söndag 31 maj 2009

Åh vilken härlig helg

Mycket har vi hunnit med i helgen, jag och min oäkta hälft.
Städning står ju inte högst upp på schemat över vad man vill göra när solen lyser men vad hjälper väl det när det ser ut som en orkan dragit fram.
Gräsklipping blev det oxå en sväng.
Men sen så va det inte så många måsten.
Skönt!!

Jag lyckades lura med mig min oäkta hälft till handelsträdgården här i krokarna och där blev det tre nya pellisar i vitt samt några jordgubbsplantor.
Gissa vem som bara myste när hon sedan fick plantera ner dem i jorden,
Myste gjorde jag oxå när jag hittade en bunt med bräder och i samma veva upptäckte en burk färg och en penselsom bara stod och skrotade.
Jag släpade ut en av mina byråar från garaget och gjorde iordning en liten hörna som jag piffade upp med ljuskoppar i zink, en nyinköpt duk, två båtar och en bricka.
Ja det är ju inte på långa vägar klart men det är ju så kul att iallafall börja tänka på slutresultatet.
Som pricken över i hjälpte T mig att montera upp de plankor jag målat.
Tycker att det blev en bra liten hylla!
Idag blev det ett besök på Rusta där jag köpte något jag absolut inte var i behov av...
de hade så fantastiskt söta tändsticksaskar som jag bara inte kunde motstå!!!
Jag hoppas jag får igång datorn så att jag kan visa allt som hänt sedan jag bloggade förra helgen...
men
datorn min har jag inte ens orkat ge mig på att försöka starta utan jag bloggar nu från makens jobbdator...
Bilden kommer från min mobiltelefon, vilket kanske syns;)
Ta hand om er!
Kram Annica

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur att datorn inte vill vara med än. Hoppas verkligen att du får ordning på det snart. blir nog en tur till Rusta nästa helg för äldsta sonen behöver kläder.

Kramisar Ullis

Design i tid och rum sa...

Hej! det var ett tag sedan, mycke har du skrivit och fint har du gjort. Men inlägg under tyckte jag om...hur ni har hittat varandra..åh!!
varma kramar Dadda

Synnøve. sa...

Men alltså.
Din dator måste vara allvarligt sjuk. Svininfluensan kanske...
Låter som det vore dax för ett besök hos datadoktorn.
Det blev en fin hörna ska jag säga.
Där kan man nog sitta och njuta av en skön sommarkväll kanske. Jag ser inga stolar då...

Här njuter man inte ute alls för tillfället.
Det är 6 grader varmt, spöregn og storm i vindbyarna.
Vart tog den vägen? Sommarn alltså...
Glömde den bort att den ska vara här i nästan 3 månader till?
Inte vet jag. Men här är den inte iallafall....
Har du sett den?

Hoppas det är bra med er alla iallafall.
STOR kram till dig.
Synne.

Dorthe sa...

Hejsa!!!
Forbi for at ønske dig en rigtig god Weekend.
Rigtigt fint indlæg du har lavet:-)
Klem Dorthe

Ofelias Hus sa...

Trist att det regnar hos dig...
idag skiner inte heller solen hos oss, men inget regn än så länge...

Fint du har fixat ute!

Ha en underbar helg, så får vi hopas att solen vill visa sig...

Kram
Anette

Södralycke sa...

Köpa plantor ja...det måste jag också fixa! Hoppas det blir lite varmare så man kan vara ute och fixa lite i trädgården nu! Vilken fin bild med utemöblerna och de turkosa detaljerna,jättesnyggt!

Hoppas du får en skön helg, kram Johanna

annette sa...

Nu får Du snart satsa lite pengar på ny dator, verkar ju lite knöligt med Din, hoppas Du piggar på Dej nu helgen så Du orkar köra slutspurten, hur ser det ut med tjänsten till hösten förrsten?

STORKRAMEN!

annette

Viola sa...

Trist med en dator som inte funkar...skulle bli kris här med butiken...hoppas allt är väl med er..nu är vi ju inne i slutspurten och snart kommer dt efterlängtade lovet, ha en skön helg, KRAM