lördag 4 juni 2011

På vift igen...


Ja, nu var det ganska länge sen jag var ute på vift.
Men förra helgen blev det en resa på tu man hand med maken och destinationen var London.
En stad jag aldrig tidigare besökt så det fanns mycket att upptäcka.
*

Vi bodde vid Victoria station, vilket var centralt och bra för våra promenader som blev långa!
*
Jag vet inte hur många mil vi gick men det var tillräckligt många för att både jag och maken skulle ha rejält ont i fötterna;)
*
En del saker måste man ju bara ha sett när man besökt London men vi var inte så supertraditionella utan strosade omkring efter eget huvud.
*
Det var trevligt att se rosorna blomma i typiska engelska trädgårdar.
*


Att se lummigt gröna oaser i storstaden är oxå trevligt:)
*
Denna allé var jag bara tvungen att fota.
Helst hade jag velat trolla bort de som befann sig i den... för en läckrare bild.
*
Torg där man kan titta på saker eller slå sig ner med en öl eller en kopp kaffe.
*
Udda och oväntade saker att titta på är ju trevligt:)
*

Och söta brandbilar kan man ju inte få nog av;)
*

Vackert som ett vykort.
*

Och en och annan bänk att slå sig ner på när man blir för trött i fötterna...
*
Kram Annica

5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk att jag äntligen tog mig in hit och så möts jag av dessa underbara bilder. Vilken kväll. London har jag inte varit till på 28 år, kanske dags att ta sig dit igen.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Lisa.L sa...

Oj så vackert :D till london måste man ju åka nån gång :D kram

Vecka - Vecka sa...

Oj London! Har varit där en gång, och var gravid och jättetrött så hoppas på att få åka dit nån gång igen med mera krafter!
Kram, Lotta

Cc sa...

Å vad härligt, har aldrig kommit dit men önskan är stor. KRam

Vero sa...

Åh så mycket fina bilder. Skulle också vilja ut och åka.

Ha det gott!

Kram,