fredag 21 januari 2011

Ord

Jag har blivit så sårad av ord.

Hårda, elaka ord.

Obetänksamma ord.

Ord som fortfarande sitter kvar som taggar i mitt hjärta...

Taggar som jag varje dag jobbar för att få bort.

Men det är svårt,

de sitter så hårt!

*

Kanske är det därför jag mer och mer omger mig med ord som är tänkta att lyfta mig istället för att få mig att sjunka till botten?!

*
Eller så är det bara så att jag älskar ord och alltid har gjort!?

*

Dessa söta hjärtan hittade jag i en inredningsbutik i Nyköping i veckan.

Perfekta att ge till sig själv eller till en god vän:)

*


Kram Annica

7 kommentarer:

Elzie sa...

Vilka söta hjärtan. Verkligen en perfekt present. Och kanske något att trösta sig själv med.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Sara sa...

Hej

Verkligen söta hjärtan. Önskar dig en toppenhelg!
Kram

Viola sa...

Man ska vara varsam med de ord man förmedlar, finns en del taggar som även sitter här..ha en fin dag, kramen

annette sa...

Undrar om det finns någon människa som inte bär på ord som sårat hårt, tror inte det.
Däremot erkänner inte alla det, och framförallt gör inte så många något åt det som sårat, istället så sårar dessa personer vidare till en annan person!

Fina hjärtan med kolka ord!

Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man ska ju tänka efter, före... innan man sårar någon.
Jättesöta hjärtan och tänkvärda ord!
Kram
Marie

Vita hjärtan sa...

Men så tråkigt....folk kan vara både elaka och inte tänka sig för att dom sårar andra....
Hoppas du snart mår bättre!!!

Stor kram!
Annemari

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina hjärtan du har hittat. Så tråkigt när det blir så. Finns alldeles för många människor runt omkring som stjäl för mycket energi runt en. Har några jag också, som jag skulle vilja bli av med, men tar nog tyvärr minst denna termin innan jag blir det.
Hoppas att du får en fortsatt bra helg!
Kram Ullis