torsdag 17 december 2009

Julledighet

Stressen som rusat runt i ådrorna har nu lagt sig och istället är det ro och glädje som pulserar i mina ådror.
Jullovet är nämligen här och med det så har mycket av den jobbstress som finns i slutet av terminen äntligen ebbat ut.
Känslan är efterlängtad!
*
Igår hade vi julavslutning med sång och korta tal i kyrkan.
Därefter blev det jullunch bestående av gröt och skinkmacka innan eleverna fick gå på jullov.
Själv firade jag med att gå tidigt från jobbet.
Jag tog en liten shoppingräd då jag var på jakt efter klappar till barnen och en present till en omtyckt dagisfröken som går i pension.
*
Och min vana trogen kunde jag såklart inte låta bli att hitta saker som jag bara inte kunde motstå att köpa till mig själv.
Ordet L O V E i zink var nedsatt i pris och fick följa med hem.
Här poserar de framför den sprakande brasan i sovrummet:)
*
Ett hjärtformat fat i zink fick oxå plockas ner i min kasse i samma affär.
Jag har sett dessa fat på flertalet bloggar och tycker de är så fina!
*

Jag hade tur i min shoppingyra och hittade presenter till barnen fort så jag hann in på Röda Korsets butik Kupan oxå innan jag tog tåget hem.

Där hittade jag några saker som för en billig penning fick följa med hem.

Vad sägs om denna söta ros i silver?!

Jag föll iallafall direkt!

Nu ska jag ta mig en kopp te och slappna av i soffan en stund.

Det känns riktigt skönt att veta att min julledighet börjar i morgon så jag kan få sova ut:)

Kram Annica


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du har gjort inför julen Annica!

Krams

Cc sa...

Å vad härligt med ledighet. JAg skall ta ut några dagar mellan jul och nyår så jag får 11 dagar ledigt. Jippi eller? Både och tror jag. KRam

Viola sa...

Ha det så skönt nu på det efterlängtade jullovet, fina saker du hittade till dig själv, ha en skön siste adventshelg, kram VIOLAmentr

annette sa...

Ha det nu så underbart och njut av Din ledighet, som vanligt underbara saker Du hittat och kunna köpa för en billig penning.

Kramar!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att få vara ledig nu. Jag bara njuter jag också. Så fina saker du har hittat. Kul när de inte kostar en förmögenhet också.

Ha det bra!
Kram Ullis