söndag 7 mars 2010

Sorgligt

Mer än en vecka sedan jag skrev mitt senaste inlägg, men förklaringen är att livet känns ganska tungt just nu.
Förra veckan tvingades jag ta ett beslut som jag dragit på att ta.
Jag visste inom mig att det var det rätta men det gjorde ju så ont!
*
Det kändes så tungt ända in i allra djupaste skrymslet av mitt hjärta att behöva ringa det där samtalet.
Och ännu tyngre var det att sedan behöva åka iväg med den nu distingerade grå herre som en gång var en liten busiga parvel.
Det har varit många lyckliga år vi fått tillsammans....
*
Vår älskade Jamess
har nu fått flytta upp till katthimlen där han får lugn och ro.
Där kan han springa på gröna ängar och vara frisk.
Men han kommer saknas i mitt och familjens liv...
Älskad som han är.
*
Tårarna strilar på mig när jag skriver detta.
Och det är nog inte så konstigt, för Jamess betydde så mycket för mig, för T och för barnen.
Han fanns hos oss i nästan 17 år.
*
Därför känns det lite konstigt att vips byta riktning i inlägget för att skriva om inredning...
*
Men det är ju sådant livet är...lite märkligt...och tvära kast är det fullt om i verkliga livet.
*
Nu torkar jag tårarna och berättar i stället att vi äntligen fått de sista skåpen på plats i vårt kök:)
Vi fick vänta flera månader på att glashyllplanen skulle komma in på IKEA och sedan vi fått hem dem har inte lusten riktigt infunnit sig att fixa och dona.
Men nu är de då på plats!
*
Maken och jag tog med gemensam ansträngning oss i kragen och satte dit alla hyllplan och monterade fast dörrarna.
Så nu är det klart!
Återstår att ställa in allt som ska in i skåpen.
En titt på det får ni en annan dag!
*
Kram från en sorgsen men ändå glad Annica

11 kommentarer:

Åsa sa...

Tråkigt beslut att behöva ta. Känner med er!

Jätte fint skåp ni fixat, nyfiken på vad för fint som kommer va där i!!

Ta hand om dej// Kram Åsa

annette sa...

Detta med Jamess måste vara oerhört svårt, men han har haft ett långt och lyckligt liv tillsammans med Er, tänk så!!

Så himla snygga skåpen blev, det var nog värt att vänta på detta, nu återstår ju bara det roliga, nämligen att plocka in;)

Ha en bra start på veckan!

KRAMAR!

annette

IKT i min vardag sa...

Usch vad sorgligt! Tänk att han blev 17 år, det är mycket i kattår. Förstår att ni ledsna där hemma :(

Skåpen var iallafall jättefina och passade perfekt där.

Stor kram på dig!

Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Blev verkligen så fint i köket. Jamess fick ju i alla fall ett långt och lyckligt liv.

Kramar Ullis

Cc sa...

Det är inte lätt att behöva ta ett sånt beslut, jag vet. Det har levt länge med oss och är en av oss. Men i balnd måste tyvärr de besluten tas. Ni har verkligen gjort fin. KRam

thessan sa...

Älskade vän, jag lider verkligen med er. Vet ju hur mycke du älskade din lilla "hårboll". Ville bara komentera ditt skåp och gratulera att delarna äntligen dök upp på lilla varuhuset..... det blev kanon fint:) Massor av kramar av kärlek..... din vän

Ingis sa...

Lider med er. Tungt beslut. Saknaden blir stor förstår jag efter så många år i familjen.
Bra att ta tag i inredningen då så du skingrar tankarna.
Ha en bra måndag!
Kram Ingis

Möllebacken sa...

Tyvärr är det en bit som följer med när man har djur, att få ta farväl. Det är alltid lika svårt. men det var starkt gjort att kunna ta det beslutet. han finns säkert i er närhet och tittar till er.

Så fint skåpet blev och vad skönt att det blev klart.
Sköt om dig.
Kram Pella

Living by Milla sa...

Så sorgligt men tänk på att han har det bra i katthimlen.

Snyggt skåp!

Kram på dig!

Vicki sa...

Hur är det idag? Känner du dig bättre nu?

Vicki

VARDAGSLYCKA sa...

Jättefint i Ditt/Ert kök med dom nya skåpen!

MÅSTE få fråga dig vilka luckor det är från IKEA?!

Njut av allt fint runt omkring dig!

Kram Lisette - VardagsLycka