torsdag 1 april 2010

Påskledigt...

Åh vad skönt!!!
Intensiv period på jobbet.
Intensiv period hemma.
Ja, det är som det alltid är med andra ord men nu ska det bli andra bullar i en vecka;)
*
Ledigheten är efterlängtad och jag planerar att få ägna mig åt sådant som jag inte hinner med så mycket i vardagen.
Som att blogga till exempel:)
Och läsa inredningstidningar:)
(Det trillade så lägligt ner inte mindre än två stycken i brevlådan idag)
* Som jag skrivit tidigare är jag ingen påskälskare egentligen...
Är inte så mycket för att dekorera för denna högtid utan plockar hellre in våren i form av nya blommor och färger.
Men igår när vi skulle shoppa påskgodis ramlade jag över denna sötnos som jag inte kunde motstå!
Vit och blommig och perfekt i påsk:)
Och för under en tjuga!
Som hittat nästan;)
Ja, det blev förstås en kompis till, för ensam kan han ju inte stå och gala i köksfönstret
*fniss*
*
Mycket i påsk ska ju vara gult tycker barnen men även de tyckte att de söta äggen var jättefina så jag köpte mig fyra stycken för runt en tia styck.
Tulpaner måste jag ju ha och dessa fick bli gula högtiden till ära.
Jag gillar gula blommor faktiskt... de lyser upp så fint!
*
Vi har en stor ståtlig björk på vår tomt som jag brukar plocka ris ifrån.
I år blev det totalfusk med det: jag köpte mig en bunt ris - med fjädrar och allt tilloch med...
*
Påskriset får stå framför vår öppna spis i vardagsrummet till något av barnen springer omkull det...
*
Det är inte direkt ovanligt med liv och rörelse i denna familj.
Det är inte för inte som våra små sårkar går under namnen Piff och Puff (det har inte ett dugg med mitt inredningsintresse att göra om ni trodde det;)
*
Men hoppsan, vad har hänt här då?
Sockerskålen ligger omkullvält och det finns spår av något som inte ska finnas på bordet?
Äggtjuvar kan man tro?!!!
*
Nej, nu ska jag ner i köket och röra lite i grytan där det puttrar en härlig köttgryta.
Sedan får jag nog ta mig i kragen och röja upp lite i köket/vardagsrummet - ja, ni ser ju hur det ser ut!!!
*
Mycket är det man hinner lite med i de långa veckorna så man får göra det i de korta helgerna.
Eller nåt...
Kram på er och ha en riktigt härlig påskhelg!
Annica

17 kommentarer:

Anneli sa...

påskpyntat o fint
vill önska dig en Glad Påsk och kram
annelie

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din som alltid rara hälsning hos mig. Du är alltid lika duktig på att hitta fint pynt för små pengar, det är bara att gratulera.
Hoppas att du och de dina får en riktigt god och glad påsk.
Varma kramar/Marita

annette sa...

Vet ingen som gör sådana fynd som Du vad gäller små fina ting som lyser upp både vardagar och helgdagar,är ju kul när det inte kostar så mkt och blir så fint!

Tror det var en "godisråtta" som var framme i ägget och sedan fick bråttom därifrån och välte sockerskålen;)

Ha det nu så underbart!


Kramar!

annette

Levindas Värld sa...

Hejsan!

Men den där tuppen var ju en riktigt bra påskdekoration! Lagom färgglad :)

Hoppas du får en riktigt skön påskledighet och att du får njuta av långa stunder i soffan med dina härliga tidningar :)

Önskar dig en riktigt glad påsk!!

kram-kram

Levindas Värld sa...

P.S Du hade rätt, mina cupcakes blev riktigt uppskattade på jobbet och gud vilka smarriga ena...hihi! Riktigt förvånad över mig själv att jag lyckades knåpa ihop nåt dylikt...haha!

Vita hjärtan sa...

Jaså, du har äggtjuvar hos dig ;-)

Önskar dig en riktigt skön påsk-ledighet!!!

Kram Annemari

S o F sa...

Önskar dig en riktigt härlig Påskhelg Annica!

Varma aprilväderskramar!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Önskar dig en riktigt Glad påsk.
Kraam

Svenska inredningsbloggar sa...

Hehe, fyra år var inte illa du!
Hur kommer det sig att lister alltid blir det sista?

En typisk sån här grej som blir ett "äh! vi tar det sen" Tror dom flesta lider av samma syndrom som oss ..

Ullis/Leva på landet sa...

Har ju inte påskpyntat så mycket. Försöker dessutom att inte titta ner på golvet och på bord och bänkar. Orkar helt enkelt inte städa just nu, och det är alldeles fullt med stora dammråttor överallt. Kan inte fatta att katten inte tar de råttorna:)

Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

hej annica, ska också avsätta njuttid med tidningar i påsk, har en hel bunt olästa...
vad påskifint du har det, ha nu en riktigt goooo påsk, varmkram lotten

Möllebacken sa...

Lagom är bäst, är inte heller någon direkt påskfirare eftersom det jag jobbar och man är iväg. Men lite måste man ha, och har man haft en tuff arbetsperiod är det ok att fuska med pyntet. Hoppas att godistjuven inte får ont i magen.
Ha en skön påsk!
Kram Pella

Tigris Predikantan sa...

Det var ett ... stort ägg det där! *ler*
:)

Synnøve. sa...

Nu får du äntligen tid att koppla av och bara vara. Så skönt.
Men den där ägg/godisråttan skulle jag se upp för.
Hoppas du fångade den :)

Ha en riktigt fabelaktig påsk nu.
Kramen Synnöve.

Cc sa...

Visst är det så man orkar inte mycket i veckorna, så illa är det här med. Men jag fick en överaskning när jag kom till jobbet, ledig på röda dagar fast vi har öppet. Kändes skönt då jag inte är kry än. Hoppas också på att orka lite annat i helgen. Glad påsk och kramen

Katta sa...

Ja men så där är det ju, man tänker att på helger och ledighet ska man slappa men då blir det en massa städ man inte hinner på veckorna. Påsken älskar jag och tycker det är roligt att pynta till men i år har jag varit sparsam med pyntet.Ha en bra påsk, kram Katta

vita drömmar och svarta tassar sa...

Mina påsk tjuvar är på Bil mässa hela dagen men snart kommer stormen..Men jag ska försöka hålla mig och inte äta för mycket godis för min tvättmaskin har börjat krympa mina byxor och bara mina konstigt?? "blink blink"
Glad Påsk
wivi