fredag 26 februari 2010

Vårkänslor...

Kommer inte våren av sig själv får man väl se till att hjälpa vårkänslorna på traven...
*
För någon vecka sedan fick jag hem ett paket jag beställt från Jotex.
Det innehöll lite blandad kompott av textilier.
Tyvärr så var en del restnoterat och jag väntas inte få det förrän i slutet av mars...
*
I paketet fanns iallafall dessa panelgardiner som jag bara kärade ner mig i omedelbums!
*
Inte visste jag att jag skulle vara i desperat behov av dem för att få upp humöret nu när vädret verkligen är trist...
Men de har varit till god hjälp!
*

Jag skulle bara se hur de skulle se ut i köket och vips så hängde de på plats och det kändes så härligt annorlunda på en gång.
Lite vårkänsligt så där;)
Och det trots att snön syns så påtagligt genom fönsterrutan!
*
Och när panellängderna nu kom på plats i stora fönstret så blev jag så sugen på att börja fixa till lite annat.
*

OCh vips så åkte en del blå saker bort och fram kom mer pastelliga saker och glasdetaljer fram:)
*
I Jotex-paketet låg även några kuddfodral i samma mönster.
De åkte raskt upp i soffan (som nog börjar sjunga på sista refrängen då den ser så sliten ut i tyget!)
*
Och jag blir så glad när jag ser dem:)
*


Tänk vad en liten blomma kan göra!

*
Ha en härlig helg
Kram Annica

17 kommentarer:

dsign & inredning sa...

Hej hej!
åhh så vårigt och fint det ser ut... vilka härliga gardiner!
Tittar in för att önska dig en trevlig helg!
Kram lena

Cc sa...

Ja, nu måste vi hjälpa till att få våren, undras om jag skall ta fönen och blåsa eller tina snön ; ) Kram

Hanna sa...

Så vårigt.
Hanna

Körsbärshöjden sa...

Det blev såå fint med dina nya gardiner, kuddar och rosa detaljer..man känner våren !!

Ha en toppendag
Eva

annette sa...

Underbart vackra vårliga gardiner, och ha dem nu uppe så Du hjäper våren på traven, skall iväg och handla snart och då blir det en tur till någon blomsteraffär oxå, måste ha lite färg.
Blask och slask är det ute, nu får Kung Bore kämpa hårt om han skall vinna den här kampen.

Ha det gott!

Kram

annette

Elzie sa...

Vilka härliga tyger du köpt. Och tur hade du ju som fick ditt restnoterade redan i mars. Mitt skulle inte komma förrän i april!!

Här hade vi rena vårdagen igår. +4 grader och SOOOOOL! Det var helt underbart, fast vägarna var rejält moddiga på vissa ställen. Idag började det med snöfall, men nu har vi +3 och det känns som vår ute. Man får passa på att njuta så länge det varar.

Hoppas ni får en skön helg.
Kram Elzie

thessan sa...

Underbara blommor.... Gardinerna passade in jättevfint hos er. Kram på er

Åsa sa...

Det är så härligt när man byter till vår gardinern! Här får det vänta et tag till.. Ja till orken och lusten infinner sej :) Trevlig helg// Kram Åsa

Viola sa...

Nog har du fått hem våren till dig, så rara textilier, hoppas helgen är skön, kram

Möllebacken sa...

Så söta! Underbara färger. Man blir så glad av dessa pastelliga färger. Fint ihop med tulpanerna.
Ha en bra helg!
Kram Pella

Anneli sa...

mycket vårkänslor var det här,,, så fint
kram

Ofelias Hus sa...

Hej!
Det var länge sedan jag tittade in hos dig...gardinerna var verkligen
vårfina!

Visst behöver man lite nytt i hemmet nu när vårljuset har kommit...

Ha det gott!

Kram,
Anette

Vecka - Vecka sa...

Ser ju så vårigt och fint ut! Tänkte länge beställa från jotex, speciellt en par fleecefiltar var jag väldigt intresserad av, men så bestämde jag att vi behövde nya täcken från ellos istället

Ha en skön vecka!

Kram, Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygga gardiner och kuddar. Det tyget skulle jag kunna tänka mig på mina kuddar i kökssoffan också. Får kolla in Jotex, men har gjort av med pengar på Ellos idag, men då blev det kläder till mig och en lampa till P.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Tankar tar tid sa...

Jaa, det är nog det enda sättet att få lite vårkänslor ... för så fort man tittar ut blir man snabbt medveten om att den verkar långt borta.
Jag har likadana tulpaner på mitt köksbord nu som de du visar på bild ... de är jättefina!

Kramar
Christina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev verkligen vårlikt hos dig med de nya gardinerna och kuddarna!
Kram
Marie

Vicki sa...

Här nere i söder där jag bor har våren verkligen kommit. Lite kallt fortfarande men massa sol har vi haft de senaste dagarna. Inte mycket snö kvar nu så man ser både gräset och en del blommor i rabatterna.

Vicki