söndag 30 januari 2011

Härligt vinterväder

Jo, jag tackar jag! Idag har det varit så där ljuvligt vackert som det kan vara på vintern.
Med sol som strålar från klarblå himmel och snön som gnistrar.
*
Vi passade på att ta en sväng till skolans isbana för att barnen skulle få åka skridskor.
Själv älskade jag att åka skridskor när jag var barn men nu skyr jag ju vinter och kyla...
*
Som tur är går vi mot våren.
Snart är det dags att vända blad i almanackan.
Februari.
En måndag som känns bra mycket bättre än November...!
*
Jag har inte tänkt skriva något inlägg alls idag men så fick jag en gnutta skrivlust i kroppen.
En vecka sedan förra inlägget och då var det ganska kort.
Jag har ätit antibiotika mot lunginflammation och mått ganska risigt ett tag nu.
Nu är kuren slut men jag hostar och kraxar lite fortfarande.
Inget kul det där!
*
Kuligare är denna tingest...
*
Igår var vi in till stan och skulle köpa en ny kaffebryggare men kom hem även med denna stereo.
Snygg? Nja... jag gillar den men den passar inte riktigt in i mitt hem stilmässigt.
Bra ljud är det dock och grymt bra är det att man kan docka in i-poden och spela spotifyspellistorna om man så vill:)
*
Jag får med andra ord lära mig att leva med att man inte kan få allt i lantligt vitt romantiskt format:)
*
Tur att den lyser blått iallafall så den matchar mitt kökskakel;)
*

Då vi skulle fira att vår äldsta nu är femton år tillsammans med närmaste släkten idag så var vi tvungna att gå in på ICA Maxi för inköp av lite fika/mat.
Jag snavade som vanligt över lite rea-varor...
En stor kruka med ett hjärta och en liten dito blev inköpen.
En tia respektive en femma gjorte mitt hjärta glatt iallafall:)
*
Kram på er alla
Annica

5 kommentarer:

Hanna sa...

Ha en fin vecka.
kram
Hanna

annette sa...

Stora "tjejen" nu alltså, hon kommer nog oxå att ha glädje av den nya stereon, som i alla fall jag tycker är snygg!

Hoppas det är bra i byn;)

Kram!

annette

Cc sa...

Hos mig duggar det inte tätt mellan inläggen heller. Hoppas snön försvinner och solen och värmen kommer i stället då kommer nog energin tillbaka. Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var ju inte bra med lunginflammation! Men hoppas att du är bättre nu.
Visst är det tokigt att man inte kan få allt i lite lantligt stil. Vi kanske får ge oss in i den branschen också, och designa lite :))
Kram
Marie

MOONLOVER´S sa...

fina bilder =)