söndag 19 februari 2012

Med en enkel tulipan

kanske jag skulle döpa om min blogg till för just nu händer inte mycket i fotosvängen mer än att jag fotar tulpanbukett efter tulpanbukett som kommit in över tröskeln.
*
och så förskräckligt många är de ju inte heller...
buketterna.
*
Dagen innan allahjärtansdag passade jag på att köpa med mig både en bukett tulpaner och en bukett rosor.
Billiga som attan var dem och lite vackra blomster är aldrig fel!
Speciellt nu när jag har dåligt med blommande växter i fönstren.
*
Alla hjärtans dag ja...
Då hade jag egentligen tänkt lägga in ett inlägg här.
Men av någon anledning kom jag av mig...
Så jag får väl skriva en rad i dagens inlägg istället om det jag skulle skriva.
Hipp hipp hurra...
bloggen är fyra år idag... ja den 14:e alltså...
Iofs har jag bloggat längre än så men det är alltid roligt att minnas saker.
Jag är tacksam över alla de vänner jag fått genom denna blogg t.ex!
*
Avslutar dagens inlägg med ett collage med bilder taget på vår isiga uppfart idag.
Vill man inte hacka bort isen tar man istället fram hockeyklubborna och lirar lite ishockey!
*
I morgon börjar sportlovet.
Kommer vara tomt och tyst på jobbet då eleverna är lediga.
Själv jobbar jag några dagar i tystheten.
Det ska bli skönt!!
*
Kram Annica

3 kommentarer:

Cc sa...

Ooo, för mig är det rena skräcken med is. Men barnen gillar det. Skulle i väg på ett möte idag men så blir inte fallet, ligger där jag ligger och uttråkad. Kram

annette sa...

Helt rätt att spela ishockey istället för att hacka bort isen, mycket roligare;)

Bloomor brhövs i mssor jüst nu!

Kramen

Vecka - Vecka sa...

Men tulpaner är ju vackra och våriga :-)
Ha en skön helg!
Kram, Lotta