tisdag 31 mars 2009

Kalasande i dagarna två...

Hej och hå!
Här har det varit hektiskt de senaste dagarna.
Men roligt ska kanske tilläggas.
Efter en tuff jobbvecka tog jag och min vän Annette en shoppingtur till IKEA där det inhandlades en del.
Jag höll mig hyfsat till min inköpslapp och fick därför se mig besegrad av min vän denna shoppingrond*fniss*
På söndagen gick bilen mot storstaden där vi i den närmaste familjen skulle fira min kära farmor som kommit upp i den aktningsvärda åldern 80.
Fika och smörgåstårta bjöds och vi hade en riktigt trevlig dag innan färden gick hemåt igen framåt kvällen.
På måndag morgon satte tog jag mig åter upp till Sthlm.
Då för att fira farmor tillsammans med hennes släkt och hennes vänner.
Jag och syster min hade utlovat våra tjänster så att födelsedagsbarnet skulle få njuta av firandet i lugn och ro.
Så vi dukade och fixade kaffe och disk till framåt kvällningen.
Idag är jag sådär lagom seg kan jag säga.
Tycker jag borde vara pigg med en extra dags ledighet i kroppen men icke!
Antagligen är det så att jag behöver påsklov*fniss*
Visst ja...trots att det var farmor min som fyllde år så fick jag en jättefin present jag med!
Farmor har nämligen börjat städa ur skåpen hemma eftersom hon vill bli av med en del som bara står där och skrotar som hon säger.
Den söta blomsterförsedda tillbringaren och såssnipan är de delar som finns kvar från farmor och farfars första servis.
Gissa om jag blev glad över att de kom i min ägo!??
(bilden är lite missvisande i färg som ni kanske märker?? Jag håller nämligen på och lär mig en ny kamera och den vill liksom inte samma sak som jag alltid...*skratt*
Nu ska jag sätta mig i soffan och ta det lugnt en stund innan det är dags att krypa till kojs.
Det finns en viss risk att jag somnar redan nu...
Kram på er
Annica

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka underbara saker du fick med dig hem från farmor. Man blir så glad när man får sådant. Fick så mycket fint av min mormor innan hon dog. Bevara det väl.

Kramar Ullis

Nettan sa...

Jasså, här har det kalasats en del !
Och vilka fina saker du fått =0), alltid roligt att få saker av de som står en nära !

Kram Nettan

Synnøve. sa...

Hej vännen.
Visst är bra att få hjälpa till så där. Det är ju liksom hennes dag. Tur hon har dig och din syster.
Du fick ju med dig en fin present hem. Sånt är oxå skojigt.

IKEA kan man aldrig få nog av. Synd jag har 12 mil till närmaste bara...

Ser att din räknare med blev borta plötsligt. samma hos mig. frustrerande är det..
Ska kika lite mera på den du har nu.
Får se om den kan vara bra. För visst är det trist när den blir borta...

Nu ska jag ut och hämta tidningen. Det är 5 minus just nu så det är ganska kallt. Men solen är framme.
Ha nu en fin onsdag min vän.
Kramen Synne.

Synnøve. sa...

Det gick inte att klicka på din räknare. Vart hämtade du hem den ifrån?
Klems igen.
Synne.

Design i tid och rum sa...

Hej! jag blir så rörd,och tycker att det är såå fint av er att ni sitter med farmor och ögnar tid åt henne.Det skulle jag vilja göra mera med min mormor men hon är borta. Så ta vara på den tiden man har med dem,och man ska passa på och fråga så mycke man kan om för tider..
Vackra saker fick du med dig hem från farmor..ha det bra Dadda

annette sa...

Ja, jag vet vem Du är;)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

annette

Dorthe sa...

Hejsa..
Fine fine ting du fik med hjem fra din farmor. Dejligt med disse ting, og det gir en masse minder tilbage i tiden.
Forsat god uge.
Kram Dorthe

MOONLOVER´S sa...

men så fint porslin=) jag vill oxå ha lite gammalt porslin=) kanske kommer med åren. ha en riktigt fin påsk. kram kram

Anneli sa...

Bevara det väl - är så kul medsmå minnen...
Glad Påsk önskar Annelie

Nettan sa...

Men vad tråkigt för dig !
Har bacilluskerba kommit för att stanna hos er =0(.

Ja här är det sådär, känner tidspress att hinna hitta en arbetsträningsplats innan 6 Maj, dagarna rullar ju på.
Men vart hittar man en villig arbetsgivare med mina besvär.


Önskar dig & familjen en härlig PåskHelg & att du kryar på dig !
Kram Nettan

Katta sa...

Vilka jättefina saker du fick.Önskar dej en braoch glad påsk, kram Katta

Design i tid och rum sa...

TREVLIG PÅSKHELG ÖNSKAR DIG DADDA...KRAM

lottens vita och gröna sa...

vet du annica att jag tänkte på dig idag... jisses så konstigt, hoppas det är bättre och att du och de dina får en härlig påsk!

varmkram lotten