söndag 19 juni 2011

Regntung himmel

Ja, det är väl inte så konstigt att det regnar egentligen...
våren och försommaren har ju varit helt fantastiska vädermässigt
och någon gång behöver vi ju få lite vattenpåfyllnad i vår natur!
*
Jag jobbar fortfarande men snart så...
då ska jag njuta av semesterledighet.
Eleverna har redan fått sitt välförtjänta sommarlov.
Och när de lämnar bygget kan även jag lämna bygget lite mer.
Under lunchtid passar vi på...
Vi äter lunch ute och shoppar loss i affärerna.
*
På skolavslutningen fick jag en så härlig blomma av min klass:)
Ni ska få se den i sitt rätta element så småningom.
*
För ett par helger sen var vi i Enhörna för att hälsa på vänner.
Då passade jag på att plåta lite - som vanligt.
*
Jag tycker att bilderna verkligen är svensk sommar.
*
Appropå den nyinköpta kylskåpsmagneten så har jag shoppat lite nytt till altanen...
Eller ja, det blir ju till balkongen då jag bestämt mig för att omorganisera vårt uteliv. Från balkongen har vi ju utsikt över havet.
Ordet hav och några livbojar i blått får nu samsas med de fiskar, fyrar och ljuslyktor jag har sedan tidigare.
*
På altanen kommer det istället att bli ett mer romantiskt tema.
*
Jag har köpte lite nytt även till altanen.
På Indiska hittade jag fina ljuslyktor och glaskulor.
Dem ska jag blanda upp med de lyktor jag redan har för att få till det sådär som jag vill ha det!
*
På altanen har den bruna gamla byrån fått byta färg...
till vitt.
Oväntat va?!
*
Vit är också stommen på vår "nya" balkong.
Och har vi bara tur med semestervädret så kommer även räcket att komma på plats och bli vitt.
*
I år har jag inte varit lika på hugget som jag brukar.
Inga blommor har jag planterat...
Två balkonglådor i plast fick bli startskottet för min blivande blomsterfägring.
Fröerna sattes och två dagar senare kunde jag se det första tecknen på att det grodde:)
*
Som tur är håller de gamla trotjänarna mig med färg i det annars gröna uterummet.
*
Pionerna är helt magiskt vackra just nu!
*
I rabatten satte jag lavendel och blå klockor förra sommaren.
De har vaknat till liv.
De dahliaknölar jag så noga grävde upp för vinterförvaring kommer dock aldrig att komma till liv i min trädgård.
Dem råkade maken hitta för ett par veckor sen och trodde att det var något jag glömt att vattna så de åkte i papperskorgen...
Så försmädligt!!
*
Hoppas ni får en härlig söndag
Kram Annica

6 kommentarer:

annette sa...

Härligt att en sådan här dag ha bilder som är tagna när det inte ser ut vädermässigt som idag;)
Vad fin nya balkongen ser ut att bli, mer öppet än tidigare och då blir det ju mysigare att sitta och se ut över vattnet.
Kastat Dina "knölar", det var inte helt okej det;(
Lider med mina kollegor som gick på semester nu första perioden, har själv andra periden i år och det är jag glad över.

Ha en skön söndag!

Kramen!

annette

Viola sa...

Hallå där, ser att du gillar turkost ännu :) härliga ytor ni har, snart är det ledighet, ha det så gott, kram

Änglarum sa...

Så fina bilder du bjuder på! antar att du har semester nu! eller alldeles strax :) önskar dig en skön ledighet..så ses vi rätt som det är i blogglandia! kramiz Jessica

marita blücher sa...

Hej Annica,
Du är min absolut trognaste besökare och jag blir lika glad varje gång jag hittar dina rara kommentarer - tusen tack ! Härliga sommarbilder du visar, här i Skåne har sommaren helt kommit av sig - det blåser och regnar om vartannat och fleecetröjan ligger ständigt beredd i hallen. Hoppas på uppehållsväder imorgon så att man kan sitta ute och njuta av sillen och potäterna.
Önskar dig och de dina en riktigt härlig midsommarhelg !
Kram/Marita

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att få plantera och fixa ute. Har helt tomt på idéer just nu, behöver ny inspiration.

Sköt om dig!
Kram Ullis

Design i tid och rum sa...

Hej på dig ! tack att du orkar titta in hos mig.Jag har blivit så dåligt på att själv titta runt.Men du visar också härliga bilder från din fina hem.
Igår hade vi jättefint hos vänner som hade passat på och döpte sin dotter..så det var dubbelt fest.
Annars jobbar jag en vecka till då har jag semester.Vad hittar vi på vet jag inte än.Hoppas du har en trevlig sommar..och vi ses på blogen..kram Dada