söndag 12 februari 2012

Sixten & Smulan

Hemma hos oss är det just nu fullt kaos.
Sjukdomarna avlöser varandra och så har vi tagit oss an en liten kattfröken mitt i allt...
*

Sixtens syster är det som fått flytta in hos oss.
Tanken är att det är en tillfällig lösning då Smulans ägare inte ville ha henne kvar.
Smulan har nämligen fått eksem och tid för avlivning var tydligen bokad...
*
Jag håller just nu på och reder ut vad den lilla honan kan vara allergisk mot och jag hoppas jag hittar problemet så att hon får leva ett långt kattliv...
för mysigare katt är svårt att hitta!
Hon är redan en i familjen även om min allergiske make inte är överförtjust;)
*

I morgon är det förhoppningsvis dags att gå till jobbet igen!
En hel veckas hemmavaro med sjuka barn går en lätt på nerverna.
Och inte blir det bättre när man själv och maken oxå är hängiga!!
(Ni vet ju hur det är när karlar blir förkylda;)
*
Nej, nu ska jag ta mig i kragen och släpa mig mot sängen.
Tar nog med mig senaste numret av "Drömhem och trädgård" så jag har något att drömma om:)
*
Godnattkram
Annica

5 kommentarer:

annette sa...

Blir kanske svårt att överlämna Smulan till någon annan om Du får henne frisk, den allergiske kommer all närmare lekstugan;)

Tråkigt att Ni inte mår bra, men det är ju så det är nu, otroligt mycket patienter med olika typer av infektioner just nu!
Skall oxå släpa mej till sängen, upp 04.30 imorgon;)

Kramen!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jobbigt med sjukdomar, det är ju den årstiden nu... Hoppas ni snart kryar på er.
Hoppas också du hittar vad kissen är allergisk mot.
Kram
Marie

Cc sa...

Haha. Gillar det där med när en karl är sjuk. Det är så sant :) vad fint att du räddade katten. Kram

Unknown sa...

Blir så glad att läsa om lilla kattfröken som du tagit dej an, och hoppas också att hon får ett långt kattliv ♥

Kram från Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att allt löser sig för den lilla damen. Spelar väl ingen roll om ni har en eller två katter, det är väl i alla fall full fart hemma hos er ;)
Hoppas att du är piggare. Går och drar på något som inte vill bryta ut. Vill bli pigg nu!
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis