söndag 16 januari 2011

Att handla eller inte handla

Nä, det är ingen fråga för mig tydligen...
För igår kväll när jag och maken lämnade hemmet för att åka och storhandla en lördagkväll (och ja... vi var skittråkiga igår så vi passade på att torka ur båda våra mycket grisiga kylskåp oxå;) så lyckades jag som vanligt handla hem mer än det som stod på inköpslistan.
*
Tulpaner är ett måste i mitt hem men än har jag ju inte hunnit få hem några då vi varit bortresta i två veckor.
Eftersom vårt hem fortfarande är besudlat av tomtar och jag valt att fortsätta med rött även efter helgen då tomtarna är nerplockade (förhoppningsvis) så blev det att köpa vita tulpaner:)
*

Den röd/vita duken med tomtar är dock ett minne sedan igår kväll.
Tack och lov ska tilläggas för jag tycker den är gräslig men det är ju man och barn som köpt den och det är ju inte bara jag som bor här i huset...
Jag hittade dock en rödvitrandig som passar bra på vårt bord nu när jag bestämt mig för att hålla kvar det röda ett tag till:).
*
Även granen står kvar i vardagsrummet ännu.
Vi flydde ju Sveriges snö på juldagen så vi fick ju inte njuta av julen så länge.
Nyhuggen på julaftons morgon så barar den inte än så den får väl stå ett tag till.
*

Igår gjorde dottern debut i nya innebandylaget med lite pirr i magen.
Hon skötte sig utmärkt och fick göra ett mål vilket vi sett några gånger i repris då matchen filmades:)
*
Jag passade på att köpa hem en blomma i en ruff kruka och en liten...ja skål tror jag att det är. Gillade den oregelbundna formen och materialet och har planer för den till sommaren:)
*

För att återgå till storhandlingen på ICA Maxi så visade det sig att de hade en hel avdelning full med REA-saker.
Jag kom hem med några nya ljuslyktor och bordstabletter i våriga färger samt en amaryllisvas.
Allt för under hundralapen tillsammans!!
*
På Teneriffa blev det måttligt med shoppande men några småsaker hade jag med mig hem.
Salt- och pepparkaren har jag bara hittat i vit/svart i Sverige men nu fanns de i "min" färg så nu fick det bli en uppsättning.
*

Och oturligt nog så fick jag bara tag i en kakform (den sista) på Casa-butiken.
Passar perfekt som ljuskopp:) och en femma var den definitivt värd!
*
Ingen resa utan att komma hem utan ett hjärta eller en ängel...!
Denna gång blev det ett sött hjärta:)
*
Vi bodde fint i lägenhet med två sovrum, vardagsrum, kök, två badrum och uteplats.
*

Vi gjorde en del utflykter och umgicks med min barndomskamrat som bor på ön sedan 20 år tillbaka.
*

En hel del badande blev det såklart då vädrets gudar var med oss nästan alla dagar och bjöd på strålande sol.
*
Solnedgångar över hav är alltid solnedgångar över hav och jag plåtade nog halva minneskortet fullt
*fniss*
*
Avslutar dagens inlägg med en inbjudande bild och ett grattis!
*
Före jul hade jag en liten utlottning eftersom min räknare ännu en gång passerat 10000 läsare.
Vinnaren är nu dragen och blev Hanna/Blommor i fönstret
Stort grattis! Maila mig så skickar jag paketet snarast:)
*
Kram Annica

5 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Så ljuvliga bilder du visar!!! Blir inge avundsjuk alls ;))

Både ICA o Coop kan ha riktigt fin inredning till fin-fina priser :)

Stort Grattis till vinnaren!
Kraaam Annemari

annette sa...

Ja, julen varar ju Påska sägs det;)

Fast Påsken ligger otroligt långt fram i tiden så till dess kanske julen är borta även hos Er!

Tur Du handlade en lördagskväll för annars kanske det varit så mycket folk, så Du missat allt som reades på Ica, och det hade ju varit synd.
Grattis till J, kul att hon tagit steget och gått till en annan klubb där hon får spela, vilket man ju vill göra i ett lag!!

Kram

annette

Hanna sa...

Åh så glad jag blir.
Kram
Hanna

Vecka - Vecka sa...

Fin resa ni verkar ha haft!
Har blivit lite en tradition att inskaffa de första tulpanerna till Max kalas. Och det har vi nu på söndag, så snart blir det tulpaner i vårt hus!
Kram, Lotta

Stina sa...

Så härliga bilder.:-) Kram Stina