lördag 25 februari 2012

Feeling blue again

Här i Östergötland har vi haft sportlov i veckan.
Och som vanligt matchar jag och mina kollegor det med att bli sjuka...
Jag vet inte hur många som kraxade i onsdags...? och framåt kvällen kunde man läsa statusuppdatering efter statusuppdatering på facebook om kollegor som däckat med feber, lunginflammation och annat o-roligt... :(
*
Jag har dock hållit mig hyfsat på benen och roat mig tillsammans med mina barn de två dagar jag faktiskt tog ledigt.
Lite vårshopping med småsårkarna och besök på Busfabriken gillades av dem båda:)
*
Idag har maken och äldste sonen röjt ur garaget.
Det är helt sanslöst hur mycket bråte som samlas där under vintern...!
*
Själv kände jag mig lite blå och bestämde mig för att nu var det dags att byta gardiner:)
Och då vet ni ju hur det blir...
Storstädning av kök/vardagrum var nödvändigt innan gardinerna åkte upp.
*
Och när gardinerna väl kommit upp så blev det totalrockad av inredningsdetaljer oxå...!
*
Fram med lite turkosa detaljer igen.
De har stått instängda alltför länge!
*
Samtliga ljuslyktor är inköpte på Indiska som ju är min favoritaffär alla kategorier när det gäller ljuslykteinköp:)
*
Även den blanka längst fram är från Indiska medan de zinkiga är märkta Sia och inköpta i Danmark.
Den snygga betongkrukan är lite härligt ruff och härbergerar just nu lite mossa och en kotte som känns lite jul;)
*
Tavlan i bakgrunden är inhandlad på loppis för en tjuga och I just love it!
*
För nån vecka sen köpte jag en ny bordstablett...
Lila är ju oxå min färg och vad passar bättre just nu än just en lila en på lilla runda loppisbordet?
Brickan är inköpt för ynka 80 kronor på antiken i backen och en av mina absoluta favoritinredningspryttlar!
*
Det blev betydligt mörkare här hemma med blå gardiner - jag har ju haft vita så länge nu...
*
Men jag gissar att jag snart slänger upp nya igen för det är ju sådan jag är;)
Ständigt i behov av variation för att må bra!
Att det sedan är samma saker som åker fram och tillbaka känns bara bra om man har miljön i åtanke!
*
Sixten gillar dock inte när man flyttar runt på honom;)
*
Kram på er
Annica

6 kommentarer:

Cc sa...

Hoppas du fick min komentar. Hoppar o donar så dant

Katta sa...

Du är som jag, fram med vårfärgerna. Tycker det är roligt just att kunna ändra efter säsong, vad tråkigt det skulle vara annars. Typsikt att bli sjuk när lovet kommer hörde på nyheterna att det var ovanligt många som fått influensan just nu med.Ha en bra söndag, kram Katta

annette sa...

Ca 150 000 - 200 000 människor ligger i influensa nu så det är verkligen virustider nu!
Ljuset har ju återkommit och då kommer ju lusten att göra lite både hemma och ute tillbaks, och ljusa härliga pastelliga färger är ju så fint!

Ha en bra vecka!
kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här är det likadant. Med förkylning alltså... Ja, det går ju över så småningom, men tråkigt är det.
Såfint du hade gjort,och härligt med det turkosa.
Kram
marie

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din hälsning ! Allt är bara bra här tack, har än så länge klarat mig undan värre förkylningar. Men, visst är det typiskt att man blir sjuk när man har ledigt.... Nu hoppas jag på en härlig vårhelg med lite solsken, och att du får njuta av detsamma.
Kram/Marita

Vecka - Vecka sa...

Fint med det turkosa!
Trevlig helg!
Kram, Lotta