots att jag i själ och hjärta är stockholmare kan jag inte låta bli att säga att Sveriges bästa nöjesplats ligger i Göteborg och det var hit, alltså till Liseberg vi åkte hela gänget.


Detta har jag skrivit om i min andra blogg och gissa om jag blev förvånad idag när jag fick ett mejl från en av mina bästa vänner som läst att jag varit på Liseberg och lät meddela att hon varit där samtidigt...

Så synd vi inte sprang på varandra!!!



Förutom det obligatoriska åkandet av karuseller och spelande på chokladhjul träffade vi dessa busiga kaniner och så var vi på en liten konsert för barn där man fick lära sig lite om instrument och spela maracas.

Gissa vem som blev glad över lite stämsång;)?


Och så njöt vi såklart av de vackra omgivningarna på Liseberg.

För där är verkligen vackert!!!

Vilka planteringar!!!!
Jag bjuder er som inte varit där på några bilder så ni oxå får njuta av prakten.



















Visst är det väl vackert?
Något som oxå är vackert är körsbärsträdet vårt som nu står i full blom!
Det är så mysigt att titta ut genom mina altangardiner som oxå skapar en härlig känsla även om det är för kallt att sitta på altanen just idag...


Idag var jag och åt lunch med min oäkta hälft och vi sprang då in Åhlens för att köpa en present då sonen ska på kalas i morgon.
Då fick jag denna underbara present av min älskade...
Kärlek, puss&kram
Annica

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vi var också till västkusten nu i helgen, och det är ju långt gånget där med blomningen! Fast vi var aldrig in till Göteborg, bara passerade i utkanten. Vårt hus var ett renoveringsobjekt, så vi har också farit fram med penslarna! Och det är skönt att få bort all furu! Fast jag läste att det är på väg att bli modernt igen, huvva!
Måla lugnt!
hulda

annette sa...

Ja, vi får nog njuta mest inomhus den här helgen, hua mej vilket väder vi har idag, men vi får leva på förra helgen ett tag till.
Är Dina pioner på väg, det är ett gott tecken för vi är ju bara i maj, och tgetesfrönen har tagit sig, visst är det underbart.
Var länge sedan jag var på Liseberg men minns att vackert som finns där förutom själva tivolit så jag förstår att Du njöt i det fina vädret.
Men Du börjar den oäkte bli en liten "romantiker" som köper så jättefina presenter till Dej, tror nog att Du nästan är "salig" över de jättefina stenarna!!

Ha nu en bra lördag, hoppas huvudvärken ger sig iväg!

KRAMAR!

annette

Katta sa...

Förstår att du längtar efter Pionerna de är lite drottningarna av trädgården själv får jag gå till torget och köpa dem. Håller med om att Liseberg är bäst. Har faktisk jobbat där en gång i tiden har också jobbat på företaget (i S-holm) som syr kaninerna du har på bild :)Fina bilder du visar. Ha en bra helg, kram Katta

Stina sa...

Ha det skönt i helgen nu gumman. Hoppas att du slipper huvudvärken.:-) Kram Stina

Viola sa...

Härliga bilder ifrån Götet som jag bara älskar...här kom regnet i natt istället och idag blir det
ogräsrensning, ha en skön lördag, kram

PiaMaria sa...

..nån vacker dag åker jag till Liseberg med barnen....och oj oj oj vad vi ska ha skoj ( har redan skivan....;))

kram Pia

Ullis/Leva på landet sa...

Så söt present du fick. Håller med dig om att Liseberg är bättre än Grönan. Killarna här hemma tycker detsamma. Skulle vara bättre att de la ner vår skola än att dra ner på tjänster så att det i stort sett blir ohållbart. Vi får nog ändå vara kvar i max ett år till. Håller på att söka ett annat jobb. Såg att det var en tjänst på min gamla skola i en annan kommun, så i så fall får jag pendla igen. Hoppas att det löser sig med jobbet för dig.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Nettan sa...

Vilken fin present du fick av gubben !
Och vilka härliga blommor =0).
Har aldrig varit på Liseberg, avis..
Ha en skön fortsatt helg !
Kram Nettan

Ofelias Hus sa...

Här är det också regn och rusk...
gör inte så mycket då jag har tvättdag idag...

Vilka vackra blombilder du bjuder på..och så söt present du fick av mannen...

Kram och ha en härlig söndag,
Anette

Vita hjärtan sa...

Åh, Liseberg är nästan det roligaste man kan göra....ääääälskar Liseberg! Så fina bilder du tagit!

Kram Annemari

Annelie sa...

Hej Annica!
Det är ju evigheter sen jag tittade in till dig också. Har inte varit så aktiv i blogglandia på en stund. Men nu börjar inspirationen och orken att komma tillbaka.

Vilken underbar dag ni verkar ha haft på Liseberg. Jag älskar också den parken. Just för att det ä så vackert där. Mycket för vuxna att njuta av också, inte bara för barnen. Minst tre önskningar i en.

Hoppas att den här veckan blir lite lugnare och att du har fått bukt med huvudvärken.

Kram Annelie
Ps. Jättekul att höra ifrån dig igen. Ds

Mjuka sa...

Ja Liseberg vid denna tid är verkligen härligt, håller med fullständigt :-) Gulligt av maken att köpa de söta stenarna.
Ha det så himla gott
kram Malin

Design i tid och rum sa...

hej!
aldrig varit i Göteborg,men kanske nu till sommar.
Njuter av dina bilder så längre kram Dadda

Vecka - Vecka sa...

Verkligen fina planteringar!

Hoppas du haft en bra vecka och att du får ett härligt veckoslut!

Kram,Lotta

Living by Milla sa...

Hej vännen!

Hoppas allt är väl med dig. Håller med dig om Liseberg som ligger i sveriges mysigaste stad.;)

Ha en riktigt skön helg!
kram Camilla