tisdag 30 mars 2010

Världens bästa fyller år idag!

Och jag tror tametusan att det är till hennes ära som solen lyst så fint på klarblå himmel hela dagen! Ja, det är alltså min underbara, högt älskade Farmor jag menar!
*
Hon fyller nämligen 81 år idag och har tillbringat nästan hela dagen med att ta emot gratulationer:)
*
Själv har jag mått tjyvtjockt hela dagen.
(Migrän är verkligen ingen höjdare!!!)
Men nu framåt kvällen ringde jag ett samtal för att gratulera och
i helgen blir det till att åka över och gratulera:)
Kanske redan på långfredagen?!
Jag längtar redan!
Påskledig tänker jag vara.
Inte mindre än en hel vecka!
Det ska bli riktigt skönt!
Och då ska vi förutom att ta oss den välbehövliga vila vi behöver, besöka släkt och vänner oxå:)
*
Jag är ingen biten påskdekoratör!
*
Men jag hittade en hög med gulrosa ägg som jag lade i mina allra minsta Marimekkoskål så vi får lite påskkänning iallafall...
*
Och de gula kycklingarna och äggen som hänger i kökskronan hamnade där i år igen...
*
Vad gör man inte för barnens skull??
Själv föredrar jag ju vita dekorationer...;)
Kram Annica

10 kommentarer:

Katta sa...

Grattis till världens bästa farmor då :) Men den där migränen är som du säger ingen höjdare, var själv däckad i söndax av den. Klart man sak ge med sig lite för barnens smak med.Kram Katta

annette sa...

Grattis Till "världens bästa Farmor".
Tråkigt med migrän, hoppas eländet går över i god tid till Din ledighet, hoppas Du ser till att få tillräckligt med ledig tid för egenrekreation oxå!!

Gillar Ditt påskpynt, tycker bättre om att fira Påsk än JUL;)

Härliga bilder i fina färger som ger mej ett hopp om ljusare tider trots det lite kyliga vädret.

KRAMAR!

annette

Synnøve. sa...

Grattis till världens bästa farmor säger jag med.

Har du migrän nu igen? Det är inte så bra.
Finns det inget som hjälper dig?

Hoppas trots allt att du får en skön påskledighet.
Kramen Synnöve.

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du är piggare. Mysigt med härliga farmor. Här bara läääääängtar jag till lovet. Har i dag i alla fall blivit färdig examinator i PIM och det är också klart att jag får 20% nedsättning i tjänsten till hösten för det. Känns riktigt bra.

Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Men har ni ingen snö alls!!!???

Grattis till goa Farmor!

Kram Maud

S o F sa...

Ja man får/fick ju "offra" sig lite för barnen när det gäller pynt och sånt.
Med utflyttade barn gör man numera precis som man vill.

Gult är verkligen inte min färg annars, men till Påsk blir det i alla fall en hel del gula blommor - just bara för att signalera att "nu är det vår/Påsk".

Migrän är ju inget man önskar någon så jag önskar dig ett supersnabbt tillfrisknande.

Ha det riktigt gott!

Nytt och Slitet/Louise sa...

Hej Annica!!
Jag måste skälla på dig..du har ju inte hälsat på mig än! = )

Kikar i alla fall in och önskar dig en riktig go påsk!

Kvastkram

Viola sa...

Ville titta in och önska en riktig skön påskhelg, kram

Viola sa...

Ville titta in och önska en riktig skön påskhelg, kram

Sunnanvind sa...

Vad fint du har påskpyntat! Jag har knappt hunnit ta fram nånting i år jag. Hoppas din migrän har släppt och att du får en skön ledighet :)

Glad Påsk!

/Carina